28 maart 2024, 13:26:10

Zullen ze ooit nog vriendjes worden ?

Gestart door Guinevere, 18 december 2004, 21:18:16

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Eind juni kocht ik in een dierenwinkel mijn lutino valk Ivo.
Hij was alleen, stond in de woonkamer en kreeg dan ook alle aandacht. Hij mocht er heel vaak uit.
Maar omdat ik in september terug naar mijn studentenkamer verhuisde en weer hele dagen op school zou zitten besloot ik er nog een valk bij te nemen.
Begin september kocht ik bij Mandy een schat van een valkje, Bruna.
De eerste twee weken heb ik ze elk in een aparte kooi gezet die naast elkaar stonden,ze mochten er wel al tesamen uit.
Maar van in het begin konden ze het niet echt vinden met elkaar vinden.
Na die 2 weken kocht ik een riante papegaaienkooi waar ze dus genoeg plek allebei hebben.
Als ik Bruna aai dan komt Ivo af en pikt soms naar haar.Maar soms is het ook omgekeerd,als Bruna aan het eten is en Ivo komt voorbij dan pikt ze ook soms om hem weg te jagen.
Ze willen echt niet in elkaars buurt komen.
In het begin dacht ik dat ik geduld moest hebben maar ondertussen zijn we al midden december en ik heb nog geen teken van 'liefde' gezien.
Toch wil Bruna pas uit de kooi komen als Ivo er ook uit komt.Omgekeerd is dit geen waar, het kan Ivo absoluut niet schelen waar Bruna is.

Ik zie ze allebei even graag en ik snap het als ze het niet met elkaar kunnen vinden, maar als ik de 2 valkjes van mijn vriendin zo lief naast elkaar zie zitten en knuffelen dan vind ik het wel spijtig...

Moet ik nog geduld hebben en hopen of komt het niet meer goed ?En komt het wel vaker voor dat valkjes het niet kunnen vinden met elkaar ? En wat is de oorzaak...?

Groetjes
Guinevere

Riny

Hallo Guinevere
Meestal moeten valkjes wel even aan elkaar wennen maar daar hebben ze toch wel tijd genoeg voor gehad dacht ik zo.
Misschien moet je toch nog wat geduld hebben.Als ik het goed begrepen heb vechten ze niet met elkaar.
Succes en Groetjes RINY

Sanna

Hoi Guinevere,

Ik heb dat hier ook hoor, ik heb de hoop ook al opgegeven dat ze elkaar ooit gaan zitten kroelen. En dat toch terwijl ik een man (nou jaaaa .... jochie, hij is pas 6 maanden :P) en pop heb zitten die al een aantal keer met elkaar gepaard hebben, maar als dat over is moet het popje niets meer van hem hebben hoor ;D. Hij volgt haar overal, en zij doet keihard haar best om hem kwijt te raken - dat is natuurlijk totdat de hormonen weer de overhand krijgen :D.
Maar ik heb 4 valkjes en niemand is zodanig op een ander gesteld dat hij of zij zich geroepen voelt iemand te kroelen. Ze willen alleen door mij gekroeld worden ::). Toch vechten ze ook niet en ze zitten elkaar altijd te zoeken. Misschien als de mannen straks geslachtsrijp zijn en het broedsiezoen gaat beginnen ... of misschien helemaal nooit - ik weet het niet. Je bent in ieder geval niet de enige.

Groetjes, Sanna

Guinevere