10 mei 2024, 03:04:14

pratende valk

Gestart door marion, 5 september 2002, 11:31:39

« vorige - volgende »

marion

Hallo ik ben Marion en heb een valkparkiet Sammy van 6 maanden en die klets ons de oren van de kop hij kan ook een liedje fluiten"we gaan nog niet naar huis" hij roept koppie krauw,kiekeboe,kippetje(dat is z'n bijnaam)en hij roep ook "ga kijken dan" Schreeuwen doet hij niet veel ik lees altijd de berichtjes maar lees nooit dat er valken praten het is ook mijn eerste valkparkiet en ik heb hem gewoon in een dierenzaak gekocht hij was 10 weken ik ben wel erg veel met hem bezig zijn er nog meer mensen met een pratende valkparkiet ?
groetjes van Marion en Kika.

annemiek

Hoi

Mijn valk kan verschillende deuntjes fluiten (geen liedjes) en begint al hallo te zeggen, maar je moet wel goed luisteren dat je er hallo van kunt maken. Hij is bijna 9 maanden.
Jij hebt dus een erg getalenteerde valk! :D

groetjes annemiek

Dennis Knol

*wow*,dat die valk zo goed kan praten!!!
Dat lijkt me nou echt leuk!!Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

sannecoenders@hotm

8 september 2002, 18:45:03 #3 Last Edit: 8 september 2002, 18:46:15 by sannecoenders@hotm
Hallo andere valkparkieten houders!
Mijn valkparkietje Diddel (geboren op 21 juni 2002) begind mij nu een beetje na te fluiten kei schattig  :D Je moet wel goed luisteren want hij fluit nog erg zacht. (beetje verlegen ofzo :-[) Ik hoop dat hij ooit nog gaat praten maar ik reken er niet op  ::)

marion

gnog even een berichtje over het praten van mijn valkje sammy hij is erg leergierig als we tegen hem praten zit hij erg goed te luisteren veel herhalen en de hele dag lopen fluiten heeft geholpen maar naar ik nu begrepen heb is dat niet altijd succesvol de valk moet er ook aanleg voor hebben dus ik denk dat we het erg getroffen hebben met hem of haar want ik weet ook niet of het een mannetje of een vrouwtje is het is een gele lutino intussen heeft hij er al weer wat woordjes bijgeleerd we zijn ook erg gek met sammy hij is heel erg tam en gek op mijn man die kan alles met hem doen hij word ook vreselijk verwend met veel aandacht van iedereen dus ik denk in iedergeval dat je veel aandacht aan ze moet geven dan lukt het eerder om ze te laten fluiten en praten en dat is plezier voor jou en je vogel groetjes van sammy en marion
groetjes van Marion en Kika.

annemiek

Hoi Marion

Ik weet haast wel zeker dat sammy een mannetje is, want vrouwtjes fluiten haast geen deuntjes en leren ook niet praten.
Veel plezier nog van hem.

Groetjes Annemiek

Emmy

Ik heb sinds twee weken voor het eerst een vogel, een valkparkiet dus, en sinds een week zegt hij 'he Okkie', zo schattig om te horen. Telkens als ik de kamer binnenkwam begroette ik hem zo. Hij probeert het steeds beter uit te spreken ook. Het is een schat van een beest, ik weet niet helemaal zeker hoe oud hij is, maar volgens de kweker is hij nog erg jong.
Hij wordt met de dag brutaler, kwam uit een voliere en was dus helemaal niet tam, maar na een paar dagen zat ie al op m'n hand.
Hij fluit nog geen deuntjes na, doet wel een ekster na en dan schudt hij met z'n hele lijfje, dan schiet ik echt in de lach, zo mooi om te zien.

Emmy

Diana


Mijn Valkparkiet Coco, kan Coco zeggen (als hij er zin in heeft) en die van een vriendin kan ook z'n eigen naam zeggen "Paulie" Maar dat jouw valk zoveel kan zeggen... Ik zou daar echt hartstikke trots op zijn!!! Groetjes Diana, Coco, Leida & Paulie

Paul

Hoi Marion,
Ik heb een valk van 11 jaar die 2 liedjes fluit en diverse dingen zegt, koppiekrauw, kippikop, zijn naam Taco, hallo en nog een paar dingen.
Het belangrijkste is inderdaad heel veel aandacht geven anders lukt het zeker niet en veel woordjes steeds herhalen.
Een andere valk die ik pas heb is alles na gaan praten en fluiten van de oudere valk dus ik heb er nu 2 die hetzelfde fluiten / praten :-)
Die van mij begonnen met praten toen ze ongeveer 3 maanden waren en het zijn allebij mannetjes en die van jou zeker ook want poppen kunnen (bijna) niet praten en zeker niet duidelijk.
Ik heb de geluidjes van het praten en fluiten van mijn Valk opgenomen en naar de site gestuurd dus misschien kan je ze binnenkort beluisteren bij geluid in Video :-)
In elk geval nu zo veel mogelijk dingen leren aan je valk want als ie wat ouder wordt leert ie geen woordjes meer bij (die van mij in elk geval niet )

Veel succes met Sammy en groetjes,  Paul

marion

Hallo hier nog een berichtje over Sammy ik vind het heel leuk dat ik nog berichtjes krijg dat er toch nog meer mensen zijn die een pratende valk hebben
Ik zelf had niet gedacht dat ik zo veel plezier van een vogel zou hebben we zijn allemaal stapel op Sammy
Het is ook zo'n gekke vogel , als ik s'morgen naar beneden kom en zijn doek van zijn kooi haal roept hij een paar keer kiekeboe  hij zegd dit trouwens alleen s'morgens  
Als ik uit de kamer ga roept hij ook "waar ben je dan"
sinds kort zegd hij ook okee  ik denk dat hij nu wel een beetje aan z'n taks is wat praten betreft maar we blijven het nog wel proberen er is geen dag meer saai sinds we hem hebben hij breng genoeg leven in de brouwerij ik hoop dat hij dat nog lang zal doen  nu alle valk liefhebbers ik hou op met m'n lofzang over Sammy want het word wel erg klef hoor
 groetjes Sammy en Marion  
groetjes van Marion en Kika.

rocky

die van ons praat ook hij zegt,
hoi
kiekeboe
rocky (zn naam)
echt waar en is dat zo ,
is echt lachen als je dat hoort :D

spookie

:owaaauwww :o
als ik dat allemaal zo hoor word ik nog jaloers  ;D
die van ons praten helemaal nog niet
ze fluiten alleen de hele dag door  :)
en ze beginnen zo al geluidjes na te doen juist hoorde ik caro  half een haan nadoen  :D :D
wel grappig als je ernaar luistert!!!
hoop dat ze nu maar snel gaan praten

heeeeel veeel groetjesssss

Joke

marion de kuijer

Hallo hier nog een berichtje over sammy
hij is nu 1jaar en hij praat nog steeds ik dacht dat hij nu wel
een keer zou zijn uitgeleerd met praten maar tot onze verbazing had hij weer een heel nieuw zinnetje ik had nl een groot bad voor hem gekocht een half jaar geleden waar hij dus niet in wilde elke dag hing ik dat bad aan z'n kooi
en dan zij ik ga lekker in je badje uiteindelijk ging hij er in na
3 maanden en een maand later zit mijn man beneden in de kamer en hij riep me weet je wat kippie zegd "ga lekker in je badje" ik kon het niet geloven
nu zijn we inmiddels al weer een tijdje verder en hij roep dit dus elke morgen, middag en s'avonds tot vervelens aan toe
hij vind het denk ik zelf lekker klinken soms roept hij ook mijn hondje binkie die dan ook soms in de kamer komt kijken
van word ik geroepen als ik mensen op bezoek krijg lachen zich dood om die rare vogel
zijn karakter is wel wat veranderd kan hem niet meer kroelen
want dan bijt hij kan hem wel met mijn mond een koppiekus
geven als ik dat vraag doet hij zijn kop naar beneden
hij is niet meer zo gek op mijn handen ik hoop dat het nog goed gaat komen want ik heb hem nog nooit vastgepakt
hij gaat nl altijd zelf terug in z'n kooi misschien heeft hij last van zijn hormoontjes of is dat gedrag normaal ?
nu de groetjes van sammy en marion

Karin

Mijn Lieve Tim is nu 3/4 jaar oud en kan de begin tune van de muppet show fluiten. Helemaal geweldig. iedereen die hem hoort lacht. (natuurlijk doet hij het niet als we het op willen nemen voor deze site, maar zodra dat lukt stuur ik het op.)
Hij is ook al aan het krassen en dat lijkt erop dat hij gaat praten, maar of het hem zal lukken....?
Ik ben erg benieuwd wat hij zal zeggen.  Stiekum en beetje jaloers op al die vogels die wel wat zeggen. Maar volgens mij zeg ik te veel verschillende woorden tegen hem.
maar ach.. heb wel veel plezier van 'm en daar gaat 't om
Karin