5 mei 2025, 14:35:56

Vraag over de "piel" van de man

Gestart door Speedy, 26 maart 2003, 11:03:40

« vorige - volgende »

Speedy

:D :D :D Ja ik wist ook ff niet anders hoe ik hem moest stellen, maar laatst was ik met Kolkkie en Okkie op de chat en we vroegen ons eigenlijk af, of een mannetjes valkparkiet nu een pieleke had die net als bij een kat zich weer intrekt als ie klaar met paren is?? :-/ :-/ :-/ :-/
Ikzelf heb het nog niet kunnen ontdekken bij Yellow, als ie op de rug van Punky springt.
Vandaar de vraag nu aan de deskundigen.
Hoe zit het in elkaar bij een mannetjes valkparkiet???

Groetjes,
Trudie:)

(en ook namens Kolkkie en Okkie)

Mandy

:D Nee hoor, de mannekes hebben geen pielekes!
De mannen en poppen hebben een cloaca; een opening naar buiten toe. Als de man de pop betreedt en zijn zaad loost gaat dat via zijn cloaca naar de cloaco van de pop. Daarom wrijven ze zo met hun "kontjes" tegen elkaar, de cloaca's komen tegen elkaar. Soms mislukken bevruchtingen ook wel eens doordat de een bv. teveel veertjes rondom de cloaca heeft, die moet je dan een beetje wegknippen.
 ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Saskia

26 maart 2003, 13:50:47 #2 Last Edit: 26 maart 2003, 13:52:28 by Saskia
volgensmij zit dat inwendig en komt het niet naar buiten om te kunnen paren.Ik heb gelezen dat ze hun cloaca's tegenelkaar aandrukken.Het gaat bij vogels anders dan bij mensen en andere dieren,ze hebben ook maar 1 gaatje waar ze uit poepen en plassen.Verder weet ik het ook niet.

(dus wat een paar minuten geleden ook gezecht is hierboven)