het is bijna zo ver: mijn 2 nieuwe valkjes

Gestart door zazu, 12 december 2004, 23:54:17

« vorige - volgende »

zazu

12 december 2004, 23:54:17 Last Edit: 12 december 2004, 23:58:59 by zazu
het is bijna zo ver! over 2 weken krijg ik 2 tamme valkjes. Ik kan echt bijna niet wachten. Na een vervelende gebeurtenis met mijn 1e valkje( die is weg gevlogen door mijn eigen schuld :'(, oohh.. het is zow erg) komen er nu eindelijk weer 2 nieuwe valkjes. over 2 weken neem ik een kijkje bij een man in oldenzaal, en als het goed is, kom ik weer terug met 2 hele lieve schatjes. Ze worden nu nog door de hand gevoerd door de eigenaar, en hij heeft mij gemailt dat het echt supper met ze gaan, en daar ben ik zo blij om.

Deze week ben ik ook bezig met het maken, van een ladder. Het idee komt van het valkparkiet.home. BEDANKT HE :). echt heel mooi. Ik vindt het echt heel leuk om dingen voor mijn valkjes te maken. Maar die hang ik dan op in de kamer, want anders wordt de kooi te vol, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

 vandaag heeft de eigenaar mij ook een foto gestuurd, en hier komt nou zeg :( de foto doet het niet. waarschijnlijk omdat het een bmp is ofzo. ik probeer nog wel wat anders. ik hoop dat hij het doet hoor. anders stel ik nog wel een vraag in het fouten/bugs forum

en zijn echt 2 schatjes he! Ennuh ik laat als ik nieuws heb, jullie ook weten. En als ik over 2 weken de schatjes heb, ik schrijf hier weer een heel verhaal.

ook wil ik suus nog bedanken, omdat zij eerst ook voor valkjes voor mij zou zorgen. En dat waardeer ik enorm. :)


groetjes
zelda

zazu

ik heb nog wat geprobeerd, en hier dus de foto:



wat een schatjes he! :D :D

groetjes,
zelda

~Natas~

Hoi oh wat een scahtjes om te zien.
Nog ff aftellen en dan heb je ze?
En des te leuker is het als je ze hebt.

Hoe oud zijn ze nu dan?

Gr Natas

zazu

hayhay,

ze zijn ongeveer 5/6 weken. dus nog heel erg jong.

zazu

hayhay

vandaag was het eindelijk zo ver. eindelijk krijg ik mijn valken.!!!!! :)

om 10 uur vertrok ik met mijn moeder naar oldenzaal toe. dan is ongeveer 3 kwartier rijden vanuit hier (twello) ik had er zo zin in!!!.

en toen waren we er. de mensen daar waren zo aardig. (jonny en toos). De vrouw toos, liet mij de valkjes zien,(2 wildkleur, die ik kreeg, en nog een geparelde, die nog naar iemand anders ging) De valkjes waren zow lief. en ook heel erg tam!.

daarna hebben we nog wat koffie zitten drinken, en toen liet ze ons de buiten voliere's zien. En wat veel vogels. ook heel veel valkparkieten, en ook nog wat andere vogels(waar ik de naam niet meer zo van weet  :P) maar het was wel heel erg mooi.

daarna ging ze aan mij uitleggen hoe ik mijn valkjes nog met de hand bij moest voeren. Ze moeten namelijk nog ongeveer een weekje met de hand gevoerd worden. Dat ging harstikke goed. Ze had zelf nog een heleboel andere jonge valkjes, die nog echt heel erg jong waren. maar wat een schatjes! echt heel erg lief.

en toen was het tijd om te gaan, en de valkjes gingen in een reisdoosje weer mee naar huis. De reis verliep goed  :P :P

en toen eenmaal thuis, kwamen ze in hun nieuwe kooi. Later op de dag begon 1 valkje, zich al helemaal thuis te voelen, volgens mij, omdat hij al vanalles zat uit te proberen, en overal aan te knabbelen:p. die heb ik trouwens vlekkie genoemd (omdat hij 2 gele vlekken achter zijn nek heeft(het zijn trouwens wildkleur)). De ander(waar ik nog geen naam voor heb, Ik probeer er zo snel mogelijk een leuke te verzinnen :P, bleef nog een beetje voor zich uit kijken. Ik hoop dat hij morgen wat levendiger is.. :P.

morgen ga ik ze ook met de hand voeren, en laat ik ze uit de kooi. Nou zijn lekker aan het slapen, op mijn zus kamer, omdat mijn kamer verbouwd worden. maar we redden het wel :P

oja.. foto's komen nog. Ik heb nog geen digitale camera dus ik moet het nog doen met een toestel, rolletje en een scanner, dus dat kan nog wel even duren. maar ik doe mijn best hoor  :P!!!!!

gr.
zelda

zazu

29 december 2004, 00:18:41 #5 Last Edit: 29 december 2004, 00:24:46 by zazu
hayhay,

vandaag moest ik mijn valkjes weer met de hand voeden. Ik voer ze trouwens nutribirds pap. de een begon al heel gulzig te eten, trouwens erg grappig om te zien :D maar de ander (vlekkie) moest er niks van hebben. verder hebben ze s'middags nog vrij in de kamer gevlogen, maar s'middags moest ik (jammer genoeg) ook weg. :'( ' s avonds heb ik nog even geprobeer of  vlekkie die nog niet gegeten had, eten de geven, en ja hoor. hij begon al gulzig te eten. :) nu zijn ze weer aan het slapen.

trouwens, je kunt het verschil van gedrag tussen die 2 al heel goed merken. de een(vlekkie) zit al van alles uit te proberen, overal aan knagen enzo :D...terwijl de ander een beetje voor zit uit zit te staren, en het wel goed vind zo.


~Natas~

Hoi Zelda,

Oh eindelijk dan na lang wachten heb je dan eindelijk je valkjes. Daar is het wachten toch de moeite voor waard.
Ik ben blij dat het goed gaat met de voeding.
Ik ben benieuwd hoe de andere valk gaat hete, en ik wacht op je foto's  ;)
succes met je 2 valkjes,

Gr Natas

Valerie




zazu

voor oud en nieuw ging ik naar mijn nichtje  toe.. daar had ik heel erg zin in, maar daarintegen wou ik ook bij mijn lieverds blijven....maja..ik had mijn nichtje beloofd om te gaan, en ik ben ook gegaan. mijn zus zou dan op mijn valkjes passen, en ook met de hand voeren. zei heeft zelf ook vogels dus dat zit wel goed.

maar ik dus de hele tijd aan haar vertellen dit moet je doen,  en laat ze ook vrij vliegen, eten in dat bakje, dat en dit, en zo ging het de hele tijd, omdat ik bang was dat ik wat zou vergeten te vertellen...dus op het laast werd ze er helemaal knetergek van mij, omdat ik zo zat te zeuren... en ze beloofde om HEEEEl erg goed voor mijn valkjes te zorgen :D :D. en toe n ben ik dus naar mijn nichtje gegaan.

maar toen was ik eenmaal bij mijn nichtje en toen bedacht ik me ineens... hoe moet dat nou dan met vuurwerk!!! daar had ik nog helemaal niet naar gekeken. dus ik weer naar huis bellen.. ja je moet ff voor mij de mailtje kijken, want ik ben lid van de mailing lijst van valkparkieten en daar staat er vast wel wat over in. En jaar hoor.. je moet gewoon je raam goed dicht doen en ze verder goed met rust laten. En de vogel (argaponis van mijn zus) heeft het vorig jaar ook goed overleefd, dus dat was verder geen probleem :P

 En vandaag toen ik thuis kwam, ik snel naar boven om naar mijn schatjes te gaan. En daar waren ze dan weer, ik weer helemaal blij :D :D en zo te zien waren ze nog helemaal happy!.. Ik ze even uit de kooi gelaten, en ze lekker laten vliegen. alleen vliegen ze dan direct weer naar mijn hoofd toe.  ;D ;D hahaha...

oja.. ik noem mijn 2e valkje breezer. dat vind ik zo'n leuke naam!!!!! ;D.. dus dat is het geworden. vlekkie en breezer..




~Natas~

Hoi Zelda,

Zo zie je maar hoe je je druk kan maken om je kindjes.
Maar gelukkig hebben hun nu ook de 1e vuurwerkcamange overleefd.
En uh leuke namen hoor, nu heb je je 2e valkje ook een mooie naam kunnen geven.
Suc-6 verder met je valkjes

Gr Natas

zazu

een berichtje van vlekkie:

vandaag ben ik de hele dag eruit geweest!!! ow dat was zow leuk. ;D zelda moest de hele dag met haar kamer bezig en ik en breezer mochten uit de kooi.

ik en breezer vinden het zow leuk om op de lamp te zitten. het heeft ook van die leuke frutseltjes waar je lekker aan kan bijten!!! Ik heb de hele tijd met de lamp zitten spelen, maar als zelda dat ziet.. die vindt dat vast minder leuk als ze al die gaten in haar lamp ziet :D :D

 en ik maar de hele tijd zeuren, omdat ik pap wil!! ik krijg elke dag pap dus vandaag ook!! ik moet en zal vandaag pap krijgen, en dat laat ik merken ook!!. wanneer komt die pap toch zeg!! en als ik piep, piept breezer ook lekker mee :P.. en daar komt zelda eindelijk aan met pap...En ik begin harde te piepen om aandacht te trekken, en jaar hoor, ik krijg als eerste pap. maar dan houdt zelda mij goed vast zodat ze mij goed kan voeren, en dat vindt ik helemaal niet leuk. >:( Ik wil de vrijheid hebben!! dus ik vlieg weer weg naar de lamp, en moet ik toekijken hoe breezer wel pap krijgt. :'( die vindt het niet erg om vast gehouden te worden. En dan zet zelda de pap weer weg. en IK dan!! ben ik weer vergeten. ik de hele tijd maar weer doorzeuren om pap..en zelda wordt daar een beetje geke van :P :P..

dan gaat zelda tv kijken, en ik en breezer mogen mee kijken op haar schouwder. zelda probeerd mij te kroelen.. maar ik wil dat niet, dus ik pik een klein beetje, niet te hard, alleen maar laten merken dat ik dat niet wil...ja sorry hoor! ik kan er ook niet aan doen dat ik niet kan praten.!!!! maar dan gaat ze breezer kroelen, en die laat dat wel toe! NOU ZEG!! dat pik ik niet, en ik probeer nou ook zoveel aandacht te trekken, maar zelda laat mij nu maar eventjes met rust. En dan vliegt breezer weer naar de leuke lamp doe! HE!! dat wil ik ook!!!!! en vlieg ook naar de lamp toe. Ik loop wel een beetje breezer achter de kont hoor!! haha :P :P.

en dan eindelijk komt zelda met pap aan. En ik weet het nou wel beter.. nou mag ze me wel vast houden.. ALS IK MAAR PAP KRIJG!!!!!!!! :)..en ik begin gulzig!!!!! ;D ik blijf maar eten...maar dan is het op.. en ik vlieg weer naar de lamp waar breezer nog op zit. en breezer heeft nog een beetje pap aan zijn veertjes zitten, en dat probeer ik er uit de plukken, maar breezer vindt dat niet leuk, en zo kregen we ruzzie. zelda haalde mij even van de lamp aan, en ik kreeg trosgier van haar, en dat vond ik heel lekker :P :P :P...en toen was het tijd om te gaan slapen..zelda zette ons weer in de kooi, en ik stortte me weer op het voerbakje :P :P ..LEVE HET ETEN!!!!

zazu

3 januari 2005, 15:04:58 #11 Last Edit: 3 januari 2005, 15:06:55 by zazu
nouja zeg :-/..ze waren vandaag ruzzie aan het maken :(...vlekkie zat bij breezer aan de veren aan het pikken, maar waarscheinlijk vond breezer dat niet leuk, en die begon vlekkie de pikken. Toen heb ik breezer maar even uit de kooi gehaalt, en later vlekkie ook. Gelukkig ging het toen wel goed. Vandaag is het de eerste dag dat ze geen pap meer krijgen...dat is erg zielig, als je ze zo om het pap ziet piepen..maja ze kunnen al goed eten, en natuurlijk krijgen ze oko elke dag nog wat lekkers, fruit enzo, en vandaag paprika, kijken of ze dat lusten. :P

oja.. ik moest vandaag ook erg lachen. vlekkie probeerd van alles te mollen wat die tegen komt, dus toen hij op mijn schouder zat probeerde hij direct mijn trui kapot te maken :D :D..gelukkig was he geen nieuwe trui hoor  :D

zazu

hayhay,

vandaag ikke weer even bij mijn schatjes aan het kijken, maar ze wilden dit keer niet uit de kooi. het enige wat ze aan het doen waren, was eten, eten, eten en nog eens eten. ze eten aan een stuk door, en ik vraag me soms af of het wel goed is dat ze zoveel eten.

vanavond geef ik ze ook nog een stukje paprika. ;D ;D...en hopen dat ze er dan wel uit willen, want ik denk wel dat het goed voor ze is om een stukje vrij te vliegen. en natuurlijk voor de vrienschap met mij, en vlekkie en breezer..

trouwens, in het begin zei ik toch dat breezer de rustigste was, maar daar komt nu heel erg verandering in hoor!!! breezer begint ook al aardig kattekwaad en kabriolen uit te halen..whahaha wel grappig om te zien hoor:P...

oja, ik hoop dat ik spoedig aan foto's kan komen, maar omdat ik geen digi. camera heb is dat wel een beetje ingewikkeld. ik vraag wel aan mijn vader of ie er een van zu'n werk wil meenemen, want ik moet en zou foto's maken!!! ;D

~Natas~

Ach ja, zo zie je maar dat een valkje kan veranderen qua gedrag. Het was de rustige, maar nu de drukste van het stel   ;D maar het blijft grappig om te zien.
Nou ik w8t verder nog ff af op je foto's.

Gr Natas

zazu

hayhay allemaal

een berichtje van breezer...

ik weet niet wat ik heb. vandaag wou zelda ons uit de kooi halen, maar ik wou niet...ik begon in haar vinger te pikken omdat ik niet op haar vinger wou. >:( vlekkie wilde wel en heeft de hele tijd met zelda zitten spelen..

en daar zat ik dan in mijn eentje zielig te doen. :'( zelda probeerde de hele tijd aandacht van mij te trekken, maar het hielp niet. ik had gewoon geen zin, begrijp dat dan!!!

 maar ik kon er ook niet tegen dat vlekkie die het niet erg vond om op zelda's hand te zitten, wel de hele tijd de aandacht kreeg... nouja zeg!!!...later ben ik dus toch maar de kooi uitgegaan, omdat ik het niet meer kon aanzien, dat vlekkie ETEN KREEG!!!!. :o en dat kon ik natuurlijk niet laten gaan.

ik vloog naar zelda's hand toe, omdat daar het eten op lag...en begon te eten..maar vlekkie vondt dat niet leuk..omdat die de hele tijd het eten voor zichzelf had...dus we kregen ruzzie..vlekkie begon mij te pikken...en dat pikte ik natuurlijk ook niet, dus ik begon driftig te doen...

en toen heeft zelda vlekkie even in de kooi gezet, en ik kon toen heeeerlijk eten...maar toen werd ik in de kooi gezet zodat vlekkie nog even uit haar hand kon eten..en daar werd ik sjaggie van...!! jaloezie is zooo vervelend!!! >:(.. nou nu ben ik heerlijk aan het slapen :).. en ik hoop dat ik morgen geen ruzzie met vlekkie krijg..

groetjes en kuzjes :-* van breezer