11 mei 2025, 01:43:57

bang?

Gestart door Daphne, 10 december 2004, 23:19:23

« vorige - volgende »

Daphne

zijn jullie valkjes vaak bang, mijne namelijk niet, ik vind het wel grappig, en ook leuk om te weten hoe jullie valkjes reageren op bijv honden en katten, want de honden van mij zijn eerder bang voor mijn valkje, als zij voor hen, maar bij me rat kijkt ze wel uit, die sprong een keer boven op 'r..best eng, maar bang is ze niet ;D

Groetjes Daphne

Kolkkie

Citaatzijn jullie valkjes vaak bang, mijne namelijk niet, ik vind het wel grappig, en ook leuk om te weten hoe jullie valkjes reageren op bijv honden en katten, want de honden van mij zijn eerder bang voor mijn valkje, als zij voor hen, maar bij me rat kijkt ze wel uit, die sprong een keer boven op 'r..best eng, maar bang is ze niet ;D

Hoi Daphne,

Mijn valkjes zijn niet zo erg bang voor katten. Coco en Pukkie liepen regelmatig over Smurf heen toen de kat nog leefde.
Garfield (andere kat) is zelfs bang voor de valkjes :D.

Ik heb Coco wel eens meegenomen naar mijn moeder toe. Mijn moeder heeft een grote collie, daar was Coco helemaal niet bang voor.
Wel heb ik Coco goed in de gaten gehouden, want de hond is geen valkjes gewent, maar alles is goed gegaan.

Pukkie wil nog wel eens schrikken van langsvliegende vogels. Ze zit dan bijv. voor het raam. Als ze ineens een vogel voorbij ziet scheren, zit Pukkie allemaal van die schijnbewegingen te maken (ik noem het maar zo).
Als er veel vogels zijn wil ze nog wel eens wegvliegen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Daphne

Ja, als mijn vogel een reiger ziet, is ze helemaal overstuur, ze vliegt heen en krijst ( was ik even vergeten erbij te zetten) soms vliegt ze dan tegen de ramen aan, dat is wel eng, dan hoor je echt een knal, maar daarna gaat het weer goed met haar hoor, maar door haar alarm gaat de hond blaffend naar buiten, en gaat de reiger weg, want die is weer bang voor de hond, enzo zijn mijn vissen in de vijver gered ;) :D

Christa_Gerling

Hoi,

Mijn vogels zijn niet zozeer bang voor vogels van buiten. Ze reageren er wel op, maar ze zijn niet bang.
Zeeg en Gijs zijn wel heel bang voor luchtballonnen. Daar raken ze helemaal van in paniek.

Groetjes Christa.

Peter

CitaatHoi,

Mijn vogels zijn niet zozeer bang voor vogels van buiten. Ze reageren er wel op, maar ze zijn niet bang.
Zeeg en Gijs zijn wel heel bang voor luchtballonnen. Daar raken ze helemaal van in paniek.

Groetjes Christa.
Hallo Christa,

Onze valkparkieten zijn ook bang voor luchtballonnen, elkaar jaar hebben ze hier drie weken lang een luchtballonnen marathon, de valken vinden het maar niets.

Onze hond trouwens ook niet die gaat ook blaffen als hij een luchtballon ziet...

Groetjes,
Peter

Christa_Gerling

Hoi Peter,

Das lekker  :-/ dan zit je 3 weken lang elke dag weer met bange valkjes.
Ik hoorde van mijn tante dat hun hond ook bang is voor luchtballonnen!
Eigenlijk raar dat ze dan niet bang zijn voor vliegtuigen, maar misschien komt dat wel door het geluid dat luchtballonnen maken en zijn ze daar zo bang voor.

Groetjes Christa.