28 maart 2024, 19:15:03

Mijn valkparkietje Eddie

Gestart door Olga, 9 maart 2003, 22:27:25

« vorige - volgende »

Olga

Hoi ik heb al een jaar een valkparkietje, zijn naam is Eddie. Het is een geel witte Lutino man, en ik heb hem als van jongs afvaan. Bij ons in de buurt woond een kweker, ik hoorde dat hij valparkieten kweekte en andere soorten vogels. Ik vond valparkieten mooi en ik kwam een keertje langs om te kijken, hij had een wildkleur man een een lutono vrouw, het liefts had ik een wildkleur, naar maanden wachten waren de jongen geboren, ik vond het alleen jammer dat het lutonos waren, toen hij al wat veren had (nog niet helemaal) mocht ik hem meenemen, ik moest hem toen eigeel brinta of bambix door erlkaar geven met een beetje water. Eerst gaf ik het hem met een spuit, later met een lepeltje, tot hij zaadjes kon pikken, hij gaat nu regelmatig uit zijn kooi en hij is heel tam, als ik hem roep dan komt hij. In huis hebben wij ook 2 propelors, daar gaat hij alltijd opzitten en ik ga hem dan ronddraaien, hij gaat ook op de deur zitten en hij heeft alles kopot gebeten!!!!! Als de voliere klaar is dan koop ik er een wildkleur vrouw bij en misschien een koppel grasparkietjes. Als het warm weer is dan zet ik Eddie met zijn kooi buiten, en dan fluit hij vrolijk in het rond. Eddie is een goeie fluiter maar hij kan ook een paar woorden zeggen zoals zijn naam en hij kan ook zeggen  Eddie komaar, want als ik hem roep dan zeg ik dat altijd. Het is een leuk en grappig vogeltje.

Groetjes Olga uit Drenthe

Lique

jaa, de plafondventilator, dat is hier ook de favoriete plaats op op te zitten.
En slapen doen ze er ook nog eens op.

Paul

Taco slaapt altijd naast ons bed op een gewone ventilator dat vind ie een heerlijke plek dan kan ie ons zien en hij heeft er lekker houvast aan met zijn pootjes :-)
Soms slaapt ie ook wel eens helemaal aan het eind van het bed naast zon houten bal die erop zit en daar zit ie ook lekker veilig :-)

Groetjes,  paul

Chewy

Gaan die van jullie ook weleens op ónder de bang zitten?
:D, Lulu vind het heel leuk om zicht te verstoppen onder de bank.

Tara

Hoi Olga,

wel leuk dat hij zo tam is, je valkje. Hij ziet er leuk uit, bij wijze van lezen :). Maar pas wel op dan als je je volière hebt en je wilt kweken met je valk- en grasparkieten dat de grasparkieten het nestje van de valkparkieten niet stuk maken. Vaak doen ze dit, maar niet altijd, maar het is jammer om een verwoest nestje te hebben :(. En nog wat, wildkleuren zijn mooi en lutino's ook, en wildkleuren komen eigelijk nog meer voor, vooral de mannetjes ;) dus je hebt wel een speciale valk, ze zijn dit wel allemaal, ben wel benieuwd naar de popje, die zijn ook heel mooi :). Maar ja, ieder zijn smaak zeg ik zo hé ;D

Veel succes verder met je valkje Eddie,
Groetjes, Tara