7 mei 2025, 15:14:41

gizmo_spikey_valkjesfamilie

Gestart door patty_dordtse valkjes, 9 december 2004, 00:42:58

« vorige - volgende »

Rianne

Heeeey Naomi! Wat heb jij je groot gedragen in het ziekenhuis! :)
En wat een leuk feest, ik kan me voorstellen dat je als een blok in slaap viel. En je gips? Dat heb je op je slaapkamer? Pas er maar goed op! :)

Groetjes Rianne

Christine

hey naomi wat heb jeje goed gedragen in het ziekenhuis echt als een flinke kleine dame :-* en leuk dat jeje zo goed geamuseerd hebt op het verjaardagsfeestje en kan geloven dat jeje niet wou douche want als daar dan nog is het water op komt is het wel logisch dat het pijn doet maar die pijn zal hopelijk wel heel vlug over gaan als je heel fijn speelt en niet meer aan de pijn denkt wel lief dat je in slaap bent gevallen in je mama haar armen maar is wel normaal je hebt tenslotte een heel drukke dag achter de rug gehad.

dikke kus en kroeltjes van men valkjes aan jou
christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

patty_dordtse valkjes

Toch verdrietig en wel blij voor hun...

Gisterenavond waren er mensen wezen kijken waar ik al mail kontakt mee had.
De bel die ging en mehartje tekeer.
naomi stelde dus alle valkjes ff voor en zei ook dit is coco en chanel die naar een groter huisje mogen  :'( :'( :'(.

Na lang gesprekje en een drankje heb ik afscheid genomen van de 2 lieverds en hebben afgesproken dat we nog wel eens foto's krijgen en hoe het met ze gaat...pffff opluchting.
diemevrouw zei ook dat ze merkte dat ik het er moeilijk mee had en verzekerde me dat ze echt contact zouden houden.

Nadat de deur dicht ging kwamen me traantjes toch eruit maar een goed gevoel dat ze zekers goed terecht komen bij die mensen...

ikheb het voor coco en chanel gedaan ook al zijn het mooie schattige valkjes..als ze maar gelukkig zijn is het belangrijkste en de vrijheid die zealtijd gehad hadden.

baylee de albino die duidelijk verliefd is/was was echt op zoek naar coco en zatenorm te fluiten...
maarverder wel rustig iedereeneronder.

vanmorgen vroeg hoorde ik een vreemd geluidje  ::) ::) ::)

zeg 1 hint gizmo en spikey....sitting on a trea...

het zal toch niet waar zijn hey ...
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Christine

Aan één kant moet je wel een beetje gelukkig zijn dat is waar maar aan de andere kant ik zou het niet kunnen een valkje wegdoen dat ik zelf heb op gevoed! ik kan het gewoon niet! wat leuk dat ze een goede thuis hebben en dat jullie contact met die mensen kunnen houden dat is het minste wat ze voor jou ook kunnend doen! dat je met een gerust hard mag opkijken naar je lieverds die er nu niet meer zijn. het is normaal dat baylee zit te roepen naar coco hopelijk vind je iemand voor baylee of ga je die niet koppelen??
wat gizmo en spikey betreft ja ze maken hier ook een enorme kabaal als ze met iets bezig zijn! maar het is toch een goed teken toch?? :-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

patty_dordtse valkjes

hey chrisje,

coco en chanel kwamen hier toen ze al ouder waren vanauit een voliere dus heb ze niet met de hand gevoerd haha.

en uh spikey en gizmo is wel goed dat ze vanalles uitspoken maar snap nu waarom er weer versierpogingen zijn in het huis van de valkjesfamilie.... ;D
jonge valkjes te koop

Christine

aah ik dacht dat je coco en chanel met de hand hebt grootgebracht ik kan je echt helaas niet meer volgen

patty_dordtse valkjes

hoi chrisje,

allereerste zalik het 1keer doen haha....

Gizmo en spikey 2 babies toen der tijd met de hand gevoerd...
coco en chanel uit een voliere bij andere mensen alle 2 apart dan van 3 jaar ongeveer toen....
nestje van spikey en gizmo waren er 4 waaronder twinkel deels hand en ouders...2nestje 5 eitjes 4 jongen en 2 overleden vanaf dag 1 met de hand vanwege het verlaten van het nestje...

baylee en bijou gekocht baylee van 7 weken toen en bijou nog voeren met de hand...die heb ik samen in een kooi nu.
star was zelfstandig met 8 weken(bonte,geparelde)
die voor twinkel is

en dan die nieuwe is 6 weken en word nog met de hand gevoerd....haha
jonge valkjes te koop

Christine

ah oke ik snap het al een klein beetje het wordt me toch iets ingewikkeld dus laat het maar ff zo ik zal het toch nog is een paar keer moeten lezen hoor! :P maar begin het nu wel door te hebben van wie coco en chantal waren

patty_dordtse valkjes

chantal hahaha :o  ::)  ??? chanel lieverd...
die waren van een kweker en nog een gewoon iemand .

maar de rest snap je nu ....toch???
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

hallo,

ik zit met het volgende...

Gizmo en spikey naja spikey vertoonde al versiergedrag...
eergisteren hebben ze gewipwap 2 keer en gisteren weer...
je raad het al er lag een ei vanmorgen op de bodem.

ze hebben totaal van de nestjes 1ste 4 eitjes alle 4 bevrucht maar 3 niet uitgekomen door het rotte...
1overgebleven en toen hadden ze al een volgende ronde met 3eitjes erbij gelegt dus op 4 zaten ze en alle 4 uitgekomen.
die hebben ze gevoerd en soms heb ik bijgevoerd.

toen hadden ze 5 eitjes gelegt en 1 week voor het uitkomen zijn ze eraf gegaan .

dus 4 jongen groot gebracht en totaal dan 12 eitjes gelegt...

nu zegt de een doe niks en de ander zegt je kan het blok ophangen ...
wat moet ik nou wel doen hoop dat iemand me een antwoord op kan geven.

patricia
jonge valkjes te koop

Lin

dus als ik het goed begrijp 3 rondes? het voeren kost natuurlijk energie maar het broeden ook. persoonlijk zou ik het niet doen. mijn pop was al best afgezwakt na de nestjes. Kijk even goed hoe de ouders eruit zien. Heb je een lange wachtlijst? Als je geen wachtlijst heb zou ik niet nog een nest nemen. straks zijn ze te verzwakt om het nest groot te brengen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik denk dat het er ook aan ligt of ze op de bodem gaat zitten broeden of niet.

Christine

aaah het is chanel ipv chantal sorry :-* :-[ ;D

misschien heeft patries een nestkastje gehangen en heeft die die weg gedaan?

Riny

Hallo Patricia en Lin
Ík kijk nooit naar de wachtlijst maar naar de valken.
Die komen op de eerste plaats en als je volgend jaar graag gezonde jongen hebt,zullen de ouders toch ook in een goede conditie moeten zijn.
Naar mijn mening kan dat alleen als ze ook de tijd krijgen om rustig te herstellen van een zware periode.
Bij mij mogen ze maar 2 nesten krijgen per jaar,maar daar denkt iedereen anders over.
Groetjes Riny :D :D :D

patty_dordtse valkjes

hoi riny,

een wachtlijst heb ik nooit gehad iedergeval...
bij mijn gaan de valkjes ook voorop mss dat het dus blijkbaar niet so overkomt...
maar tuurlijk kijk ik naar me valkjes en de laatste keer dat ze gelegt hebben warten de jongen die ik dus met de hand heb gevoerd van dag 1.

ze hebben tussendoor ook na 3 weken gewipwapt toen het blok eraf was en toen was er niks aan de hand verder.

maar nu wel een ei op de grond.
ze hebben in het begin toen ze in de andere kooi zaten van het 1ste mislukte nestje wel opde grond gelegt en spikey wilde persee daar eerst broeden toen heb ik de eitjes in het blok gelegt en sindsdien niet meer op de bodem.

sindsdien dat ze het nestje toen hadden verlaten in juni sindsdien hebben ze geen blok meer gehad.
maar goed het was een vraagje
jonge valkjes te koop