6 augustus 2025, 14:16:17

gizmo_spikey_valkjesfamilie

Gestart door patty_dordtse valkjes, 9 december 2004, 00:42:58

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

nou aad hij lust inderdaad geen vogels hij mot er niks van hebben maar je ziet hij vond het niet erg sow.

hij wilde alleen vanmiddag een muis opeten die hij had gevangen nou d8t ut dus nietus  ;D ;D ;D

maar jah aad we zien wel wat ze doen ik kijk zo ff hoe zijn kropje is en jah is ff wennen weer als het echt moet.

maar heb wel is valkjes vanaf dag 1 gehad hoor aadje. 
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

Goeie morgen,

het valkje met het plekje is al wel iets minder zag alleen dat het op het hoofdje en oogje en tussen de neusdopjes nog wel een plekje zit.
verder worden ze goed warm gehouden en voer geluiden komen uit het blok denderen.

ga strx kijken hoe het met de kropinhoud is van de kleine.

jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

Vandaag een nieuwe kast voor buiten gemaakt.
kwam ik weer met het goeie idee aan zetten een voliere.waar ik zo lang al op loopt te hinten  ;D

me schoonvader en me vriend in discussie een beetje hoe wat of waar. 2plekken kon het staan.
zegt me schoonvader jah overlast voor de buren als ze buiten in de voliere zitten  :o :o :o

dus me vriend zei van doen we hem toch binnen maken en alle valken daarin  ???
was dus er niet echt mee eens  :-[ :-[ :-[

maar is dat zo als de valkebn buiten leven meer fluiten dan binnen?dus hun woorden meer overlast zijn voor de buren???

jonge valkjes te koop

Rianne

Hoi Patricia,

mijn koppel buiten roept alleen 's ochtends veel en hard. Vooral het mannetje. Gelukkig zitten er geen andere valkjes in de buurt anders gaat dat roepen de hele dag door. Af en toe fluit hij wat maar niet meer als binnen. :)
Nu weet ik niet hoe dat is als ze met meer dan 2 valkjes buiten zitten, zover is mijn andere koppel nog niet want die hebben nog kleintjes en 4 eitjes alweer. :D
Ik heb niemand van de buurt horen klagen, hoewel ik me soms wel een beetje schaam voor het geroep 's ochtends. Maar wij zullen het wel het hardste horen omdat we er recht boven slapen.
Het gaat mij om het plezier ervan, en of ze nu binnen fluiten of buiten, je hoort het toch.
Je zou even bij de buren kunnen informeren of ze er bezwaar tegen hebben.

♪ Marlies

Hoi Patricia, ;D

Hier zitten de valkjes ook buiten in volières. Het geluid wat ze maken valt best wel mee hoor. Ze hebben allemaal weleens een keer de gekke 5 minuten. :P

Je zou net wat Rianne zegt aan de buren kunnen vragen of ze dat vervelend vinden. Bij ons vinden ze het alleen maar leuk, en dat zijn al mensen van half de 70. ::)

Groetjes Marlies ;)

patty_dordtse valkjes

hoi,

heb daarstrx aan de buurman gevraagt of die wat hoorde van de vogels en zei ook dat die ze wel is hoorde.
dus ik vroeg al ook sochtends vroeg als me vriend om 6 uur op staat dan gaat bonito het ochtend ritueel doen al lekker aand7t vragen hihi want dat ziet die me natuurlijk.

jah en de buurman hoord dat wel is.

dus hij stelde dus ook al voor om het daar te doen hij vond het niet erg haha  ;D ;D ;D

maar jah nu die vent van me maar is overtuigen dat het geen overlast word .en uh die andere buurman die heeft duiven dus die kan niks zegguh haha.

maar boven heb ik het niet gevraagt  komt nog hihi.

maar jah de nadelen zijn denk wel de muizen die mss kunnen komen of andere gevogelte komt loeren en heeft een ziekte dan zit je toch....!!!!...

denkt hard na  ;D ;D ;Dhoe ik het doe :-\ :-\ :-\of overhalen  :-\ :-\ :-\of toch de binnenvoliere bouwen  ??? ??? ???
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

:'( :'( :'( albino overleden  :'( :'( :'(
gisteren nog in volle leven en vandaag languit naast de andere .

vind zo erg heb een potje zitten huilen  :'( :'( :'(

jonge valkjes te koop

carco

ach jé wat erg !!
Was dat degene met die vreemde verkleuring?? Misschien toch iets niet goed geweest?
Sterkte.
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

leoni

hoii,

achh, was het die met die rare plekken?
bij mij is er gisteren ook 1 overleden :( en die had wel bloed in z'n snaffel.

wij hebben ook een voliere buiten en alleen als het licht word s' ochtens vluiten ze en veder smiddags gewoon meet melodietjes fluiten enzo, heb ook 1 koppel grasjes buiten en die fluiten echt veel meer :P ;D
en de buren vinde het niet erg en de mensen die naast de tuin in een rijtjes huis wonen vinden het leuk en die wilden ook komen kijken, zijn van die 50 plus woningen waar dan oudere mensen in wonen (ouder dan 60 hier)

veel sterkte en hoop dat alles veder gewoon blijf leven, maar dat zal ook wel :)

groetjes leoni

aad

hoi Patries

ach wat shit zeg  :-[

Groetjes Aad

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

nu een witmasker :'(

ga nu hun sterk in de gaten houden weet niet wat er aan de hand is.

bijou en die appel zijn van de eitjes af constant nu dat ze op springen staan.

heb ze onder de lamp gelegt heb het 2 dagen aangekeken.

blok gaat eruit en rust.
jonge valkjes te koop

carco

Hè verdorie! Wat raar toch :'(
Caroline.

patty_dordtse valkjes

11 juni 2006, 11:40:07 #1528 Last Edit: 11 juni 2006, 11:43:46 by gizmo_spikey
Spoed

heb gisteren het blok er niet uit gehaald.
heb de eitjes iedergeval opgewarmt en er zat nog leven in.
heb de eitjes trug gelegt maar ze zijn erin geweest en dat was het.

ze kijken er nu weer niet meer naar om.

wat moetb ik doen toch gewoon alles weg halen want  ze staan op springen of laten liggen en afw8te tot ze een baby horen./

de barstjes zitten er nu 1 hele dag lang en hoor nog wel wat geluid.

wie HELPT ME MET RAAD
jonge valkjes te koop

carco

kan je ze niet bij het andere koppel erbij leggen??
Wat die jonkies heeft of is dat geen optie?
Die houden neem ik aan toch de jonkies nog warm en de eitjes kunnen dan in ieder geval ook warm gehouden worden.
En dan evt. als ze uit zijn gekomen proberen bij de eigen ouders terug te leggen om te kijken wat ze ermee doen???
Succes!!
Caroline.