9 mei 2025, 00:51:34

In nieuw broedblok

Gestart door murphy, 10 maart 2003, 16:53:19

« vorige - volgende »

murphy

Hallo,
Ik had vandaag een broedblok gemaakt en bij mn Valkjes gezet.
Nemo=man ging er als eerste in en Murphy had ik op het stokje ervoor gezet spoedig ging ze knagen aan het invlieggat en daarna ging ze er ook in...
Een halfuur later kon ik al niet meer bij het broedblok komen ze viel me gelijk aan!(is normaaal super tam ach ja)
Maar wat ik me af vroeg is ze hebben nooit interesse inelkaar gehad en nu zitten ze samen keihard te schreeuwen/piepen/krijsen.=>Murphy liggend in broedblok,Nemo op stokje aan de buitenkant;wat betekend dit?.Gaan ze nu dan wel paren?Ik heb ze elkaar maar 1x zien voeren..
Murphy is eigelijk ook nog wel jong ongveer 1,5 jaar en Nemo 2,5 kunnn ze dan wel kuikens verzorgen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.
Milena,
Murphy& Nemo
p.s=Murphy was al broeds van de week ;ze zat met de kont tegen een hoekje van de kooi te wrijven met piepende geluidjes...(teken van broeds... toch?)

Mandy

10 maart 2003, 17:32:32 #1 Last Edit: 10 maart 2003, 17:32:53 by Mandy
Hallo Murphy, :)

Dat ze er zo snel in gingen kijken en aan gingen knagen is een goed teken. Als valken broeds zijn dan zijn ze zeer verdedigend naar buitenstaanders, ook al ben je het baasje waar ze normaal heel tam bij zijn, instinctief moeten ze hun nakomelingen beschermen.
Dat je ze een keer hebt zien voeren is ook een goed teken. De leeftijden zijn ook geen probleem, de pop moet minimaal 1 jaar zijn en dat is ze en ze is inderdaad ook broeds.
Al met al, je zal ze ws binnenkort zien paren waarop eitjes zullen volgen.
Laat je het ff weten als ze bevrucht zijn? ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

murphy

Ik zal het je laten weten hoor wanneer er eitjes zijn en/of ze bevrucht zijn...
Bedankt voor je reactie!
Groetjes Milena&NEmo en Murphy