Kunnen de valparkieten in de winter buiten blijven

Gestart door A.maatman, 4 december 2004, 14:57:09

« vorige - volgende »

A.maatman

Ik heb afgelopen jaar twee valparkieten gekregen.
We hebben een grote voliere en ik heb de valparkieten bij de kanaries en ons konijn in de voliere gedaan.
Mijn vraag is nu kunnen de valparkieten in de winter buiten blijven, er is wel een nachthokmaar daar gaan ze uit hun zelf nooit in.
Nu breng ik ze elke avond in de nachtkooi en s'morgens gaan ze weer naar buiten.
Kunnen ze niet uit hun zelf naar binnen of willen ze  liever niet naar binnen?
Verder zijn ze handtam, alhoewel er een behoorlijk schreeuwt dus ik pak eerst de rustige en daarna de schreeuwerd want dan is ze rustiger geworden.
Is het schreeuwen bang zijn , of is het soms een mannetje?

Inger m

4 december 2004, 20:55:58 #1 Last Edit: 4 december 2004, 20:58:17 by Cinnamon_valk
Hoi,
Valkparkieten zijn prima winterhard, mits ze ook beschut (uit de wind/ regen en tochtvrij) kunnen zitten. Het is niet noodzakelijk om ze binnen te zetten. Mijn valkparkieten slapen eigenlijk altijd buiten, ook als het vriest, daar kiezen ze zelf voor. Ze kunnen wel naar binnen, maar doen dit nauwelijks.

Ik neem aan dat jezelf kunt bepalen of ze wel of niet het nachthok inkunnen. Het invlieggat moet voldoende ruim zijn. Vogels gaan niet graag een donkere ruimte in. Zorg dat het binnenhok voldoende licht is.

Valkparkieten vinden het iha niet prettig om vastgepakt te worden, probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Het veroorzaakt stress. Het schreeuwen kun je zien als een vorm van protest/ angst.

Het zegt er weinig over of het een man of pop is. Mannen zijn wel vocalker, maar daarmee wordt met name het fluitgedrag bedoeld. Lees verder op het forum hoe je een man van een pop kunt onderscheiden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

antoine

hoi,
ik hou mijn valkjes ook in de winter buiten!
die van mij houden er ook niet van om in het nachthok te gaan ze vinden het nogal raar!
soms gaan ze er in maar soms slapen ze ook gewoon buiten! zelfs als het zeer koud word!
groetjes antoine

Riny

Hallo allemaal
Onze valkjes kunnen 's winters ook i een verwarmd en verlicht binnenhok maar maken daar zelden gebruik van. Ze zijn liever buiten.
Groetjes Riny

antoine

hoi riny,
ja mijn valkjes hebben ook een zeer goed nachthok maar willen er bijna niet nooit in!
groetjes antoine

Riny

Hallo Antoine
Dan is het toch prima!!!
Als die het te koud krijgen gaan ze er heus wel naar toe.
Groetjes RINY

antoine

hoi!
ja ze zullen er wel in gaan als ze het koud hebben!
(hoop ik)
groetjes antoine