29 april 2024, 06:39:34

Na wormen behandeling

Gestart door Ed, 5 december 2004, 14:02:43

« vorige - volgende »

Ed

Hoi,

Ik heb mijn valkjes een wormen keur gegeven met het resultaat dat er wormen uit zijn gekomen. Hier is een niet leuke foto maar het is zo.



Ik heb zo juist 4 van de 5 valkjes gewogen

Bowie weegt 98 gram
Paco weegt 92 gram
Queen weegt 90 gram
Ricky weegt 75 gram

Wat ik al eerder heb gezegt dat Ricky het meeste last heeft.

Is er een manier om of een soort voeding dat Ricky weer wat sneller aankomt. Want dat heeft ze wel nodig dacht ik de conditie is zo te zien wel goed ze is vrij productief eet goed drinkt goed.

Ik heb Ricky ook maar even alleen gezet zodat de ander het niet allemaal op zouden kunnen gaan eten. Dat ze op haar gemak kan aansterkken.

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

ik weet niet of die kleine ukkepuk met de beestjes (jakkie) diarree heeft?  Zo ja, dan zou je Fortalyt kunnen halen bij de apotheek.  Marianca heeft dit ook al gegeven na de wormenkuur van haar valken, die zaten nl erg aan de dunne na de kuur en waren ziekjes.
Fortalyt is een soort van superenergiedrank zeg maar waar electrolyten inzitten, dit voorkomt dat ze uitdrogen en helpt hen na ziekte terug op kracht te komen.  Je mag het wel maar een weekje ofzo geven.
Je kan hem wat trosgierst en/of eivoer geven.  En als je die Fortalyt niet ziet zitten, kan je wat vitaminedruppels in het drinken doen.

groetjes

Paul

5 december 2004, 17:49:35 #2 Last Edit: 5 december 2004, 17:50:09 by Paul
Hoi Ed,

Als de wormen gedood zijn zal ze vanzelf ook wel meer aankomen.
75 gram is nog geen dodelijk gewicht gelukkig dus je was er wel op tijd bij.
De andere hebben een mooi gewicht dat klinkt prima in elk geval.
Trosgierst daar zitten weinig voedingsstoffen in maar ze schijnen er wel dik van te worden.
Je kan wat extra vettige zaden geven zoals pijnboompitjes die vinden ze lekker en dan worden ze wat dikker misschien maar niet alleen maar vette dingen geven naturlijk ze heeft ook goeie voedingsstoffen nodig.
Maar als je het gewicht in de gaten houd zal je zien dat ze langzaam toch elke dag wat dikker zal worden.
En ik denk dat langzaam op krachten komen en dikker worden toch beter is dan in een keer volproppen en vetmesten.
Je kan ook een weekje wat druivesuiker door het water doen daar sterken ze ook van aan.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Annouschka,

Ricky en Rocco waren aan de diaree voor de behandeling maar na de eerst dag al niet meer. Het zit er nu goed uit zo als het hoord. Dus daar heb ik geen problemen mee want naa de eerste dag was het al stevig alleen licht groen maar nu wordt het al een stuk donkerde. Maar ik zal haar wel wat trosgierst geven eivoer heeft zij al.

Bedankt voor je reactie

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Paul,

Ik zal het gewoon in de gaten houden ik had tijdens de keur ook druivensuiker in het water gedaan dus zal het nu dan ook maar even bij haar doen ze zit toch apart zodat ze wat makelijker op gewicht kan komen. Morgen ga ik naar sliedrecht voor Teurlings 228 ze verkopen 5 kg daar kan ik mee leven. Ik heb het voer dat ik hier heb even gezeeft op 2 Kg zit 300 gram zonnepitten nu zitten er alleen nog kleintjes in dus dat vind ik aardig veel.

Groetjes
Ed