28 maart 2024, 11:13:49

help wie zoekt er nog een valkje

Gestart door adnaloj, 2 december 2004, 15:04:37

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal,

ben wegens omstandigheden al een tijdje niet geweest, maar ben er weer gelukkig,

nu mijn vraag: wie o wie wil er nog een valkje? ik heb nog steeds 3 jonkies zitten van ongeveer 3 mnd. ze worden op dit moment geplukt door hun ouders en dat vindt ik zo zielig!
ze zijn dus te koop. het zijn wildkleurtjes...

foto's op aanvraag per email.
( kan ik makkelijker versturen namelijk)
jolandaharmes@home.nl

wie o wie geeft deze schatjes een goed huisje? waar ze hun veren ook mooi kunnen laten worden.

groetjes jolanda

adnaloj

jammer dat er niemand reageert... niemand zal er nog meer 1 nodig hebben ben ik bang,

ik heb met een man gespoken die er 2,50 voor wou geven.!
hij zegt dat de export van vogels is stopgelegt weten jullie waarom?

en heel misschien is er iemand die toch een leuk plekje heeft voor deze monstertjes

Carla_en_Yoshi

Hallo jolanda.

Heb je al gekeken bij te koop/gevraagd ?
Daar staan ook mensen bij die op zoek zijn  :)naar een valkje.
En als iemand 2,50 euro :o zou bieden ,zou ik er geen valkje aan verkopen,ik zou dit geen serieuze koper vinden.
Ik hoop dat het lukt.
Groetjes van Carla.

Paul

Hoi Jolanda,

Voor 2,50 zou ik ze zeker niet weg don hoor en zeker niet aan zo'n handelaar :-(
Dierenwinkels geven vaak ook maar 8 euro maar dat is toch al meer.
Zijn ze eigenlijk tam want ik denk dat de meeste mensen die een valkje zoeken graag een tamme willen en het is makkelijk als dat erbij staat.
Ik kan er zelf geen meer bij hebben want ik heb er al 22 binnen dat is al krap.
Maar je kan inderdaad bij te koop een berichtje plaatsen met een klein fototje erbij.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Jolanda,
Mss is de export stilgelegd omdat de handel wat verzadigd is (geen vraag). Op dit moment schijnt het sowieso niet zo super te lopen in de dierenhandel, maar dat zal van het voorjaar wel weer aantrekken. Voor grasparkieten kon je pas 1 euro stuk krijgen bij de handelaar, maar ws ook omdat hij ze zelf ook niet gemakkelijk kwijtraakt.
Zet ze anders op marktplaats. Ik heb via marktplaats heel wat vogels verkocht. Haal ze beter weg bij de ouders als ze geplukt worden. Het groeit wel weer aan, maar mensen kopen liever een valkje dat er mooi en glad uitziet (en helaas kiezen ze vaak liever een mutatie). Ik merkte zelf ook dat het wat meer moeite kost een wildkleur te verkopen.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

Hoi,

ik heb net even bij te koop/gevraagd gekeken en er staan 5 advertenties van mensen die een valkje zoeken. Mss is dat een optie?

groetjes
Annouschka

adnaloj

hey hallo

fijn wat veel reackties. ik heb inderdaad de vogels in een aparte kooi gedaan zodat ze niet meer geplukt worden.
en ook heb ik ze op het internet gezet ( marktplaats ) hellaas is daar niets van geworden.

inderdaad ga ik even kijken bij tekoop/gevraagt

dank jullie wel

groetjes

Valerie

2,5 €?? Wat schandalig! Zou ik ook niet aan verkopen.
Ben je er al eentje kwijtgeraakt? Ik hoop dat je een goed tehuisje vindt. Weet je al of het duidelijk mannetjes zijn of vertonen ze nog geen typisch gedrag? ;)



adnaloj

het zijn 2 mannetjes en 1 vrouwtje die volgens mij na de rui een geparelde zou moeten worden. omdat de ouders wildkleur man en geparelde pop is. verder kan ik aan twee van de vogels inderdaad merken dat ze een mannetje zijn.
ze zijn ook wel aardig tam, je mag ze aanraken en even kriebelen en ze kletsen terug als je met ze praat.
ik vindt ze erguh lief en ik zou ze het liefst zelf houden maar 9 vogels in een kamervoliere? nee dat lijkt me niets. + dat ik bang ben dat er "inteeld" komt en dat wil ik voorkomen,

nee ze zijn hellaas nog niet verkocht, ook heb ik al gereageerd op tekoop/gevraagt en dat is nog even afwachten

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Zeker als ze al een beetje tam zijn dan raak je ze zeker wel kwijt hoor er zijn zat mensen op zoek naar een lief valkje.
Inteelt kan je wel een beetje zelf in de hand houden als je ziet dat ze paren met een van de ouders of met elkaar dan moet je nooit die eitjes uit laten komen.
Als ze nu wildkleur zijn kunnen ze na de rui nooit parels gaan krijgen trouwens het kan wel andersom dat de parels verdwijnen.

Groetjes, Paul

adnaloj

oke dan heb ik er ook 1 wildkleur vrouwtje bij hahahhah leuk
thanx for the info,
ik gaat lekker op bedje

doei
groetjes jolanda

Valerie

31 december 2004, 01:23:29 #11 Last Edit: 31 december 2004, 01:26:41 by Valerie_vh
Hey Jolanda,

Heb je die jonkies nog of zijn ze al weg?
Een gepareld vrouwtje wil ik altijd wel overnemen en evt. een ander popje ook voor Valko en Peppie.
Ik hoor het wel van je.
Groetjes,

Valerie

*edit: is dus wildkleur popje en niet gepareld? ;) Had niet goed gelezen. ;)



adnaloj

jah  ik heb ze nog steeds,
en ja het zijn wildkleurtjes

had je er nog belang bij?

groetjes jolanda

Valerie

Hang er z'n beetje vanaf. Is het popje rustig, krijst ze niet? Want hier krijsen de mannetjes verschrikkelijk en ik dacht als ik er een rustig popje bijzet, worden ze mss rustiger. Ook kan het nog niet onmiddellijk, daarmee bedoel ik niet deze week of komende week. Ze krijgen vandaag de laatste portie baytril en daarna een vitaminenkuurtje. Als ze dan volledig in orde zijn, zou ik een popje willen proberen, of dat lukt. Als ik dat nu al bij in de kamer zou zetten, riskeer ik mss te veel voor het popje, omdat het TE kort na de bacterie hier is. En als ik het 6-8 weken in quarantaine zou moeten zetten, zou ze ergens in de weg op de grond moeten staan, wegens plaatsgebrek. Dat vind ik zielig en wil ik niet.
Ook wil ik zeker zijn dat als ik maar 1 popje tegelijk neem, het geen problemen geeft bij TWEE mannetjes. Ook heb ik een rosella-man in een aparte kooi.
Wat vraag je er evt. voor en waar woon je ergens?
Je mag ook via IM reageren. ;)
Groetjes,

Valerie