Niet weer he.. Djaru  dood, Essaya nu ook

Gestart door Tara, 11 november 2004, 20:11:53

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

de ontlasting van Marilyn is weer bijna helemaal normaal gelukkig, mag nu alleen nog iets donkerder worden maar voor de rest is die helemaal vast en de kleur valt dus wel mee.

Ze ziet er ook goed uit vind ik, heeft al een hele gierststengel op :D



Groetjes, Tara

Maja

Blij te horen dat alles terug goed gaat met Marilyn.
Nu hopen dat de uitslag van Djaru positief is en dat het maar toeval was, want nog eens een ziekte, wil ik je toch besparen en die schatjes daar ook.
Succes
xxx

Tara

14 november 2004, 18:59:07 #47 Last Edit: 14 november 2004, 18:59:34 by tara_dewulf
Hoi allemaal,

Essaya, een bont valkje, is nu ook overleden :(
Ze lag in de volière en echt heel raar, ze voelt heel slap aan, ook erg plots, ze zat er altijd goed bij enzo..

En.. Het is dus allemaal mijn schuld natuurlijk alweer, mag nu maar 2 uren per dag (vanaf morgen) meer op de pc want ja, 't is al mijn schuld natuurlijk, ik zorg te weinig voor mijn vogels.
Lief he?

Groetjes, een verdrietige Tara..

boezempje

hai tara


jeetje meis hoe kan dit nu wat is er toch aan de hand,
je moet morgen de arts maar eens bellen want er moet iets aan de hand zijn dit kan niet anders.jeetje wat een pech heb je toch.en wat je moeder betreft die hoort zijn dochter te trooste en niet te straffen,

sterkten meis

Riny

Hallo Tara
Wat is het toch de laatste tijd??
Je hebt zoveel pech, ik vind het heel erg zielig voor je.
Kon ik je maar helpen!!!
Zegt je moeder dat je niet goed voor je vogels zorgt???
Als jij je vogels iedere dag nakijkt en voor water en voer zorgt  is het toch niet nodig om er tig keer op een dag naar toe te rennen.Moet jij zeker ook nog een longontsteking oplopen.
Veel sterkte Riny :'(

Tessa

Hoi Tara,

Wat vind ik dit erg voor je 2 valkjes in een week tijd en dan je moeder die zo naar doet terwijl je zo je best doet voor al je beesten je zou toch verwachten dat je juist aan je moeder in deze tijd steun zou moeten hebben vind dit zo naar voor je!!Heel veel sterkte en je weet me te vinden op msn.

 :-* Tessa

Tara

Hoi allemaal,

dank jullie,
heb net ook getelefoneerd naar een vriendin van me en die ook alles gezegd, schrok ook nogal... Nu doet m'n ma weer aardig, nu ik de kamers geboend heb..

Ik vind dat Essaya er echt raar bij lag, heb haar inmiddels begraven.. Morgen moet ik naar de DA, vraag of ze wat weet.
Nouja.. Ben eigelijk benieuwd.. Gisteren heeft mijn ma geweest ernaar en ik vroeg of ze wat zei tegen haar en eerst zegt ze nee en dan plots ja, hygiëne zei ze.
Terwijl mijn valkjes wel proper zitten aangezien ik er niet tegen kan als ik ze in vuile dinges zie lopen :-/

Sorry hoor maar ben het echt beu
ze vergelijkt me dan met haarzelf vroeger, zij had konijnen (nu 1tje nog)
Ze zegt dan dat zij veel beter deed. Maar ik mocht vandaag wel haar konijnenkot kuisen.. Ze heeft twee koten gekregen van mij, en nu is het overgeplaatst, mocht ik haar kooi kuisen, dan zit ze mij te vergelijken met haar. Ja ik vind dat ze er het recht niet meer voor heeft..

Ik weet dat ik dit jullie misschien niet moet vertellen, maar het lucht wel op dit even kwijt te kunnen..

Groetjes, Tara..

Paul

Hoi Tara,

Wat erg dat nu ook Essaya dood is dat is toch wel raar.
Hopenlijk schiet die dierenarts een beetje op met de uitslag voor er nog wat meer gebeurd.
En wat betreft hiegiene in de volliere vind ik dat erg overdreven.
Als de volliere niet helemaal vol ontlasting ligt is er niks aan de hand en een te schone omgeving die totaal steriel is dat is ook niet goed dan krijgen de vogels totaal geen afweer tegen ziektes.
Ik denk toch dat er wat anders aan de hand moet zijn maar dat kan alleen de dierenarts met een goeie sectie te weten komen.
Sterkte met de rest van de vogels en ik hoop dat er verder niet meer ziek worden.

Groetjes, Paul

bannanne

hey tara wat naar dat je dit allemaal moet verwerken op zo'n korte tijd
m'n pa zegt ook steeds dat ik meer moet kijken om de koten zelf uit te kuisen
maar als het er op aan komt is ie een echte dierenvriend hoor, hij wil enkel het beste voor met hun maar ja
soms zegt ie het al wel al roepend maar ik doe het toch maar steeds , we zijn eigelijk beste maatjes

Tara

Hoi allemaal,

het gaat wel...
Geen valkje dood gelukkig vandaag..
Ben meteen doorgereden naar de DA daarnet aangezien ik die Fortalyt moest ophalen.

Ze meldde ook dat ze helemaal niks heeft gevonden bij Djaru..
Ik zei ook dat er nog eentje overleden was en ze vond het vreemd.
Ze raadde me aan meer vetten te geven.. Dat ga ik dan nu ook doen. Het is ook beter ze binnen te houden zei ze aangezien het ferm veranderd is het weer plots. Maar dat ligt nu nogal moeilijk ook omdat het daar moeilijker te verluchten is..

Ik zie wel... Misschien enkele buiten en enkele binnen?

Groetjes, Tara

Inger m

15 november 2004, 22:15:38 #55 Last Edit: 15 november 2004, 22:16:39 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Vreemd dat er niks gevonden is, maar helaas.
Als ik jou was zou ik ze niet binnen opsluiten, daar valkparkieten in principe goed opgewassen zijn tegen koude en ze zelf (allemaal) de keuze moeten kunnen maken tussen binnen of buiten zitten. Overigens is het nachthok zonder verwarming vermoedelijk geeneens echt warmer dan buiten, alleen meer beschut. Nadeel van een nachtverblijf geef je zelf al aan, omdat het daar minder goed geventileerd is kan dat in het nadeel werken voor de vogels. Daarbij heb je een dermate groot aantal vogels, dat dit ws te vol wordt.

Een andere optie is wel om een vorstbeschermer aan te schaffen, zodat de temperatuur in het binnenverblijf boven het vriespunt blijft. Er zijn speciale vorstbeschermers te koop, speciaal voor dier/ vogelverblijven. Op deze manier hou je de temp binnen constant en kunnen de vogels zelf de 'warmte' opzoeken, zodra ze er behoefte aan hebben.

Zelf met vorstbeschermer kiezen mijn vogels ervoor met vriezende nachten buiten te slapen en in de winter heb ik niet eerder specifieke problemen gehad. Dus daar kunnen ze prima tegen (mits ze gezond zijn).
Ik voer wel in de winter wat extra zonnepitten, maar niet veel (de rest van het jaar krijgen ze geen zonnepitten).

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Inger
Zou je misschien aan willen geven hoeveel zonnepitten je geeft en hoe vaak.
Ik ben altijd bang dat ik ze teveel geef.
alvast bedankt RINY

Inger m

Hoi Riny,
Dat hangt af van het aantal valkparkieten en ik geef ter indicatie een klein handje op circa 12 valkparkieten momenteel, maar geeneens iedere dag.

Buiten de winter om geef ik grof parkietenvoer zonder zonnepitten en alleen als het kouder wordt geef ik wat zonnepitten bij.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.