25 april 2024, 12:34:04

Meerdere kweek vragen...

Gestart door ben appelo, 1 december 2004, 00:16:57

« vorige - volgende »

ben appelo

ik heb twee valkparkieten een mannetje en een vrouwtje.Nu is de broed periode er nog niet maar ik heb er wel een paar vragen over.

1-als de jongen er zijn wanneer mag je ze dan uit hun hok halen en zeg maar weg geven.

1-ik heb nu een nachthok gemaakt met een kacheltje erin dat kacheltje hou de ruimte vorst vrij is dat genoeg of moet het warmer zijn.

3-ik heb een gele en een grijze met een witte kop wat voor kleur kan je krijgen als daar jiongen uitkomen.

4-moet er van de winter nog een sterk voedsel bij komen.

kunt u mijn een antwoordt geven op mijn vragen bedankt alvast hiervoor
M.v.g
ben appelo

Marianne

Citaatik heb twee valkparkieten een mannetje en een vrouwtje.Nu is de broed periode er nog niet maar ik heb er wel een paar vragen over.

1-als de jongen er zijn wanneer mag je ze dan uit hun hok halen en zeg maar weg geven.

1-ik heb nu een nachthok gemaakt met een kacheltje erin dat kacheltje hou de ruimte vorst vrij is dat genoeg of moet het warmer zijn.

3-ik heb een gele en een grijze met een witte kop wat voor kleur kan je krijgen als daar jiongen uitkomen.

4-moet er van de winter nog een sterk voedsel bij komen.

kunt u mijn een antwoordt geven op mijn vragen bedankt alvast hiervoor
M.v.g
ben appelo

Hoi Ben,

1. Je mag de jonge valkjes al best regelmatig uit het blok halen. Hierdoor wennen ze alvast aan je handen. Ik raad je aan de jonge valkjes pas weg te doen als ze geheel zelfstandig eten. Meestal is dit rond de 6 a 7 weken.

2.Dit is voldoende warm. De valkjes gaan in de winter niet broeden. Dit zal pas rond april/mei zijn.

3.Een gele noem je een lutino en een grijze met witte kop noem je een witmasker. De jonge die je hieruit kan verwachten is ook afhankelijk van de split die je valkjes kunnen hebben. Je kan dit uitrekenen bij mutaties.

4. Mijn valkjes zitten binnen dus of de valkjes buiten nog iets extra's nodig hebben kan ik niet echt goed beantwoorden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!