16 april 2024, 16:17:53

Teurlingsvoer 228

Gestart door marianca., 30 november 2004, 00:04:58

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ik heb gezien dat een dierenwinkel waar ik soms ga (Filip Meul) ook Teurlings verkoopt.  Ik denk echter dat het bij hem ook om 25kg zakken zal gaan :-/
Voor hier is dat ook veel maar aangezien ik Chewy toch wat aan de lijn moet laten doen, 135 gram :o, zou ik dat voer toch wel willen kopen.

Zou het geen optie zijn om dat voer thuis zelf vacuum te verpakken adv zo'n machientje?  Zou het dan niet langer bewaren?? :-/ :-/
Graag jullie wijze raad ;)

groetjes

Paul

Hoi Annouschka,

Zolang je het koel bewaard gaat het wel goed denk ik maar als het warm word kan er toch van die motjes in komen ook al is het luchtdicht verpakt.
Het beste is in de vriezer bewaren dan kan je het lang goed houden maar dat neemt dan best veel ruimte in.

Groetjes, Paul

Inger m

3 december 2004, 10:14:46 #17 Last Edit: 3 december 2004, 10:16:33 by Cinnamon_valk
Hoi Annouschka,
Als je een klein aantal vogels hebt kun je beter ook een kleine hoeveelheid voer kopen. Ik dacht dat jij naast zaden ook pellets voerde?
Zoja, dan denk ik dat je de pellet als hoofdvoeding kunt zien met betrekking tot de voedingsstoffen en zijn de zaden meer bijzaak.
Als je zo'n grote hoeveelheid voer koopt, zal de kwaliteit erop achteruitgaan gedurende het bewaren. Ik weet niet of je zaden in de vriezer kunt bewaren (ws wel), maar mogelijk heeft dat een negatief effect op de uiteindelijke kwaliteit.

Wat betreft de lijn, koop ik altijd grof parkietenvoer zonder zonnepitten. Dit heb ik totnutoe in vele merken (Kasper Faunafood, Witte Molen, Kenner en andere merken) kunnen kopen en wordt ook los verkocht.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marianca.

Hallo allemaal,

Leuke reacties op het Teurlingsvoer ;)..had ik eigenlijk niet verwacht.Ik dacht dat iedereen wel zijn merkje valkenvoer zou hebben waar ze tevreden over zouden zijn.Maar moet zeggen het teurlingsvoer 228 is echt lekker ;) :D..zie het aan mijn valken...lijkt net of ze er ruzie om maken wie het eerst de kooi weer in mag als ik het voer ga verversen.


groetjes
marianca

Ed

3 december 2004, 16:36:00 #19 Last Edit: 3 december 2004, 16:37:36 by Ed_V.
CitaatHoi Marianca
CitaatEn Paul:ik ben op jouw advies in Sliedrecht geweest en ik weet niet of het veranderd is maar het Teurlingvoer is alleen per 5 kilogram of per 25 kg. te verkrijgen.
Wij hebben een kennis met een dierenwinkel die het voor me zou bestellen, maar aangezien 25 kg. ook nogal veel is voor mij gaat ze de rest gewoon los verkopen als schepvoer.
Groetjes: Caroline.

Hoi Allemaal,

Ik heb zo juist gebelt met de Firma Teurlings en de 228 versie is allen verkrijgbaar in 25 kg en binnen kort gaat het verander dan komt de 15 kg versie erbij dus officeel is er geen enkele ander verpakking te koop. Of de winkel zelf moet het zelf her inpakken maar volgens de firma Teurlings is het er niet.

228 Gropar EUROTOP  
ideale samenstelling met 23 verschillende grondstoffen
Verpakking 25 kg
(min) Ruw eiwit13,8%
(min) R.V. 9,2%
(max) R.C. 9,5%

De informatie hiet boven komt van de Teurlings Site.

Groetjes Ed

Annouschka

Hoi,

ja, ik zou wel zo'n bewaarton kunnen kopen maar het zou idd veel te lang duren eer het op is.  Ik ben wel tevreden over Prestige maar aangezien ons Chewytje zo dik is, kan ik bijna niet anders meer en om nu zonnebloempit voor zonnebloempit uit te rapen uit mijn voer, dat zie ik niet zitten. :D

Ik geef idd nog pellets maar het word mij afgeraden doordat Yabba zo'n natte ontlasting heeft, Tineke heeft een meststaal bij haar DA binnengedaan en volgens hem is het wss nog door die ppgziekte dat Yabba geen vocht kan vasthouden en zoveel drinkt.  Ze is namelijk uitgedroogd geweest en het zal wss daaraan liggen, suikerziekte kan het niet zijn volgens hem aangezien ze de andere symptomen niet heeft en aan de nieren scheelt er ook niks, kortom het ontlastingsonderzoek was normaal, er is niks uitgekomen.
Sedert kort moeten ze niet meer van de pellets weten, ze raken ze niet meer aan ook niet als ik het tussen hun voer meng.
Over die motjes, ik heb ze vorige week ook voor het eerst gezien op een snoepstaaf, jakkes zeg, heb de hele boel weggegooid want ze rook niet al te fris meer ook terwijl ze nog een jaar goed was  ???

Ik zal eens kijken wat voor voer ze nog meer hebben maar ik vind iig geen voer in verpakkingen van 5 of 10 kg waar geen zonnebloempitten inzitten en van schepvoer moet ik helemaal niet weten, vind het vies.
Hier in West-Vlaanderen vind ik althans geen beter voer dan die Prestige, zal dit weekend eens bij mijn moeder in de buurt kijken maar daar heb je weer van die vogelhandels waar ze voer verkopen en dat verpakken ze zelf, dat wil ik ook niet meer omdat ik zo'n voer kocht voor ze de ppgziekte kregen en dit eigenlijk ook een risico is om ziektes binnen te brengen. :(
Zucht,  ik weet het ik ben een moeilijke maar ik wil alleen het beste voor hen, niet dat dat betekent dat het duurste het beste is want ik vind die Extravital toch maar geldklopperij, mooie foto op de doos maar voor de rest pff.. vind het ook maar niks en verschrikkelijk duur!  5€ voor 500gr vind ik echt teveel, zeker wanneer je weet dat er nog andere, goedkoper en ook zeer goeie of zelfs beter voer te krijgen is.

Ik zal eens bellen naar die dierenzaak, ik weet nog, toen Solo en Yabba nog baby waren heb ik daar ook eens Kaytee gekocht wat ze voor mij uit een grote zak van haarzelf schepte.  Kan eens vragen of ze dat met dat voer ook niet wil doen. ;)

groetjes


Ed

3 december 2004, 17:49:10 #21 Last Edit: 3 december 2004, 18:27:38 by Ed_V.
De inhoud van Teurlings 228

Gropar Euro-Top
  
Milletzaad Plata      24%  
Milletzaad wit      15%  
Witzaad              10%  
Boekweit              6%  
Milletzaad rood       5%  
Lijnzaad              5%  
Haver hele gepeld        4%  
Negerzaad        3%  
Hennepzaad      3%  
Paddyrijst        3%  
Radijszaad       3%  
Haver gepunt      2%  
Tarwe              2%  
Saffloorpitten        2%  
Komkommerpitten        2%  
Rode Dari        2%  
Spinaziezaad      2%  
Maïsgrutten        1,50%  
Witte Dari        1,50%  
Lijsterbessen      1%  
Rozijnen              1%  
Katjang Idjoe      1%  
Meloenpitten       1%  
                       
Totaal            100%

Het mengsel voor de échte  
liefhebber met 23 verschillende grondstoffen voor variatie  
En optimale kwaliteit!

Groetjes
Ed

marianca.

Hallo Ed,

Leuk hoe je dat hier opzet ;)Ik moet zeggen dat de valken eigenlijk ieder zaadje eten ervan...


Hallo Anousch,

Nou meis,ik vind het heel normaal van je dat je alleen het beste voor je valkjes wil,zo ben ik ook ;).Daarom ben ik overgegaan op teurlings...vind het prima kwalitiet.Oke,wel iets duurder dan de standaard grof parkietenzaad maar daarom meer variatie.Ik heb in Ham waar ik woon(belgie)ook navraag gedaan naar teurlings...deze winkel gaat dat niet bestellen omdat er geen vraag naar is.Naja,ik blijf toch wekelijks naar nederland rijden ivm werk en ga dan iedere week sowieso naar de Dierenzaak in Schinvled voor het hondenvoer(ook een speciaal mengel die alleen hun hebben...is voor de oudste rottweiler) en pik dan meestal verschillende dingen mee.Hij zorgt ook ervoor dat hij telkens voor mij een zak Teurlings op voorraad heeft.Heel klantgericht maar daarom kom ik er ook al een aantal jaren.

groetjes
marianca


Paul

Hoi Annouschka,

Ik zeefde de zonnepitten er met een grof vergiet voor sla uit en dat ging prima je kon er 95 % van de zonnepitten uit filteren in een mum van tijd.
Dus zo zou je dan de meeste er wel tussenuit kunnen halen alleen is dat wel duur want zonnepitten vullen toch het gewicht van het voer aan daarom doen ze er denk ik ook zo veel in omdat ze zo goedkoop aan het gewicht komen :-(

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Ed,

Ik wist dat het vauit de leverancier alleen in grote zakken geleverd werd en dat de winkel het zaad zelf in kleinere zakjes verpakte.
Dat is een vogelhandel dus die verkoopt natuurlijk veel soorten zaden en die heeft het ook altijd op voorraad.
Hier kan je ook de diverse zaden vergelijken dan zie je ook het verschil tussen het gewone valkparkieten zaad en de speciale 228 mengeling.
http://www.vogelshop.nl/Teurlings.htm#PARKIETENVOEDERS
Hier zijn ze er ook allemaal gek op en ze eten echt alle zaden dus ze zoeken ook niet bepaalde zaadjes uit die dan overblijven.
Ik ben toen overgestapt op ander duurder voer maar dit beviel me toch stukken beter en de vogels volgens mij ook :-)
Ik heb toch veel nodig dus ik heb altijd een 25 kilo zak en dan is het ook nog stukken goedkoper dan los voer.
Maar dat is met alle soorten voer hoe meer je koopt hoe goedkoper het word.

Groetjes, Paul

Ed

3 december 2004, 23:35:50 #25 Last Edit: 4 december 2004, 10:36:46 by Ed_V.
Hoi Paul,

Ik heb het alleen maar neer gezet zodat niet iedereen hoef te zoeken naar kleine verpakkingen. Want die zijn er niet en vandaag was ik bij een vogelhandel en die wil alleen maar 25 Kg verkopen. Dat is BirdCenterStores in Dirksland die vind het raar als je bv 1 vogel heb dat je dan een kleinere verpaking wil. Maar die winkel in sliedrecht ga ik zeker proberen is wel een stukje rijden maar het is voor de valkjes.

Groetjes Ed

Annouschka

Hoi,

ik heb gebeld naar die dierenzaak en Teurlings 228 hebben ze niet! :(
De mevrouw zei me dat ik voer voor agaporissen moest halen, dat daar geen zonnebloempitten inzitten, wel ik weet het niet hoor, het zal denk ik toch een andere samenstelling zijn :-/  Daar durf ik niet aan beginnen.

Dus, vind ik Paul z'n idee heel goed, zal vandaag op zoek gaan achter een groot vergiet met grote gaatjes en zo zal ik er wel de meeste zonnebloempitten uitkrijgen.

Als ik later een voliere heb, dan kan ik even naar Nederland rijden om Teurlingsvoer, in Hulst bv, kan ik nog even bij Tineke binnenspringen. ;D  Dan zal dat voer ook vlugger opraken. ;)
Onze plannen zijn om in 2006 op zoek te gaan naar een eigen huis en ik weet eens we dat hebben, dat een voliere heel dichtbij is ;)

groetjes
Annouschka

Ed

4 december 2004, 12:04:51 #27 Last Edit: 4 december 2004, 12:06:22 by Ed_V.
Hoi Allemaal,

Ik heb zojuist gebelt met de winkel in sliedrecht http://www.vogelshop.nl/ deze verkoop dus een kleinere verpakking van 5 Kg voor 6,35 euro dus hier kan je het kopen.

Groetjes
Ed

Rick

 :) :)

Ik heb vanmiddag ook m,n zak teurlings 228 opgehaald.Wat zie dat voerer goed uit zeg vergeleken met het voer wat ik gebruikte.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Hoi Rick,

Ik vind het er inderdaad ook erg goed uit zien.
Maar het belangrijkste is wat de valkjes ervan vinden en die zijn er ook gek op hier :-)
Ze eten hier ook echt alles wat erin zit alleen de rozijntjes en lijsterbesjes eten ze niet allemaal maar de zaadjes wel.
Ik heb zelf verschillende zaadmengsels geprobeerd en ik ben toch bij dit mengsel blijven hangen omdat dit het beste bevalt hier.
Op beurzen staat Teurlings ook met het zaad en het is een groot bedrijf die voor veel diersoorten voedsel maken en ik heb er wel vertrouwen in.

Groetjes, Paul