28 maart 2024, 16:18:59

Teurlingsvoer 228

Gestart door marianca., 30 november 2004, 00:04:58

« vorige - volgende »

marianca.

30 november 2004, 00:04:58 Last Edit: 30 november 2004, 00:05:44 by marianca.
Hallo allemaal,


Ik wilde jullie graag Teurlingsvoer 228 voorstellen..de Topper uit de selectie.Had eerst valkparkietenmengsel maar daar zaten net zoveel zonnepitten in als in ieder ander merk.Daar Paul zeer tevreden is over het merk dacht ik..laat het me eens proberen ;).Dus,230..niet tevreden over en 228 TOPPIE.Er zit zoveel variatie in en de Valken eten het zo graag..je hoort ze gewoon smekken :D :D.Het valt mij zelf op..heb het nu 2 weken...dat enkele valken heftig zijn bijgekomen :o.
Het is een 25 kilo verpakking en kost bij de Onderste Molen in Schinveld 22 euro.Er zitten meer dan 50 soorten zaden in en zelfs de zebras,japanse meeuwtjes en kanaries zijn er weg van :D.

Nou,wilde dit ff vertellen...zelfs ik ben helemaal weg van het voer.. ;)Jullie zien wel nog zonnepitten omdat ik voer over had en dit met en met meemeng!

groetjes
marianca




marianca.

30 november 2004, 00:58:25 #1 Last Edit: 30 november 2004, 00:59:01 by marianca.
Hallo,


Ik wilde ook nog ff vermelden dat in dit mengsel geen zonnepitten zitten...meng mijn voer er nog doorheen wat ik over had...teurlings 230!
Als je de valken toch graag zonnepitten wil geven kan je altijd een handje erdoor doen.
Maar,ik vind wat Inger ook al zegt...de valken hebben het niet nodig...zijn alleen maar ongezonde vetten.Als je valken in een buiotenvoiliere zitten vindt ik het een ander verhaal...kunnen ze een extra vetlaagje gebruiken voor de winter ;).


groetjes
marianca

Karin

23 soorten zaden  ;D Het is inderdaad een goed merk. Ik heb een andere variant, omdat ze die 228 niet op voorraad hadden ( ik heb nu de gropar speciaal ), maar als het op is bestel ik de 228.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Marianca,

Ik heb een tijdje geleden al 228 gebruikt en ben toen over gegaan op die versele laga maar nu gebruik ik toch weer die 228 omdat me dat het beste bevalt.
Er zitten 21 soorten zaden in en nog lijsterbesjes en gedroogde rozijnen en totaal dus 23 ingredienten.
Hier zijn ze er allemaal gek op en ik vind het ook het fijnste zaad wat ik tot nu toe gehad heb.
Nou maken het aantal zaden misschien niet uit maar die nare zonnepitten zitten hier gelukkig niet meer in :-)
Ik moet het ook speciaal bestellen bij de dierenwinkel in de buurt hier maar bij een andere vogelhandel waar ik een eind voor moet rijden hebben ze het altijd op voorraad.

Groetjes, Paul

Jet

Waar kan ik dit kopen en is het ook in een kleinere verpakking?

Ik heb maar één binnenvalk en dan duurt het heel lang voordat 25 kg op is!!! :D

Jet

Andrea

Hallo,

Ik ben sinds een tijdje ook op Teurlingvoer overgestapt. Het voer wat ik eerst had lek net of er eerst niet zo veel zonnenbloempitten in zaten, maar op het laatst zaten er echt te veel in. De verhouding leek we 1/3 zonnenbloempitten en 2/3 andere zaden e.d.
Ik weet niet welk nummer ik van Teurling gebruik, maar er zitten wel wat zonnebloempitten in. Maar dit voer is en ruim de helft goedkoper ( 2,5 kilo voor 3,30) en het bevat vele soorten zaden. Prima voer dus :)

Groetjes Andrea


Binkie en Sparkle

Andrea

O, ja en des de meer voer je neemt, des de goedkoper het in verhouding wordt. Aleen ik heb maar 2 snaveltjes te voeren, dus voor mij is zo'n 25 kilo zak niet echt handig. Maar als je veel meer valkjes hebt is dit mooi mee genomen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Jet,

Ik weet alleen in Sliedrecht een vogelhandel die kleine verpakkingen verkoopt van dat voer.
25 Kilo is inderdaad wat overdreven voor 1 valkje  :D
Je zou het dan wel sneller op kunnen maken door het als bodembedekking te gebruiken misschien  :D
Ik denk dat Andrea code 230 heeft met het voer daar zitten 8 soorten zaden in en zonnebloempitten en dat is speciaal voor valkparkieten terwijl die 228 voor alle grote parkieten is.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Zelf heb ik inmiddels ook het Teurlingsvoer voor valkparkieten. Daar zitten minder zonnebloempitten in als in dat versele laga voer, maar ik vind het nog vrij veel.

Ik heb gevraagd aan die man waar ik het vandaan had of hij het kon bestellen in kleine verpakkingen, maar dat kon niet. Het werd dan meteen een zak van 25 kg.

Dat vind ik voor 5 snaveltjes wel erg veel. Met 5 kilo doe ik denk ik een maand of 2,5 mee.
Dat zou een zak van 25 kg wel een jaar meegaan, dat vind ik wel erg lang.

Het blijft verder zoeken  :-/.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marianca.

Hallo Paul,


Jij schrijft dat het aantal zaden niet zoveel uitmaakt maar wel die zonnepitten!Nou,mijn valken eten werkelijk alles wat erin zit dus ik ben wel blij met al die soorten zaden ;).Ik vond dat in alle voer voor kromsnavels enorm veel zonnepitten zaten en de valken dat het eerst opeten en dan VOL zijn.Daar ik er niet blij mee was ben ik overgegaan op 228(wist ik van jou)..ik moet zeggen dat ik en vooral de valken waar het omgaat ;) heel blij zijn met het voer en er goed van eten.In de 230 zaten net zoveel zonnepitten als in ieder ander voer voor valken of kromsnavels

Of de zaadmengeling ook in kleine verpakkingen te krijgen is weet ik niet.Bij Petshop hebben ze nogal veel schepvoer..misschien een idee om daar de zaden te mengen?

groetjes
marianca

Kolkkie

CitaatOf de zaadmengeling ook in kleine verpakkingen te krijgen is weet ik niet.Bij Petshop hebben ze nogal veel schepvoer..misschien een idee om daar de zaden te mengen?

Hoi Marianca,

Het nadeel bij schepvoer is, is dat je niet weet hoelang het al in die bakken zit.
Ook heb ik wel eens gehad dat er na een paar dagen van die spinsels in zaten van die rupsjes die in het voeder voor kunnen komen.
Sindsdien schep ik al helemaal niet meer.

Je kan het evt. wel invriezen, maar daar is onze vrozer te kklein voor. Vijf kilo voer in de vriezer, vriezer vol :D. Ik zie het al helemaal voor me :D.

Mss valt er wel wat de regelen met Paul tegen de tijd dat mijn voer op is ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marianca.

Hallo Mariska,


Nou,mijn vriezer is ook niet echt groot :D ;).
Met Paul kan jij toch zeker wat regelen...koop je toch bij hem wat kilootjes...hij heeft ook de 25 kilo zakken ;).
Klopt met schepvoer..maar nou moet ik zeggen dat ik het bij Petshop toch wel netjes en heel schoon vindt...zelfs de zaden blinken :D.Ik neem schepvoer voor de kanaries,zebras,japanse meeuwtjes en de grasparkieten...altijd (bijna altijd)bij de Petshop omdat ik bij hun heel tevreden ben.Mijn dierenzaak ik Schinveld heeft geen schepvoer.

groetjes
marianca

carco

Hoi Marianca

Bedoel jij bij Pet'splace?
Daar verkopen ze zippy premium heb dit ook altijd en ben er best tevreden over: en volgens mij is dit altijd vers, want het is best vaak op :).
En Paul:ik ben op jouw advies in Sliedrecht geweest en ik weet niet of het veranderd is maar het Teurlingvoer is alleen per 5 kilogram of per 25 kg. te verkrijgen.
Wij hebben een kennis met een dierenwinkel die het voor me zou bestellen, maar aangezien 25 kg. ook nogal veel is voor mij gaat ze de rest gewoon los verkopen als schepvoer.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Marianca,

Ik denk dat ze dat dan veranderd hebben want ze hadden altijd wel zakjes van 2 of 3 kilo dat weet ik zeker want ik heb die in het begin gekocht om te proberen en dat was zeker geen 5 kilo.
Maar ook per 5 kilo is het dan nog goedkoper dan dat je 3 kilo ander voer koopt bij een andere winkel vaak.
Ik schepte vroeger toen ik nog 1 valkje had ook bij Petsplace en die bij ons had zaden van Puik geloof ik en dat beviel best altijd wel.
Alleen met veel valkjes is dat niet meer te betalen en is een grote zak vele malen goedkoper :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Ik heb 228 al klaar staan in de garage. Moet eerst wachten totdat het andere voer op is. Ben heel benieuwd wat ze er van vinden. Ik heb alleen wel van Inger begrepen dat je in de winter per week een handje zonnepitten moet geven.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.