19 april 2024, 13:25:53

Nutribird A19

Gestart door Debbie, 9 december 2004, 17:44:02

« vorige - volgende »

Debbie

9 december 2004, 17:44:02 Last Edit: 9 december 2004, 17:45:33 by Debbie


Ik heb een handtamme valkparkiet van 8 week en sinds 2 week ben ik gaan afbouwen met de nutribird A19.
Ik heb gelezen dat het erg belangerijk is om langzaam af te bouwen dus besloot ik i.p.v. 3x per dag, 2x per dag te geven.
De eerste dag vroeg hij wel voor een derde keer maar toen heb ik hem bij zijn zaadjes gezet waar hij ook van begon te eten.
De 2e dag wilde hij ook nog steeds 2x zijn pap (het liefst 3x),
maar de derde dag vroeg hij helemaal niet meer om pap en begon hij van zijn zaadjes te eten.
Uiteindelijk heb ik hem maar geen pap meer gegeven en hij eet nu al 2 dagen gewoon zijn zaadjes op.
Nou is mijn vraag,heb ik er wel goed aangedaan door hem geen pap meerte geven?
Ik ben er namelijk vanuit gegaan dat hij dat zelf wel zou aangeven als hij nog pap wou. ::)


marga

hoi debbie
als je niet zeker weet of valkje genoeg krijgt kun je hem ook 1 keer per dag een papje geven met wat ei mengsel er doorheen en dat op een schoteltje doen zodat hij het zelf kan eten

groetjes marga

Paul

9 december 2004, 21:07:47 #2 Last Edit: 9 december 2004, 21:10:46 by Paul
Hoi Debbie,

Die van mij gaf ook na 10 weken (8 weken pap voeren) aan geen pap meer te willen en at daarna gewoon zaadjes en dat gaat prima nu hij blijft goed op gewicht.
Dus volgens mij heb je het prima gedaan hoor als hij al zelf eet en geen pap meer wil hoef je hem echt niet meer te dwingen.
Houd wel zijn gewicht in de gaten als hij aankomt of hetzelfde gewicht houd is een teken dat hij goed eet van de zaadjes.
Voor valkparkieten heb ik trouwens altijd A21 gebruikt en pas de laatste week A19 omdat ik dat nog had staan.

Groetjes, Paul