3 mei 2025, 21:50:54

vriezen in het binnenhok?

Gestart door Anita1, 27 november 2004, 20:44:22

« vorige - volgende »

Anita1

hoi,ook ik heb een vraagjeover de temperaturen buiten
ik heb een buiten voliere, en de schuur is een nachthok van steen.
hoeveel kunnen de valkjes van kou hebben in de winter.
moet ik een kachel plaatsen in de schuur?
en zo ja..moet ik de schuur dan vorstvrij maken? en bij welke temperatuur is dat nodig.hoe koud kunnen valkjes het binnen snachts hebben?
ik weet dat ik de schuur niet warm kan maken voor de overgang naar buiten.
maar bij welke temperatuur is het aan te raden de kachel aan te zetten? en hoe warm laten jullie het binnenhok dan worden?
ben heel benieuwd.knuf anita

Inger m

Hoi Anita,
Leuk dat je er weer bent!

In principe zijn valkparkieten goed bestand tegen de kou, mits ze wel tochtvrij en beschut kunnen zitten. Een goede oplossing om het een beetje op temperatuur te houden, is het gebruik van een vorstvrij houder. Dit is een klein kacheltje, die aangaat zodra de temperatuur onder een bepaalde waarde daalt. Je kunt zelf globaal de temperatuur instellen. Deze vorstvrijhouders zijn er ook speciaal voor vogelverblijven, bv verkrijgbaar op vogelmarkten. Ik heb er zelf wel een ombouw omheen gemaakt, om invallende veren en ander materiaal te beperken.

Overigens merk ik dat de valkparkieten vaker buiten dan binnen zitten, ook als het vriest.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

dank je inger.
kan ik ook die vorstvrijhoudes bij de gamma kopen b.v? hahahaa.volgens mij zag ik het echt staan.maar deze halen dus alleen de vrieskou weg als ik het goed heb/ dat zou wel ideaal zijn ja.knuff anita