17 mei 2025, 05:32:47

overlijden

Gestart door wimpy50, 22 november 2004, 15:17:40

« vorige - volgende »

wimpy50

22 november 2004, 15:17:40 Last Edit: 22 november 2004, 18:10:55 by Angelique
Mijn lieve vogeltje REMY is gisteren helaas overleden.

Zijn leeftijd weet ik niet, had hem gekregen via via.
het diertje was eerst door een hond en daarna door een baby wat ondergesneeuwd maar na een poosje bleek het een schatje.

altijd gedag zeggen, na eventjes de introos fluiten van liedjes enz. ik mis hem verschrikkelijk. het is stil!

Nu mijn vraag: Toen we hem gisterochtend vonden lag hih onderin de kooi. zijn snaveltje zat verkeerd om dicht (bovenste binnen ondersnavel) maar dat zal wel tijdens de val gebeurd zijn.

Zijn oogjes waren helemaal naar binnen. normaal die mooie en in verschillende vormen (naar gelang zijn bui) oogjes waren haast niet meer zichtbaar.

Weet iemand of dit normaal is???

Bij voorbaat dank voor de reaktie

wim

tommy

hoi

Wat rot dat je valkje overleden is.

Dat kan hart aankomen.

Dat de oogjes geen mooie vormpjes meer hebben is heel normaal als ze dood zijn.
Het ziet er vaak erg naar uit.

Wat betreft de snavel heb ik geen idee hoe dat komt. Ik heb het een keer met een chatarinaparkiet gehad en toen kwam ik er ook niet achter hoe dat kwam.

Veel sterkte met je verlies van je lieve valkje.

grt Annemieke

wimpy50

Dank je wel hoor.
wim

Gerda

Wat verschrikkelijk, veel sterkte.
Ik heb geen idee hoe de bovensnavel in de ondersnavel gekomen is, maar ik heb het wel vaker gehoord en gelezen op dit forum.
Toch maar even dit berichtje om je sterkte te wensen.
Mijn valkparkiet Nezumi is nu ziek en ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt.
Groet Gerda

Nezumi, Azul, Yesil en Spikey

tommy

hoi

Ik had me berichtje nog niet gezet en ik draai me om ligt er bij mij een valkje dood onder in de kooi.
Ik wist dat hij niet lekker in ze vel stak maar toch na twee dagen al dood onder in de kooi is toch erg snel.
Ik weet nu hoe je je een beetje voelt.
Grt Annemieke

Daisy

Hoi,

Wat erg voor jullie allebei, je zal je valkje zeker wel erg missen! Veel sterkte!

Over de snavel: Mijn vorige valkje Julie is tegen de spiegel gevlogen en daarna dood gegaan. Ik denk dat ze haar nekje had gebroken of dat ze een hersenbloeding heeft gehad. Ze leefde nog heel even toen ik haar vond en is op haar rug in mijn hand dood gegaan. Ze was toen erg benauwd en had haar snavel toen ook zo raar met de bovenkant in de onderkant. Dus misschien is het zoiets geweest en heeft je valkje het vlak voor het sterven benauwd gehad...

Groetjes, Maaike

Kiko en Daisy

Marianne

Hoi Wim en Annemieke,

Beide heel veel sterkte met het verlies van jullie valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

wimpy50

lieve Allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie fijne reakties. Het heeft ons een hart onder de riem gestoken en zal ons zeker helpen dit grote verdriet te dragen.

Ook wil ik graag Annemieke veel sterkte toewensen met haar verlies.

Liefs en veel plezier en groetjes met jullie vogels.

Wim en Truus

Jet

Hoi Wim en Truus,

Wat vreselijk wat er gebeurd is zeg!

Ik kan me jullie verdriet heel goed voorstellen.

Veel sterkte toegewenst.

Jet

Rick

Hoi :'(

Beiden heel erg veel sterkte ik heb 2 wekengeleden m,n lievelings valkverloren. Veel sterkte

Groetjes Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Valerie

Heel veel sterkte, jullie twee!

Benri_Na

:'(
alleen maar even: Veel sterkte.

Greetje

Paul

Hoi Wim,

Heel veel sterkte met je valkje ik heb er zelf vorig jaar ook 5 verloren en ik weet hoe erg het is :-(
Als ze dood gaan hebben ze vaak nog wat stuiptrekkingen en dan kan dat misschien de oorzaak zijn dat ze bovensnavel in de ondersnavel zat.
Ik heb het zelf nooit zo gehad hier in elk geval.

Ook Annemiek veel sterkte gewenst met haar verloren valkje.

Groetjes, Paul

valkparkietje_ine

:( hoi het spijt me verschrikkelijk van je voegltje :(

ik heb voort moment zelf 2 valkjes die aan het broendden zijn  ::)(2 eitjes nu al ;D) maar voorheen had ik nog een andere wilde valkparkiet die ik MOEST wegdoen van mijn oma en ik wou da ni want tegen my was die kei lief, nu ja tis ni helemaal tzelfde maar ik mis hem ook heel erg .

groetjes Ine (el_imike@ :(hotmail.com)