5 mei 2025, 19:13:49

planten

Gestart door sjeffrey, 25 november 2004, 21:07:14

« vorige - volgende »

sjeffrey

Een vraag over kamerplanten. Aangezien mijn vogel aan elke plant knaagt en ik niet weet of deze giftig zijn vraag ik mij af welke kamerplanten niet giftig zijn. Ik zoek een plant waar hij ook nog een beetje in kan klimmen.

groetjes sjeffrey

bobbie

Hallo,

Aangezien je nog geen antwoord hebt gekregen zal ik reageren.
Ik weet het niet. Zelf zou ik geen van de bestaande kamerplanten riskeren.

Veel beter is het denk ik een tak van een krulwilg (paastak) in een bak met aarde of zand te doen, een grillige, kunnen ze lekker klimmen en knagen.

Mijn vogels zijn gek op krulwilgtakken. Momenteel zijn die een beetje kaal maarin het voorjaar met verse knoppen eraan is een feest voor de vogels.

Verder weet ik het echt niet. Ik zou niets riskeren.

Succes, Nel

marga

hallo
ik heb kattegras gezaait
en bieslook en peterselie daar zijn
ze ook dol op

groetjes marga

Paul

Hoi Jeffrey,

Inderdaad kan je gras neerzetten of zelf planten dat kunnen ze lekker slopen.
Wat ook een plant is die ze mogen hebben is bijvoorbeeld een bamboe plant maar ze kunnen die wel snel slopen.
Als je niet weet dat een plant giftig is gewoon weghalen voor de zekerheid.
Er zijn wel lijsten van niet giftige planten als je op internet even zoekt.

Groetjes, Paul

Daisy

Hoi,
Als je hier links kijkt staat er ook een kop 'planten', hier staat een lijst met planten die WEL giftig zijn en een met planten die NIET giftig zijn. ;D
Wilgentakken zijn inderdaad veilig, zorg wel dat je ze goed schoonmaakt voor gebruik! Mijn valkjes zijn er gek op, en zeker als er kleine knopjes in zitten in het voorjaar. Volgens mij zijn takken van fruitbomen ook velig.

Groetjes, Maaike

Kiko en Daisy