20 mei 2025, 21:03:46

Spontaan een eitje... HELP

Gestart door Ine, 25 november 2004, 22:41:31

« vorige - volgende »

Ine

heey,

ik heb 2 valkparkieten in 1 kooi zitten en deze namiddag kom ik ineens een 'ei' tegen in die valkparkieten hun kooi

maar er zit nix een , geen broedkast of ander broed dingen
(alleen eten drinken speelgoedjes en eivoer)

zoude deze ei(eren) bevrucht kunnen zijn???

en wat moet ik dan eventueel bijkopen voor dat eitje.

Tara

Hoi Ine,

als je een mannetje en een popje hebt, en ze hebben gepaard, dan is de kans er zeker dat het bevrucht zal zijn.

Je kan beter een nestblok bijkopen en die aan de buitenkant van de kooi hangen en daar het eitje in leggen, ze zal normaal gezien haar toekomstige eitjes ook daar bij leggen en zo broedt ze op al de eitjes.

Er zit altijd een dag tussen vooraleer een nieuw eitje komt, en vaak wordt het eerste eitje nog niet bebroed, dus dat kan geen kwaad dat het een tweetal dagen in de koude zou liggen, maar zorg wel morgen voor een broedblok, daar voelen ze zich veilig in.

Verder raad ik je aan sepia en een kalksteen aan te schaffen, ook grit en maagkiezel, en af en toe groente en fruit kan ook geen kwaad. Je moet natuurlijk wel weten wat je mag geven en wat niet.

Met ongeveer een week broeden op de eieren, kan je al eens schouwen om eventueel te zien of er al bevruchte eitjes tussen zitten.

Succes!

Groetjes, Tara