19 mei 2025, 01:34:27

Valk samen met kat?

Gestart door Daphne, 28 november 2004, 17:45:21

« vorige - volgende »

Daphne

hallo kan een valkparkiet samen met een kat?

Heeft iemand van jullie een kat misschien? :)

bobbie

Hallo,

Mijn buren hebben een kat, maar daar mogen mijn vogels niet logeren want dat durf ik niet hoor. Het instinct van een kat is toch vogels vangen, ja toch?

Ik zou het niet durven.

Doei, Nel

Kolkkie

Hoi Daphne,

Wil je zelf een kat aanschaffen?

Wij hebben op dit moment nog 1 kat in huis. Daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Deze kat is zelfs bang voor de valkjes. Als hij ze ziet dan is hij meteen vertrokken naar een veiliger oord.

Toen Smurf nog leefde, waren er zelfs leuke tafarelen te zien. Coco en Pukkie liepen zo bij hem over de rug heen en Smurf kraaide er niet naar.
Pukkie trok zelfs zijn snorharen eruit :D :o.

Er moet wel bij gezegd worden dat de katten later kwamen als vogels. Ik had toen Smurf in huis kwam nl. 2 grasparkietejes en vlak daarna kwam Coco in huis.
Toen Garfield in huis kwam had ik Coco zelfs al.

Als een kat eerder in huis is, kan je denk ik eerder problemen verwachten. Ook is het natuurlijk ook belangrijk of je een kitten in huis neemt. Die kunnen nog wennen aan vogels.

Het blijft altijd oppassen geblazen, want een kat is en blijft een roofdier, dus het kan altijd misgaan.

Mijn valkjes heb ik op mijn slaapkamer staan, daar mag de kat absoluut niet komen en hij zou daar ook nooit komen.
Wel houd ik mijn deur altijd dicht als ik voor een langere tijd weg ben.

Het liefste had ik gezien dat er geen kat in huis was, maar mijn broertje wilde perse katten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

caitlin

hooi
ik heb een valkpakiet en we hebben 4 katten en als ik ollie beneden heb ziitten ze gelijk te vangen dus ik denk dat je dat maar beter niet kan doen temiinste als je je valkje wilt houden maar voorderest moet je zelf wten of je er een kat bij zet veel plezier

groetjes caitlin :)