28 maart 2024, 22:29:27

klimboom

Gestart door Karin, 25 augustus 2002, 17:24:50

« vorige - volgende »

Karin

binnenkort krijg ik van mijn vriend een valkparkiet. Ik wil hem graag veel rond laten vliegen, maar wij wonen nog niet zo lang samen en ons huis is nog niet helemaal ingericht. daardoor zijn er weinig plekken waar hij kan landen.
ik ben nu opzoek naar een mooie grote klimboom, maar kan er geen vinden.
Kunnen jullie me een merknaam geven of een winkel in de buurt van Uden (eindhoven, nijmegen, den bosch)?
erg mooie en goede site trouwens!!!!!

Peter

Hoi Karin,

We weten niet waar het te koop is, je kunt er ook eentje zelfmaken. Het is vaak veel goedkoper en je kunt er eentje maken zoals je zelf wilt. Er schijnt wel een bedrijf ergens in Limburg te zitten. Het is een grote winkel met veelal papegaaien spullen. We weten de naam zo niet maar misschien dat een lezer van dit bericht de naam wel weet. Het is echt een super grote winkel.

Groetjes
Peter

Ezra

Inderdaad, simpel zelf te maken (ik heb het ook gedaan, met twee linkerhanden):

1) koop bij Blokker een bezemsteel
2) koop bij doe-het-zelfzaak een aanral einden rondhout met een diameter kleiner dan die van de bezemsteel, en zaag ze in diverse lengten
3) boor met een speedboor op regelmatige afstanden een gat in de bezemsteel waar een eind rondhout in past, en zet elk stuk vast met een schroef. Probeer een soort kerstboom-idee te bereiken.
4) veranker de bezemsteel op een voetje en zet het geheel in een emmer. Dan gips erop en laten drogen.
5) omwikkel de stam van de boom met dik koord in diverse kleuren (hieraan kan de vogel zich met zijn snavel optrekken) en hang in de takken raffia, spiegeltjes, bellen en wat dies meer zij.

Karin

Dank je wel voor je reactie Ezra. Ik ga zeker proberen om zelf iets in elkaar te zetten!
Kijken of mijn twee linkerhanden zoiets kunnen fabriceren

Karin

in heb denk ik ook de papegaaien winkel gevonden het heet:
Papegaaiencentrum Venlo e.o.
en zit in Maasbree (Rooth 69, 5993 PE)

Peter

Hoi Karin,

Die kan het heel goed zijn. Wij gaan vandaag toch die kan op dus dan kunnen daar ook nog even langs. Dan hebben we die winkel ook eens gezien. We hebben nog wel een site gevonden waar een paar zelf gemaakte speelbomen op staan.

http://www.catarina.nu/spock/english.shtml

Groetjes
Peter