25 april 2024, 01:17:20

Vraagie

Gestart door jouke, 29 november 2004, 23:02:50

« vorige - volgende »

jouke

hey mensen ik heb een vraagje ik ga binne kort een valkparkiet komen maar ik wil graag een naam die hij zelf ook kan uitspreken ik dacht aan flip maar ik weet niet of hij het kan zeggen

Valerie

Lijkt mij niet te moeilijk. Mijn valkje heet Peppie en zegt het perkekt. Het beste is een korte naam, 2-lettergrepenwoord is makkelijk. ;)



Daphne

hEJhEJ..mijn valkje heet fifi dat kan ze de hele dag door wel zeggen, maar flip is denk ook geen slecht idee, want mijn valkje zegt wel meer zoals hallo, kommaar komdan corriver( is haar 2e naam ) heel buitenlands, maar met een beetje tijd leerd ze het wel, ze is nu vijf jaar, je spreekt uit korriever klinkt moeilijkk maar met een beetje gedult was het na een mand of 3/4 zo gepiept

Paul

Hoi Jouke,

Ik heb een valkje wat Taco heet en zijn naam zegt en ook mensen die een valkje hebben wat Coco heet zegt prima zijn naam.
Dus in dat soort namen moet je het vaak een beetje zoeken denk ik want ik heb het idee dat ze het woordje flip niet uit kunnen spreken omdat ze de V-klank moeilijk of niet uit kunnen spreken volgens mij.

Groetjes, Paul