6 mei 2025, 00:13:31

Ontstoken oogje

Gestart door Rick, 21 november 2004, 18:53:47

« vorige - volgende »

Rick

Hallo Iedereen

Ik heb een vraag.1 van mijn valkjes heeft een ontstoken oogje nou heb ik Dr. Fled gebelt en ik heb het advies gekregen om het oog je met bronwater 4x per dag schoon te maken.Maar ik ben vergeten te vragen na hoeveel dagen ik resultaat kan zien.Ik ben nu 2 dagen bezig het gaat opzich goed.Maar het oogje blijft zo rood.Ik zal waarschijnlijk wel te ongeduldig zijn.Maar ik wil toch even jullie mening horen.

Alvast bedankt.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Valerie

Valko had ook een keer een ontstoken oogje en ik moest daar CAF zalf indoen. Na 2 dagen al uitstekend resultaat. ;)

Rick

Hoi Valerie

Waar kan ik die CAf zalf kopen?

Bedankt

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Valerie

Ik denk enkel bij da.
Maar nooit met wattenstaafje aan oog komen. ;)

Karin

21 november 2004, 20:43:04 #4 Last Edit: 21 november 2004, 20:44:09 by kazoo
Na 2 dagen moet het in ieder geval minder zijn geworden, maar echt over zal het dan niet zijn. Probeer eens kamillethee. Ik spreek uit ervaring, omdat ik zelf vaak oogontstekingen heb en dit werkt heel zacht op het oog. Gaat het niet over vraag dan een oogzalfje aan de dierenarts. Wel heel moeilijk in te brengen, dus het liefst een zalf die bijna vloeibaar is, zoals fucithalmic. Caf is ook goed, maar wat meer zalfachtig. En als het niet helpt  misschien langs de dierenarts voor  een antibioticakuurtje, zodat het ook van binnenuit aangepakt wordt, alhoewel antibiotica wat ingegeven wordt moeilijk in de ogen komt. Weinig bloedvaatjes. Hou wel even de ontlasting, eetlust, gedrag en het gewicht enzo goed in de gaten, want soms is een oogontsteking juist een symptoom van een ziekte. En dan moet hij zeker aan de antibiotica.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves