7 mei 2025, 04:29:12

vastplakkende ontlasting

Gestart door marjoleine Steensma, 1 december 2004, 16:45:13

« vorige - volgende »

marjoleine Steensma

Hallo,
Onze 18 jaar oude valkparkiet heeft last van natte ontlasting die aan zijn veren rond de anus blijft plakken. Hierdoor is hij verstopt geraakt. Hij kan zijn ontlasting niet meer kwijt. Hij wil ook niet meer eten sinds vandaag. Wat moet ik doen om de ontlasting weg te krijgen? Hij laat zich niet (meer) vastpakken.
Alvast bedankt, Marjoleine

Karin

1 december 2004, 16:48:10 #1 Last Edit: 2 december 2004, 22:17:04 by kazoo
Ga ermee naar een dierenarts, want die ontlasting en dat hij niet eet is niet goed. Hij is natuurlijk al redelijk op leeftijd en dan kan hij kwaaltjes krijgen zoals aan zijn spijsvertering. Zoek een dierenarts die verstand heeft van vogels.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi  Marjoleine,

Spuit zijn achterste met een plantenspuit flink nat en laat het even weken dan word het vastzittende stukje zacht en kan je het misschien weg halen.
Ga ook zoals Karin zegt zo snel mogelijk naar een echte vogelarts dus niet naar een gewone dierenarts die hebben vaak geen verstand van vogels.
Dr Feld in Amersfoort is een van de beste op het gebied van vogels als je daar de mogelijkheid voor hebt zou ik daar heen gaan.
Anders vind je links in de lijst ook dierenartsen die verrstand hebben van vogels.
Een vogel kan maar een paar dagen zonder eten due hij moet wel weer snel gaan eten en drinken is nog belangrijker.
Beterschap met je valkje.

Groetjes, Paul