6 mei 2025, 01:33:28

Kwekers in België

Gestart door Vicky_1, 15 november 2004, 15:21:13

« vorige - volgende »

Vicky_1

Hallo!

Mijn vriend en ik zouden er graag nog een valkje bijnemen.  We hebben er al drie maar onze kooi is groot genoeg voor nog een vierde valkje.  Het enige probleem is dat er in België blijkbaar weinig mensen zijn die valkparkieten kweken.  Op jullie site staan wel enkele kwekers in België maar dat is telkens een heel eind rijden.  Zijn er soms goede kwekers te vinden in de provincie Antwerpen bij jullie weten?  Bij een gewone dierenwinkel willen we geen valkje kopen want die beestjes zijn over het algemeen niet zo verzorgd als bij een kweker en we zouden onze andere valkjes niet willen besmetten met één of andere nare ziekte!  Kan er iemand ons aan info helpen?
Bedankt!

Vicky

Mandy

Hoi Vicky,

Ik ken een kweker in Haasdonk, maar die maakt de valken niet tam, die kweekt puur voor de mutaties, maar hij heeft dan ook hele mooie valken; fallow, zilver, geelwangen enz.

En zelf woon ik een half uurtje van Antwerpen vandaan maar ik begin pas in april met de kweek dus mijn jonkies kunnen pas eind mei op z'n vroegst weg en ik heb al een wachtlijst.
Kijk anders eens op m'n site, daar is veel te lezen en te zien. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marianca.

Hallo Vicky,

Ik ben het niet met je eens.Niet alle dierenwinkels hebben of verkopen zieke vogels.En ook niet bij alle dierenwinkels zitten de vogels er slecht bij...
Ik heb alleen maar valken uit dierenwinkels en ze doen het allemaal prima en er zijn geen nare ziektes ;).Ik denk dat je gewoon pech hebt als je een valkje uit de dierenwinkel koopt en die is ziek...kan bij een kweker ook gebeuren,zie je vaak genoeg staan op het Forum ;).En,tenslotte,de meeste kunnen er niks aan doen als er een ziekte de kop op steekt in hun Voiliere.Kijk naar Mandy,Ligue en nog andere,prima kwekers met super verzorgde voilieres en verblijven voor de kweekkoppels en jongens en toch breekt er een ziekte uit.Dat is nu gewoon heel erge pech.

groetjes
marianca

Je kan ook eens naar Dierenparadijs gaan...Turnhoutsebaan in Tessenderlo.Mark heeft altijd hele mooie mutaties zitten en de valken zitten er proper en verzorgd bij ;)

Suzanne

Hoi Vicky,

Ik weet geen adres in België met tamme valkparkieten. Zelf woon ik in Son, bij Eindhoven. Dat is niet zo erg ver van Antwerpen vandaan. Ik begin ook pas weer in April met de kweek. Voor sommige mutaties heb ik al een reservering staan, anderen nog niet. Verdere informatie kun je vinden op mijn website: www.devalkenburcht.com

Groetjes en succes met zoeken.

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bannanne

hey een zeer goede kweker in belgië is in maldegem en dat is daniel verbeken, m'n twee van de drie valkjes komen van daar en ze zijn superrrr tam :D
je moet het er wel bij vragen, maar als je dit niet doet geeft het niet want hij doet ze weg op 8 weken en dan leren ze het nog gemakkelijk, de eerste heb ik het niet gevraagd de tweede wel en ze zijn beide even tam

Annouschka

Hoi Vicky,

ik ken wel iemand die supertamme valkjes heeft en niet ver van jou vandaan woont: Tineke van hier op de site, ze heeft nu vast ook nog jonkies en ze woont tegen Hulst, das niet zo ver van Antwerpen he?! :)
Ik heb 3 van de 4 van mijn valkjes er gekocht en ben er echt supertevreden van!  T'is een topmeid met 10 jaar ervaring.

Als je wil, zal ik haar een mail sturen?

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

heb net toevallig Tineke op msn gehad en zij heeft nog jonkies zegt ze dus als je interesse hebt, laat maar iets weten.

groetjes