18 april 2024, 05:45:02

bijten

Gestart door bijten en onderhoud, 20 november 2004, 14:31:41

« vorige - volgende »

Rist

hallo iedereen  
maar denk je dat ik oud genoeg zal zij voor een valkparkiet want ik word pas 12jaar e.dus ik twijfel dat ik dan de vogel wel goed verzorg.      

                           Rist

Annouschka

Hoi,

dat ligt natuurlijk aan jezelf he, je hebt een boel verplichtingen naar je valkje toe natuurlijk.  Dagelijks voer verschonen, vers drinken geven, een aantal uren aandacht geven per dag, hem/haar dagelijks de veren laten strekken, zorgen dat de kooi netjes is, zeker wekelijks de kooi schoonmaken/ontsmetten..  Ook als je op vakantie gaat, waar gaat je valkje logeren?  Heb je iemand die er de tijd voor heeft om hem dagelijks te verzorgen?
Nog iets, ik weet niet hoe het bij jullie thuis zit maar ik lees hier veel dat jongeren een valkje krijgen en als het diertje ziek wordt, mogen ze er niet meer naar de dierenarts of moeten ze het zelf betalen, willen de ouders daarvoor geen verantwoording nemen.  Praat daar ook maar eerst eens over met je ouders want dan komen ze hier vragen wat ze moeten doen en dat is altijd zo erg voor ons ook en irritant als er geen geld is voor een dierenarts en wij zijn hier ook geen dokters he.

Je moet wel weten dat een valkje gemiddeld 15 jaar wordt, Paul heeft er zelfs eentje als ik het goed heb van rond de 25 jaar dus dat is best wel oud, ben je wel bereidt om heel z'n leven voor hem te zorgen, ook als je gaat studeren op kot of gaat samenwonen??
Ik weet het klinkt allemaal voorbarig maar je moet zeker aan de toekomst denken als je een dier aanschaft en er zeker heel veel over lezen, niet alleen hier op de site maar ook bv in boeken zodat je er heel veel over weet voor je eraan begint.

Over je woonplaats, ik ken daar in de omgeving niet direct een kweker, weet er wel eentje die er nu heeft maar die woont ver bij jou vandaan.  Voor een jonge valk zal je denk ik toch moeten wachten tot volgend jaar april/mei, dan zijn de eerste jongen er terug.  Een oudere valk is moeilijker tam te maken dus neem je best een jong.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar hoor.

groetjes
Annouschka

Rist

ey
ik ga vrijdag naar zoopark corton das een heeeel grote vogelkwekerij dan ga ik r nog is goed over nadenken want ik moet mijn gerbils onderhouden ;).Maar ik denk als ik van mijn allergie afraak neem ik een valkparkiet.Mijb moeke zei dat ik wel 100vogels kreeg dat hat ze belooft en nu krijg ik ergeen  :'(maar ik blijf zagen. :D

 groetjes Rist

Jet

Hoi Rist,

Bedenk wel dat een valk veel meer tijd kost dan gerbils.
Het is niet alleen het verzorgen van eten, drinken en de kooi verschonen, maar ook minstens een keer per dag uit de kooi halen, tegen praten, los laten vliegen in de kamer en veel aandacht geven.

Als je zeker weet dat je er genoeg tijd en aandacht voor hebt, dan zeg ik: doen!!
Als je twijfelt is met misschien beter om nog even te wachten.

Goeten Jet

ps.: ik kom niet uit België

Rist

ey

Ik twijfel nog altijd een eetje wand als die valk zo hard bijt als een gerbil auw!!!!! :D   Maar bijt het echt heel hard?Das mijntwijfel.Maar als ik miijn huiswerk moet maken eten enzo mag dan die valk ook losvliegen want dan kan ik er niet op letten of gaat die op je schouder zitten?En wag die ook tv kijken enzo...    

                groetjes Rist  




ps ik blijf zagen  dat ik lid mag orden!!!

Jet

Hoi Rist,

een valk bijt alleen hard als hij bang is.
Voordat je hem los laat vliegen en hem op je hand neemt, zou je hem eerst tam kunnen maken. bij het onderwerp "tam maken" lees je hier alles over.

Als hij eenmaal goed tam is, zal hij niet zo snel hard bijten.
Sterker nog, mijn valk is goed tam en heeft nog nooit iemand gebeten. Als hij bij mij op de schouder zit, knabbelt hij wel aan mijn lip of aan mijn oorlel, maar dat doet absoluut geen pijn.

Als je hem los laat vliegen terwijl jij huiswerk maakt, is dat geen enkel probleem, je moet hem alleen wel een beetje in de gaten houden, zodat hij niet op bijv. giftige planten of electriciteitsdraden gaat knagen.

groeten Jet

Gert-Jan

Ik was vroeger (en nu nog een beetje) allergisch aan dieren met veel haar en allergisch aan huistofmijt. De vogels ruiken wel een beetje, maar niet zo super-erg ! Ik heb geen problemen meer met mijn allergie.

Hopelijk heb ik hiermee je moeder overtuigt !  ;D

Groetjes
Gert-Jan

Rist

ey Jan

Het is eigenlijk niet miij allerige.Mijn moeke zegt dat het stinkt ze hat toen ze klein was heel veel vogels en ze zegt dat het superhard bijt.

          danku Rist  



ps jet wil je aub je e mail adres zeggen want je wou weten wanner ik een valkje hat.Als ik er dan een krijg zou ik je het snel laten weten.Of ik stuur een instant bericht naar jou.voor de zeer hijd voor als ik lid ben ik heet Rist.daaaag

Rist

24 november 2004, 22:24:38 #23 Last Edit: 24 november 2004, 22:26:11 by Rist
Yes

IK BEN LID!!!!!!!!

eindelijk lid

  ik moest effe laten weten!!!maar kunde alles is uileggen want soms sta da modurator en vlkparkiet beheer valkje baby valkje wa is da allemaal en hoe kunde da worden ?  en vo wa diene die sterre en hoe doede die grote foto?  

 groetjes Rist

Paul

25 november 2004, 03:43:58 #24 Last Edit: 25 november 2004, 03:44:53 by Paul
Hoi Rist,

Die sterren staan voor het aantal berichten wat je post en na een aantal berichten veranderd dan ook je naam en krijg je er een ster bij.
Je begint met een eitje en 1 ster en na 20 berichten word je een baby valkje en je krijgt een tweede ster.
Bij 50 berichten word je een kleuter valkje en weer een ster erbij.
Bij 100 berichten een puber valkje en bij 150 word je valkparkiet en heb je ook alle sterren.
Dat betekend verder niks je kan nog steeds even veel als een eitje maar het is voor de lol eigenlijk.
Een moderatir word je als je meehelpt op de site met hulp in een bepaald deel.
Je kan via je profiel een foto bij je handteking plaatsen en ook kan je links een plaatje of foto neer zetten.

Groetjes, Paul

Rist

CitaatYes

IK BEN LID!!!!!!!!

eindelijk lid

  ik moest effe laten weten!!!maar kunde alles is uileggen want soms sta da modurator en vlkparkiet beheer valkje baby valkje wa is da allemaal en hoe kunde da worden ?  en vo wa diene die sterre en hoe doede die grote foto?  

 groetjes Rist

Jet

Hey Rist,

Als je een valkje hebt, plaats je toch zeker wel een berichtje op dit forum?! ;)

We willen allemaal weten hoe dit afloopt en of je er een krijgt. En dan willen we natuurlijk foto's zien en alles van hem/haar weten.

Nog even voor je moeder: Onze valk staat in de huiskamer en je ruikt er echt niets van!!

Groeten Jet

Rist

iepz

Dat zal ik zeker doen het verhaal enzo...  
Ik ben gisteren naar zoopark Corton geweest kei mooie vogels.valkparkieten grijze roodstaart amazone ara toekangs of zo iets en een aapje kei mooi.aleen was mijn moeder bijna flouw gevallen van de stank maar ik rook niets. :D  

groetjes Rist


ps als iemand vragen heeft vraag dan maar mijn e mail adres.

Kilian

hallo Rist, ;D

Ik heb hier even zitten lezen en ik dacht bij mezelf ik ga maar ook  een keer een berichtje zetten om je moeder te overtuigen :D Ik lees hier wel dat je heel graag een valkje zou hebben en dat begrijp ik als je met het valkenvirus besmet geraakt is er geen houden meer aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeg maar tegen je moeder dat valkparkieten heel lief zijn en als je ook van hun houd en goed voor ze zorgt.Dan gaan zij ook van jou houden!!!!!!!!!

groetjes Kilian!!!!!!!!

P.S.Begin met één valkje en als je wil mag je hem Denzel noemen hoor!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D

Rist

ey kilian

merci vo de post ma als ik er 1 krijg of 2 ga ik ze spikey en misty noemen.


groetjes Rist