28 maart 2024, 19:24:07

bijten

Gestart door bijten en onderhoud, 20 november 2004, 14:31:41

« vorige - volgende »

bijten en onderhoud

als ik van mijn allergie af ben krijg ik misschien een valkparkiet  ::) maar ik heb een paar vraagjes :P bijt een valparkiet heel hard dat het bloed? :-/ en stinkt het hard in huis?        groetjes Rist ;D  


marga

hoi rist
valkparkieten bijten soms maar dat is ze afteleren
ze kunnen ook heel lief knuffelen
en van stank  in huis heb ik geen last

groetjes marga

Paul

Hoi Rist,

Als je een tam valkje hebt zal die nooit bijten alleen als hij in paniek is maar vaak ook dan niet zo hard dat het gaat bloeden.
Koop daarom ook altijd een valkje bij een kweker die ze al tam maakt en aan handen laat wennen.
Wilde valkjes uit een volliere kunnen soms wel heel hard bijten en dat kan wel behoorlijk bloeden maar het is niet zo dat ze stukken uit je vinger bijten het zijn hele kleine gaatjes die dan bloeden.
Als je de kooi elke weer verschoont zal je nooit last hebben van stank je ruikt ze eigenlijk nooit.
Ik heb er 22 zitten en je ruikt ze niet of amper.

Groetjes, Paul

Rist

bedankt,

 wil je een paar tips geven om mijn moeder te overtuigen a.u.b  

                groetjes Rist

bobbie

20 november 2004, 21:54:38 #4 Last Edit: 20 november 2004, 21:56:28 by bobbie
Hoi Rist,

Wat mij direct opvalt is dat je een vogel mag als je allergie over is. Wat voor een allergie heb je dan? Voor vogels?
Dan wil ik je graag waarschuwen: bezint eer ge begint. Dat wil zeggen: denk er goed over na voordat je die stap zet.

Als je allergisch bent en je denkt dat het over is, prima.
Maar als je dan een vogel aanschaft en je allergie speelt weer op (vaak bouw je zoiets op) dan is het tranen met tuiten want dan moet de vogel weer weg.
Onderschat niet dat je in zeer korte tijd enorm van zo'n beestje gaat houden. Het is verdrietig voor jou als die dan weg moet, maar ook voor de vogel. :-/
Ik wou dat ik kon toveren, dan toverde ik je allergie weg, maar helaas. ???

Misschien is het een idee dat als je allergie over is dat er dan een valkparkiet bij je komt logeren, kijken hoe je lijf hierop reageert.


Veel succes met alles hoor. :)

Groetjes, Nel

rist

ik ben bijna aan ale dieren alergisch maar ik ga naar een dokter die mij kan helpen

    groetjes Rist en badankt voor de tip ;)

bobbie

Oke Rist, ik wens je alle succes van de wereld.

Groetjes Nel :)

Paul

Hoi Rist,

Een tamme valkparkiet is gewoon een hele lieve vogel en je hebt er weinig tot geen last van.
Ze komen bij je zitten als ze aangehaald willen worden.
Het enige is dat ze wel wat ontlasting laten vallen om de zoveel tijd maar als je dat meteen weghaalt met een papiertje dan is dat ook zo opgeruimd.
Verder zijn ze niet echt duur in onderhoud.
Laat je moeder gewoon wat foto's van lieve valkjes zien van de site hier misschien dat dat helpt.

Groetjes, Paul

Rist

bedankt voor de tips en dat jullie hopen dat ik van mijn alergie afraken :-* ;D.Nu moet ik nog mijn moeder overtuigen dat de valkjes mogen binnen zitten als ik ze krijg.

            groetjes Rist  
 
P.S ik ga vragen dat ik lid mag worden want ik ben verslaafd aan deze site.

Paul

Hoi Rist,

Waarom moet je vragen of je lid mag worden van deze site?
Het is gratis en het enige verschil is dat je wat meer mogelijkheden hebt op de site maar verder zitten er geen kosten aan.
Dus je ouders zullen niet merken of je wel of niet lid bent hier.
Je kan wel een vrijwillige bijdrage leveren maar dat is niet verplicht.

Groetjes, Paul


Jet

Hoi Rist,

Ik sluit me volledig aan bij iedereen die al gereageerd heeft, maar ik moet toch nog even iets kwijt.

Een valkparkiet heeft echt heel veel aandacht nodig en moet zeker iedere dag wel even uit de kooi.
Dit moet je je goed realiseren voordat je eraan begint, maar als je nu al verslaafd bent aan deze site, zal dat wel geen probleem zijn.

Ik wilde je nog waarschuwen voor het "valkparkieten virus"
waar we allemaal mee besmet zijn, maar volgens mij is dat voor jou al te laat! :D

Laat je nog even weten of je er één gekregen hebt?

succes,
Groeten Jet

Rist

ey Jet ik zal het zeker zeggen .ik ga deze week naar een vogel winkel zoopark corton!!!en dan ga ik zagen dat ik een valkparkiet krijg als ik van mijn allergie af ben.Woon jij in belgie jet ik wel en als dat is en je een fokker en waar woon je in de buurt?    

                 groejes Rist  



P.S. hey Paul ik mag paslid worden als ik en valkparkiet heb.groetjesRist

Annouschka

Hoi Rist,

nee, je mag ook lid worden als je nog geen valkje hebt hoor ;)

De meeste leden hier zijn Nederlanders, wij Belgen zijn hier in de minderheid maar we zijn wel goed vertegenwoordigd. :)

Kan je mss zeggen in welke gemeente je woont, dan kan ik kijken of daar een kweker tegen woont, ga aub geen valkje halen in een dierenwinkel, die krijgt je niet makkelijk tam.

Maar ik ga je wel zeggen, zorg er aub voor dat je eerst hertest bent na de behandeling van die dokter want ik zou het niet eerlijk vinden tegenover de vogel moest ie na een paar weken/maanden terug wegmoeten, een huisdier is geen gebruiksvoorwerp wat je kan in de kast zetten of buitenzetten wanneer je het moe bent!

groetjes
Annouschka

Rist

ey
ik woon in vlaams brabant.Maar je hebt ietes verkeerd begrepen ik mag pas lid worden van mijn ouders als ik een valparkiet heb.ik heb ook 8 gerbils maar daar ben ik niet allergis aan raar hé ;)

         groetjes Rist

Kolkkie

Hoi Rist,

Mocht je verslaafd raken aan het valkparkietenvirus, dan is het denk ik aan te raden om er niet teveel te nemen. Ik ken nl. iemand die ineens een allergie ontwikkelde en al haar grasparkieten weg moest doen (zo'n 10 vogels).
Ze is er nog wel allergisch voor, maar dan alleen als ze met heel veel zijn. Ze heeft inmiddels weer 2 grasparkietjes, en dat gaat goed.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006