24 april 2024, 04:12:35

Wijn

Gestart door Kolkkie, 4 maart 2003, 12:41:13

« vorige - volgende »

Kolkkie

4 maart 2003, 12:41:13 Last Edit: 4 maart 2003, 16:11:51 by kolkkie
Hallo,

Mijn valk is gek op wijn. Zodra hij het ziet staan.... Jullie kunnen het wel raden. Zit dan echt met zijn snavel te smakken. Bij mensen is 1 glas gezond. Weten jullie of 1 slokje kwaad kan bij een valk?

Groetjes

Mariska, Coco en Einstein
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

linda arits

hoi,
dat denk ik niet hoor , ze snoepen er een beetje van en dan schudden ze zich meestal , hier snoepen ze graag van een beetje cola .Als ze het glas zien dan willen ze ook ff proeven maar dat is maar een héél klein beetje wat ze binnen krijgen.Suiker is normaal niet goed maar je drinkt ook niet elke dag wijn he , dus laat ze maar eens proeven maar dan moet het ook gedaan zijn .Niet dat je valkje het noorden kwijt raakt als hij gaat vliegen lol .groetjes linda

Natalie

Ik moet je zeggen dat ik niet weet of een slokje wijn schadelijk is voor een valkje. Het lijkt me in ieder geval niet gezond voor zo'n beestje. Pino drinkt af en toe ook wel een slokje Cola (wel light  ;) , goed voor de lijn!) en vorige week viel ie zowat in het sherryglas van mijn moeder omdat hij dat ook wel eens wilde proberen, maar daar hebben we hem toch van kunnen weerhouden.  ;D

Tara

Hoi hoi,

af en toe een slokje wijn kan geen kwaad, het is tenslotte van druiven gemaakt, het is maar door de alcochol dat ze er niet te veel mogen hebben, maar heel af en toe kan geen kwaad :)

Groetjes, Tara&Co

Mirjam-Moniek

Ik zou het echt niet weten. Het is trouwens niet waar dat je wijn kan zien als druivensap met alcohol. Door het gistingsproces verandert namelijk de hele samenstelling en komen er stoffen in te zitten die niet in druivensap en alcohol zitten. Er kunnen best stoffen in wijn zitten die echt giftig zijn voor valkparkieten. Bovendien komen er weleens stoffen in wijn terecht die ook voor mensen schadelijk zijn. De controle op de kwaliteit van wijn is helaas erg slecht. Ik denk dat je het voor de zekerheid dus beter niet toe moet laten.