7 mei 2024, 05:19:26

Met valkje onder de douche?

Gestart door Jet, 21 oktober 2004, 14:04:55

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Nance,

Als valkjes nat zijn gaan ze vaak eerst een tijdje rustig zitten tot ze wat droger zijn.
Als ze bijna droog zijn gaan ze pas hun veren poetsen.
Ze vinden het vaak ook niet fijn om aangehaald te worden als ze natte veren hebben.
Als ze maar niet op de toch zitten kan het geen kwaad.
Als je ze droogföhnd wel met je hand goed voelen dat hij niet te heet word.
Sommige zeggen dan droogföhnen slecht is voor de veren maar vaak vinden de valkjes het wel heerlijk in een warme luchtstroom.

Groetjes, Paul

Coot

Ik heb voor mijn valkje ook een plantenspuit gekocht. Ik heb het enkele weken geleden een paar keer geprobeerd, maar als ik op hem spuit (verstuivend) dan probeert ie het water steeds te ontwijken :(.

Moet ik gewoon blijven proberen en is dit ook een kwestie van wennen, of kan het ook zijn dat ie er gewoon niet van houdt?


Groetjes,

Marco

Jet

Hoi Marco,

Ten eerste moet je wel warm water in de spuit doen.

Daarnaast sproei ik niet rechtstreeks op mijn valk, maar net erboven, zodat de druppeltjes op hem vallen.
Ook doe ik het langzaam en niet teveel in één keer.

Mss het proberen waard.

succes ermee,

groeten Jet

Paul

Hoi Marco,

Het is verschillend per valkje de ene vind het heerlijk met een plantenspuit en de ander duikt liever in een bord met wat waeter erin.
Sommige hier vinden het juist heerlijk als ik ze rechtstreeks met een straal op de veren spuit en andere gaan ook op de loop die doe ik dan meer op de nevelstand van boven af.
Het water kan je lauwwarm maken niet met heet water gaan sproeien dat is ook niet zo goed voor de veren.
Dus probeer even verschillende dingen uit en kijk wat jouw valkje het fijnste vind.

Groetjes, Paul

nance

 ::) Nou ik dacht dus dat de mijne het wel lekker vond onder de douche, maar de laatste 2 keer dat ik hem weer mee nam, deed ie zij vleugels helemaal niet meer wijd.
Dus ik denk dat ik het dan maar bij de kraan moet houden in de keuken. :-/
Was wel grappig, hij liep zelf (per ongeluk met zijn koppie onder de douche door, dus hij kreeg wat water over zich heen, zat zijn hele keuf plat over zijn koppie heen  :D Ik kon het niet laten om niet te lachen!!
groetjes nancy

Rick

Hoi.

Mijn 4 valkjes gaan ook mee onder douche die lopen dan een beetje over de grond en af en toe stappen ze zelf weer onder de straal ik droog ze na het douche.

Geotejs RIck
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie