8 mei 2025, 09:03:18

albino valkje

Gestart door michel4, 19 november 2004, 17:41:30

« vorige - volgende »

michel4

mijn albino valkje zit niet echt goed in de veren het lijkt wel of hij niet helemaal lekker is. hij zit bij 3 anderen maar hij ziet er het minst goed uit is hij ziek of niet weet iemand dit of komt het omdat hij een albino is dat hij wat minder sterk is.

michel

Inger m

Hoi,
De albino is een vrij populaire kleur. Het lijkt daardoor of er met deze mutatie wat meer doorgekweekt is. Ze zitten soms ook wat minder in de veren.

Een goede albino is echter fors, gezond en hoort goed in de veren te zitten. Als je het niet vertrouwt kun je er een DA naar laten kijken. Ga er niet vanuit dat 'omdat het een albino is' de vogel er 'slecht' uitziet. Ik heb zelf een albino pop en die ziet er prima uit.

Ik kan hiervandaan je vogel niet beoordelen, heb je mss een foto?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Theetje

Hoi,

Ik heb zelf ook een albinopop en op dit moment zit ze ook uitstekend in de veren. Wel lijkt het alsof de rui bij haar wat langer duurt en dat ze er daardoor langer wat "rommelig" uitziet. Of dit nu vogel of mutatiegebonden is weet ik eigenlijk niet.

Op dit moment zit ze eigenlijk het best in de veren van allemaal, dus albino hoeft inderdaad niet te betekenen dat ze slecht in de veren zitten zoals Inger ook al aangeeft.

Groetjes

Theetje

Rick

Als ik jou was zou ik ff naar de DA gaan.ALs ik je iemand mag aanbevelen dan zou ik naar Dr Feld gaan in amersfoort want als ze eenmaal laten zie dat ze zwak zijn dan ben je al aan de late kant. Ik heb het zelf aan de lijfe ondervonden.

Succes Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie