10 mei 2025, 12:32:17

Aparte manier van tam maken

Gestart door jwvink, 9 december 2004, 05:03:17

« vorige - volgende »

jwvink

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden mijn eerste valkje gekregen. Hij heet: ~heel toepasselijk~ Kuifje.
Toen we hem kochten was ie al wat ouder (maar wel van 2004). Hij heeft lang moette wennen aan zijn kooi maar is helemaal thuis in z'n kooi. Hij zingt de hele dag, en leert echt SUPER snel nieuwe liedjes die ik fluit (dan gaat ie wat proberen, echt lachwekkend :D).
Tot een tijdje geleden was hij erg bang voor mijn handen maar ik heb hem zover gekregen dat ie nu zonnepitjes uit mijn hand eet.
Hij was niet bang voor mijn gezicht dus dacht ik, waarom doe ik geen zonnepit in me mond, en ja hoor hij at het zo uit mijn mond. Daarna geprobeerd met mijn hand en inderdaad, hij at het uit mijn hand! Heel erg leuk!

Nu had ik een vraag, is het e.v.t mogelijk om hem uit z'n kooi te laten om te vliegen? Hij eet wel uit m'n hand (in de kooi alleen) maar ik ben bang die ie weer bang word voor mijn hand als ik hem moet pakken om hem z'n kooi weer in te doen.

Groetjes,
Jan-Willem Vink :)

Karin

Ja hoor Jan-Willem, hij kan ook lekker losvliegen, maar het is handiger als je hem eerst leert op je vingers te gaan zitten in de kooi. Dit kan je ook doen door te lokken met wat lekkers. Klik eens op de www hier links in mijn berichtje en ga naar het hoofdstuk "tam maken".  Ik heb zelf op deze manier een valkje in korte tijd tam gekregen die uit een volière kwam en die "pitbull" genoemd werd  :D Hij is nu één van mijn grootste knuffelkousen  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sadelienda

Hoi,

Idd gewoon eerst leren om op je vinger of hand te zitten.

Pas wel op met alleen zonnepitten geven, Chessna is ook verslaafd aan de zonnepitten en zo krijgen ze niet genoeg variatie binnen. Ik heb ze zojuist net overgezet op grasparkieten voer om va nde zonnepit af te komen.

Probeer het ook eens met trosgierst  :)

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Riny

Hoy Jan-Willem
Als je tijdje voor je hem uit de kooi laat zijn eten en drinken weg pakt krijg je hem ook weer vlugger de kooi in omdat hij dan honger en dorst heeft.Als je hem gaat vangen wordt hij volgens mij bang.Of je moet proberen met hem naar zijn kooi te lopen zodat hij er zelf weer in kruipt.
Groetjes en succes Riny

karmen

hoi,
wel hier kreeg ik mijne packo ook nie tam en maar proberen met vanalles en nog wa toen ik zei foert ik laat  hem uit zen kooi(kooitje staat constant open) en toen na een paar dagen kwam ie zomaar op men schouder zitten zonder te hoeven roepen  :D en nu komt ie heel regelmatig bij me zitten en dan doet ie bewegingen met zen hoofd zo van amaai wa doen ik hier is ietske raars zenne die bewegingen lig altijd in een deuk als hem da doet ;D vele groetjes karmen en laat de tips ma komen  8)

Riny

Hallo allemaal
Let wel op met zonnebloempitten!!!
Hier worden ze gauw veel te dik van.Alleen in de winter krijgen mijn valkjes extra zonnebloempitten maar ze zitten wel in een buitenvoliere.
Groetjes Riny