15 mei 2025, 23:45:52

knuppel gewond!!!!!

Gestart door johanna, 20 november 2004, 23:09:48

« vorige - volgende »

johanna

hallo, net zag ik dat knuppel bloedde! :o :( het is bij zijn borst been. waarschijnlijk gebeurt tijdens verkeert landen. het bloed nu niet erg en knuppel is gewoon nog levendig eet gewoon drinkt gewoon enzo. maar toch maak ik mij zorgen. wat moet ik nu doen? moet ik het schoonmaken of iets dergelijks?? :-/

ik heb hem nu maar ik een kooi gedaan want normaal zat ie altijd los.

ik wou een foto plaatsen maar het lukte niet door de pc beveiliging  ???

Paul

Hoi Johanna,

Als het net gebeurd is zou ik er een ontsmettend middel opsmeren waar hij gewond is bijvoorbeeld Betadine.
Is het al een tijdje geleden dan heeft dat geloof ik niet veel nut meer dan zijn de bacterien al in de wond getrokken.
Als de wond niet te groot is en het bloeden is vanzelf gestpt dan gaat het vaak vanzelf weer over en een heel klein druppeltje bloed lijkt vaak al heel erg maar is dan onschuldig.
Kijk even hoe de wond eruit ziet hij zal dat niet fijn vinden maar dan weet je in elk geval wel hoe het eruit ziet.

Groetjes, Paul

johanna

ey paul bedankt voor je snelle reactie!

maar als ik er betadine opdoe is het dan niet erg als knuppel er aan gaat likken?

Paul

Hoi Johanna,

Meestal droogt het wel snel op en trekt het in de wond en een beetje eraan likken kan daarna weinig kwaad.
Het is jodium en dat mogen ze ook best wel in een kleine hoeveelheid binnenkrijgen dat is volgens mij ook niet echt giftig zolang ze maar niet het hele flesje leegdrinken.
Dus je kan er best wel wat opdoen dan is de wond in elk geval ontsmet en is het gevaar voor ontsteking veel kleiner.

Groetjes, Paul

johanna

dankjewel! ik ga het wondje nu maar even bekijken en de betadine er op doen. hoop dat knuppel niet alte boos word en dat ik al mijn vingers hou :D

echt bedankt voor je snelle reacties!

super zo'n forum!!

groetjes johanna en knuppel

Paul

Hoi Johanna,

Houd hem in elk geval even goed in de gaten de eerste dagen.
En vertrouw je het niet dan snel naar een vogelarts als het echt gaat ontsteken zou je antibiotica moeten krijgen maar als je er betadine op doet is het ook al meteen ontsmet en is de kans klein dat er verder wat gebeurd.
In elk geval beterschap met de gewonde.

Groetjes, Paul

johanna

hallo allemaal.

nou knuppel heeft er niks aan overgehouden hoor. hij is zo levendig en krijst de hele boel bij elkaar als ie ff geen aandacht krijgt! ::) :D. ik kan zelfs het plekje aan raken zonder dat ik bang hoef te zijn een vinger te verliezen ;D
dus niks ernstig! gelukkig maar!

groetjes johanna en knuppel

Paul

Hoi Johanna,

Fijn om te horen dat het zo goed is afgelopen :-)
Heb je het wondje nog gezien en dat nog behandeld?
Blijf hem zonder meer nog even extra goed in de gaten houden de eerste weken want en ontsteking kan heel langzaam verergeren maar er is ook grote kans dat nu verder alles in orde is.

Groetjes Paul