14 mei 2025, 16:04:39

Puber???

Gestart door P.Kusters, 20 november 2004, 00:15:14

« vorige - volgende »

P.Kusters

hoi,

Gonzo is nu ongeveer 9 weken en begint erg brutaal te worden. hij begint te bijten, welliswaar zachtjes, maar het is wel degelijk bijten. Ook gaat hij vaak met vleugels en staart gespreid stoer zitten doen waarbij hij dan ook weer snel bijt.

wat kan ik hier het beste aan doen?is hij aan het puberen ofzo? het is nog niet heel erg, maar ik wil het negatieve gedrag het liefst zo snel mogelijk afleren.

gr pim

Karin

Trek in ieder geval niet je hand terug als hij bijt, dan heeft hij gewonnen en blijft hij het gebruiken. Hij is gewoon een beetje macho aan het worden  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rick

Hoi.

Ja dit is valgens mij echt mannen gedrag met de vleugels wijd en stoer doen. Hoe je dat bijten af kan leren weet ik niet. Misschien heeft iemand daar een antwoord op.

Gr. Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Hoi Pim,

Toch in elk geval je valkje zoveel mogelijk aandacht geven en zeker in het begin kunnen ze wel eens zacht bijten maar bij veel tamme valkjes is dat amper te voelen.
Kroel hem in elk geval lekker in zijn nekje de meeste zijn daar dol op en ze komen dan vanzelf bij je als ze aangehaald willen worden.
Dat gedrag zal zeker nog veranderen en hij probeerd nu gewoon van alles uit.

Groetjes, Paul