11 mei 2025, 17:09:52

drinkwater

Gestart door Vickyke, 16 november 2004, 21:29:48

« vorige - volgende »

Vickyke

Hallo

Even een vraagje:  Ik heb al een paar keer gelezen dat het water op kamertemp moet zijn maar hoe doe je dat dan in een buitenvoliere???
Het water is dan toch ijskoud... :-/
Kan iemand mij vertellen of dit dan kwaad kan of moet het water warmer??

groetjes vicky

Inger m

Hoi,
Ik geef in de buitenvoliere gewoon leidingwater en ja, dat koelt af met koudere dagen, maar dat lijkt me voor de vogels niet zo'n heel groot probleem.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vickyke

oowww ik geef ook altijd leidingwater ook in de zomer.  Er had mij eens iemand gezegd dat het water warmer moest zijn.  Maar als het geen kwaad kan is dat ook weer een zorg minder  ;D

groetjes vicky

Stijn dc

hoi

daar heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn :). Maar ik geef ook altijd leidingwater, en ik heb  er nog nooit last mee gehad.

Tara

Citaathoi

daar heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn :). Maar ik geef ook altijd leidingwater, en ik heb  er nog nooit last mee gehad.

Hoi,

ik heb daar wel al van gehoord, maar volgens mij is dat niet noodzakelijk want volgens mij is het water hier alleen tijdens de zomer op kamertemperatuur :-/.
Last heb ik ook nog niet gehad dus veel kwaad kan het niet denk ik.

Groetjes, Tara

Riny

Hallo allemaal
Mijn vogels krijgen ook altijd leidingwater.Wel doe ik in de winter meermaals per dag een controle of het water niet bevroren is.
Maar mijn vogels hebben er volgens mij geen last van!!
Groetjes Riny

Paul

Hoi Vicky,

In de natuur word hun water ook niet verwarmd in de winter.
Ik geef altijd water wat ik aanmaak met vitamines en ik bewaar dat in de koelkast.
Dus ik geef nog eens gekoeld water ook vaak en ik heb er nog nooit last van gehad.
Het water neemt vanzelf de omgevingstemperatuur aan als het even staat en ik denk niet dat je ze warm water hoeft te geven dat is nergens voor nodig.

Groetjes, Paul