14 mei 2025, 19:53:47

Niet weg te "slaan"

Gestart door Coot, 16 november 2004, 12:37:57

« vorige - volgende »

Coot

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn Rambo. Het is een wildkleur valkje. Weet nog niet precies of het een man of pop is, maar denk man door z'n stoere gedrag. Alleen als ik naar de veren en zo ga kijken, dan weet ik het niet meer zeker :-/. Maar goed die vraag stel ik binnenkort wel eens onder een ander forum-onderwerp met wat foto's erbij. Volgens de verkoper is van juli 2004, dus nu een dikke 4 maanden.

Ik heb in het begin wat geduld moeten hebben om hem tam te krijgen, maar dat is gelukt :), mede door tips van jullie. Alleen nu is ie niet meer weg te slaan bij me. Wanneer ik hem uit de kooi laat, komt ie direct op mij zitten. Heel af en toe vliegt ie een paar rondjes door de kamer en landt hij weer op mij en blijft dan de hele avond bij mij zitten. Zelfs als ik naar de wc moet of de was in of uit de machine moet doen blijft ie op me zitten.

Dit is wel heel lief en zo ;D ;D ;D ;D, maar als ik iets wil gaan doen en ik zet hem via mijn vinger op zijn kooi, dan ben ik nog niet opgestaan of hij zit alweer op me  :-/. Hoe kan ik hem zo ver krijgen dat ie ook eens ergens gewoon rustig gaat zitten, als ik met iets bezig ben? En om hem steeds in zijn kooi te zetten en het deurtje dicht te doen, wil ik ook niet.

Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven

Groetjes,

Marco

Raikiri

Dat probleem heb ik ook... :-/
ik heb toen maar een ander valkje erbij gezet en sindsdien is ie wat minder "plakkerig".
Dus probeer eens een ander valkje erbij te zetten;)

Groetjes Quynh-Nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~

Annouschka

Hoi,

wij hebben er hier ook zo eentje: Yoda, niet weg te slaan van bij zijn baasje, bij mij gaat het nog redelijk.
Als dit je enige valkje is, kan je er eentje bijnemen en dan is er een grote kans dat ie meer naar dat andere valkje toetrekt.

Al haalt dat hier niks uit, Yoda is erbij gekomen voor Chewy en hij is ook haar partner nu maar hij houdt toch nog altijd even veel van z'n baasje(s).

Ik wil wel nog wat zeggen over dat naar de wc gaan, let aub op dat je valkje niet in de wc valt, dit is wel al eens gebeurd met niet zo'n goede afloop.  

groetjes

Coot

Het is inderdaad de bedoeling om volgend jaar een nieuw jong valkje erbij te nemen  :).

Hiervoor ga ik binnenkort ook een kamervoliere aanschaffen. Zal Rambo dus tot die tijd met me mee moeten slepen  ;D. Of zijn er nog andere ideeen?

Ik ben inderdaad altijd voorzichtig als ik hem mee de badkamer opneem.

Groetjes,

Marco

Riny

Hallo Coot
Je kunt ook eens proberen de kooi (ik heb begrepen dat het nog niet zo'n heel grote is) bij je in de buurt te zetten als je wat gaat doen, misschien dat dat helpt.
Het is in ieder geval het proberen waard!!
Groetjes Riny

Kolkkie

Hoi Marco,

Ik heb hier ook zo'n plakker ondanks dat hij nog 4 andere maatjes heeft.
Vaak al sik ergens heen moet en Coco zit bij mij dan haal ik hem van mij af en ik zorg er meteen voor dat ik weg ben.
Hij zal dan wel gaan schreeuwen omdat hij mij mist.
Coco gaat ook vaak mee als ik naar de WC moet, want hij is immers niet van mij af te slaan.
Als ik doortrek doe ik de klep dicht, zodat hij ook niet in de toiletpot kan vallen.

Het is denk ik nu een beetje accepteren dat je valkje helemaal zot op je is.
Als het je een ander valkje erbij haalt kan het dus zijn dat hij minder zal gaan plakken aan jou.
Het is alleen garantie dat het gebeurd, zie Coco van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hallo allemaal
Ook ik heb jaren geleden zo'n plakker gehad ,en die is op een echt trieste manier om het leven gekomen.
Ik liep altijd vlug weg als ik hem op zijn kooi gezet had. Op een gegeven moment wilde ik vlug even naar het toilet,bij de deur keek ik om of hij me niet achterna kwam,maar niets te zien.
Toen ik de deur sloot hoorde ik een akelig geluid. Was mijn lieve Ricky op de deur gevlogen en wilde me vlug achterna,was hij toch met zijn snavel tussen de deur gekomen. Zijn ondersnavel was helemaal ontwricht. De DA kon er niets meer aan doen. We hebben hem moeten laten inslapen. Hopelijk hebben jullie iets aan dit verhaal!!!
Groetjes Riny

Kolkkie

16 november 2004, 20:10:10 #7 Last Edit: 16 november 2004, 20:10:47 by kolkkie
Hoi,

Ik pas wel altijd op wat Coco land, dat is meestal op de klerenkast op mijn kamer of de keukenkastjes beneden.
Mocht hij op de deur landen, dan doe ik de deur voorzichtig dicht, terwijl ik goed kijk wat Coco doet.

Zelf ben ik er ook goed op gaan letten toen mijn vader een keer onbeholpen de deur dicht deed, waardoor Coco met zijn pootje tussen de deur kwam.
Mijn vader kwam toen met het excuus dat hij dacht dat Coco in de kooi zat, terwijl hij een paar seconden eerder nog bij hem op de rug zat  >:(, dus dat vond ik echt een heel erg slap excuus.

Meestal laat ik Coco gewoon bij mij zitten, ik heb immers geen last van hem, alleen als ik kleding in de kast aan het doen ben.
Hij gaat dan vliegensvlug in de kast zitten omdat hij het daar schijnbaar naar zijn zin heeft  :-X :-/ :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rene

Hoi,
CitaatDat probleem heb ik ook... :-/
ik heb toen maar een ander valkje erbij gezet en sindsdien is ie wat minder "plakkerig".
Ik heb dezelfde ervaring. mijn eerste valkje heeft, nadat ze bij de kweker is weggegaan, een half jaar alleen gezeten en trok in die periode helemaal naar mij toe. Baasje de kamer uit? Caspertje er achter aan! :D

Daarna heb ik er een valkje bijgenomen en werd het een stuk minder. Niet dat ik het "plakken" nou zo erg vond, het ging mij veel meer om gezelschap omdat ik overdag meestal weg ben. Het klikte meteen en inmiddels hebben ze al een nestje van 2 jongen grootgebracht :)

Groetjes,

-- Rene

Paul

17 november 2004, 07:43:18 #9 Last Edit: 17 november 2004, 07:44:01 by Paul
Hoi Coot,

Je kan proberen ergens wat lekkers neer te leggen en Rambo er dan bij te zetten.
Zolang hij dan aan het eten is heb je even rust.
Maar als een valkje zo erg aan je gehecht is zal je hem moeilijk bij je weg krijgen.
Een valkje is een groepsvogel en ze leven nooit alleen en zitten altijd in elkaars buurt in de natuur ook.
Dus bij jou voelt hij zich gewoon het veiligste daarom zit Rambo graag bij je.
Een ander valkje erbij zou een goeie oplossing kunnen zijn :-)

Groetjes, Paul

Karin

Ik zou er inderdaad ook een tweede valkje bij nemen. Ik zou er alleen niet al te lang mee wachten, want hoe langer het valkje alleen is hoe moeilijker hij in het begin hem zal accepteren. Hij zal dan ook jaloers.Uiteindelijk zal hij hem wel accepteren, maar hoe jonger hij zelf nog is hoe makkelijker.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Coot

CitaatDaarna heb ik er een valkje bijgenomen en werd het een stuk minder. Niet dat ik het "plakken" nou zo erg vond, het ging mij veel meer om gezelschap omdat ik overdag meestal weg ben.

Dat is bij mij ook de reden.

CitaatEen ander valkje erbij zou een goeie oplossing kunnen zijn

Die gaat er dus volgend jaar echt wel komen. Hoezo, valken-virus  ;D? Ik wil alleen even wachten tot er weer jonge valkjes zijn, zodat ook deze tam te maken is. Als ik het goed heb is dat dan rond juni/juli ongeveer. Het is ff wachten :(, maar dat maakt niets uit.

Groetjes,

Marco

Paul

Hoi Marco,

Jij schreef:
CitaatIk wil alleen even wachten tot er weer jonge valkjes zijn, zodat ook deze tam te maken is. Als ik het goed heb is dat dan rond juni/juli ongeveer.

Bij kweker die binnen kweken kan je het hele jaar door jonge valkjes kopen hoor dus je zou niet zo lang hoeven te wachten.
Vaak krijgen binnenvalkjes ook wat meer aandacht dan in een buitenvolliere omdat je er toch vaker bij aanwezig bent.

Groetjes, Paul

Foob

Hey ik heb hier ook zo'n plakker die ook nooit de kooi in wil. altijd als hij de kooi in moet zet ik hem op m'n hand, hoe ik een spiegeltje voor hem, zodat hij helemaal indruk op zichzelf gaat maken. Dan is het makkelijk om hem in de kooi te krijgen. Misschien wel gemeen, maar het werkt wel :D

Coot

19 november 2004, 13:56:59 #14 Last Edit: 19 november 2004, 13:58:30 by Coot
Hi,

Weet iemand dan soms een binnen-kweker in limburg? Zullen hier toch zeker ook zijn. Ik heb hier op de site gekeken, maar de kwekers die hier staan vermeld zijn voor mij echt te ver weg of geen binnenkwekers.

En hoe sneller hoe beter ;D. Hoef ik niet zo lang te wachten en kan ik als ik de nieuwe kooi heb gekocht ook direct gaan kijken voor een vriend(innet)je voor Rambo.

Groetjes,

Marco