29 april 2024, 04:00:11

bevredigen

Gestart door lien, 17 november 2004, 00:58:44

« vorige - volgende »

lien

:-/
Mijn buren hebben een vrouwtje valkparkiet, die sinds enige maanden regelmatig eitjes legt. Ik heb volgens mij een mannetje valkparkiet. Beide valkparkieten zijn ongeveer 1.5 jaar oud. Mijn buren hebben gevraagd of mijn mannetje een bezoekje mag brengen aan het vrouwtje. Nu ben ik bang dat mijn valkparkiet bij dat vrouwtje wil blijven en dat hij niet meer bij ons wil zijn en dan zijn leuke gedrag, trucjes en grappigheden gaat verliezen omdat hij bij dat vrouwtje wil zijn en blijven?  >:(
Is dit terecht of niet?
alvast bedankt voor de reactie

Lique

Hoi,

Ik begrijp je angst.
om mekaar te mogen gaat even overheen, en als ze mekaar echt mogen en zullen paren, duurt het nog ongeveer een week, voordat er eitjes komen, waar ze ongeveer een week mee bezig zal zijn, en dan nog 3 weken uitbroeden, en vervolgens nog zo'n 6 á 7 weken de kleintjes voeren totdat ze groot zijn.
Je valkje zal je zowiezo een paar maanden kwijt zijn, en dan zullen jullie de valkjes scheiden, totdat ze weer allen zijn.
Dat lijkt me niet fair als ze al zo'n tijd bij mekaar hebben mogen zitten.
Ik denk dat als jullie graag een soortgenootje willen, dat jullie beiden moeten gaan rondkijken voor een valkje erbij.

groetjes Lique

Riny

Hallo Lien
Dat zou ik nooit doen.Ik denk dat je je vogel er ook geen dienst mee doet.Die weet dan toch ook niet meer waar hij thuis hoort.En daarbij vindt ik dat een valkje een huisgenoot is ,en die leen je niet uit.
Groetjes Riny
PS Laat je ons weten wat je besloten hebt


Paul

Hoi Lien,

Ik zou het ook niet doen hoor.
Ik heb het wel eens geprobeerd met een popje van Mariska en die was behoorlijk gewend aan een mannetje hier en dan ga je na een tijdje een koppeltje uit elkaar halen dat is ook niet leuk voor de vogels.
Ik doe dat in elk geval nooit meer dat mannetje is een hele tijd van slag geweest toen hij weer alleen zat.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

ben het helemaal eens hoor met de rest,
het beste is gewoon als je buur zo graag wil kweken moet die maar een valkje bijkopen voor haar valkje. En dat kan jij eventueel ook, het is nooit leuk een koppeltje te scheiden van mekaar als ze eenmaal eentje geworden zijn :(

Hier heb ik een popje wat haar mannetje is verloren en ze treurde echt wel de eerste dagen :(

Groetjes, Tara

Valerie

Ik sluit me volledig bij de rest aan. Het beste is elk van jullie een 2de valkje erbij te zetten. ;)