18 april 2024, 12:00:10

stille vogel

Gestart door rico, 17 november 2004, 11:58:27

« vorige - volgende »

rico

Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een valkparkiet in huis. Volgens de winkel is het een jonge valkparkiet. We hebben hem zaterdag met rust gelaten en op zondag voorzichtig begonnen hem aan ons te laten wennen. Binnen een uur zat hij al bij mijn vriend op zijn vinger. Als we hem op ons schouder zetten, dan blijft hij zitten. Helaas vinden wij de vogel erg stil, hij fluit niet veel, als hij uit zijn kooi is vliegt hij naar een plek en blijft daar verder zitten. Hij gaat niet op onderzoek uit en sloopt ook niets.

Kan dit zijn omdat het een jonge vogel is of zou er iets mis zijn??

Marianne

Hoi Rico,

Als je valkje niet bol zit dan is er niet veel aan de hand.
Ik verwacht dat het valkje nog een beetje moet wennen. Hij/zij zit al op de schouder en stapt op je vinger dus dan is er al wel een vertrouwensband tussen jullie en het valkje.
Ik denk dat jullie misschien wel een popje hebben.
Die zijn over het algemeen vrij rustig en fluiten niet of niet veel.
Kijk het nog even aan maar je hoeft je geen zorgen te maken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Jet

Ook onze valk was in het begin erg stil.
Nu zou ik wel eens willen dat hij z'n snavel eens dicht hield! :D

Ik denk dat het met het wennen aan een nieuwe omgeving te maken heeft.

Kijk het inderdaad nog even aan, het komt vast wel goed.

Groetjes Jet

Riny

Hoy Rico
Je moet ook denken je valkje is al een paar keer in een nieuwe omgeving terecht gekomen.
Van de kweker naar de dierenwinkel en nu bij jou. Die zal eerst eens alles rustig willen bekijken,en natuurlijk mist hij de geluiden van andere dieren.Bij de kweker was hij niet alleen,en in de dierenwinkel ook niet.
Veel succes RINY