29 maart 2024, 06:44:08

slapen

Gestart door Ivy, 24 oktober 2004, 03:30:24

« vorige - volgende »

betty

Hoi,

Toch nog even een reactie van mij (kan het niet laten). Bij mijn vorige valkje had ik ook een doek voor over de kooi (ivm luchten van mijn kamer en raam dan open staan of als ik een keertje uit wilde slapen in de zomer) en mijn valkje vond dat totaal geen probleem. wel liet ik altijd een klein stukje open voor ietsje lichtinval ivm schrikken.
Het is maar net waar je valkje aan gewend is, als je graag een doek over de kooi doet vanaf het begin dan zal je valkje dat helemaal geen probleem vinden .

Mijn mening is dan ook dat de reactie van Inger op Ivo iets te overdreven is. Tuurlijk leer je als student heel veel, maar je leert daar tegelijk ook bij dat alles wat je leert onderhevig is aan verandering en dat dus niet alles zo zwart wit is als je misschien denkt uit de theorie die je leert en de onderzoeken die je leest. Bovendien waarom zouden wij het hier allemaal perfect weten!.... Juist wij denken alleen maar dat onze theoriën de beste zijn. Daar is ook niets mis mee, alleen hoef je dan nog niet helemaal niet meer open te staan voor de ideeën voor anderen.

Zie dit mailtje aub niet als een persoonlijke aanval, want je hebt inmiddels al heel veel nuttige antwoorden gegeven. Ik denk alleen dat je antwoorden af en toe negatiever opgevat worden zoals jij misschien zou willen.
De mensen die hier op het forum zitten hebben soms nog niet al te veel ervaring en vragen dan dus indirect ook naar jou mening. Het is dan alleen niet leuk om te horen dat ze het helemaal fout doen.

Bovendien krijg ik het idee dat wanneer jij een reactie geeft bijna iedereen die hier regelmatig komen het meteen met je eens is. Het gevaar is dan dat straks de meeste antwoorden uit jou richting zijn gekomen. Andere mensen zullen dan op dezelfde vragen reageren met de info die jij gegeven hebt en zo komt uiteindelijk alle 'kennis' van jou kant. Ik denk niet dat dat bevorderlijk is voor een site als deze.

Groetjes Shalina

ps ben benieuwd naar jou reactie en hoe jij hier over denkt.

Inger m

Hoi Shalina,
Ik ben het met je eens dat ik het jammer vind, dat er soms weinig meer reacties komen op een bepaald topic. Ik zie graag iets vanuit verschillende invalshoeken en ben er ook zeker niet op tegen om kritiek te krijgen (mits deze goed gefundeerd is).

Wat betreft Ivy heb ik daar al contact over gehad via de IM. Ik ben er eveneens mee eens dat ik vrij direct ben en hierdoor is mijn reactie kort en bondig (hoewel ik heel lang van stof kan zijn). Hetgeen wat ik geschreven heb is beslist niet wetenschappelijk onderzocht, want helaas wordt er ongelooflijk weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar gedrag van papegaaien in gevangenschap. Ik baseer hetgeen wat ik vind, op het leven zoals (voor zover bekend) van papegaaien in de natuur. Maar ook mijn meningen kunnen wijzigen zodra ik meer info opneem (die goed gefundeerd is).

Bedankt voor je reactie!

gr Inger


Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

pietje

CitaatHoi Paul.
Over de doek - Ik heb verschillende meningen gelezen over  :'(de doek. De ene zegt - je kan het beter niet doen en de andere - ::) doe het wel, dan 8) krijgen ze rust en de warmte blijft ook hangen in de kooi. Ik kon heel moeilijk een beslissing nemen. Mijn vriend is het er met de tweede mening eens, dus daarom hebben we de doek. Nicky is heel stil, ook overdag, dus nee, ik h :Deb het niet omdat zij lawaai maakt. Nou weet ik het ook niet meer. Ik probeer h :Pet vanavond zonder doek maar het is moeilijk te zien wat zij prettiger vind, ze is in het algemeen een hele rustige vogel.
Bedankt voor je reactie, ik weet dat zij tijd nodig heeft om te wennen, maar ik heb haar net en alles ongewoon vind ik eng... :-/
Ivy

Valerie

?  ::) Ik snap de zin van die quote even niet. Maarja...

Ik deed heel vroeger toen Rocky nog in de klein kooi zat ook vaak een doek over de kooi. Meestal was dit als ik wilde dat hij stil was en de kamer niet donker genoeg kon krijgen (ook i.v.m. met geluidsoverlast voor buren (appartement)). Maar nu de vogels in een grotere kooi (voliere) zitten doe ik het niet meer en ik zou het ook niet echt aanraden. Ik moet jammerlijk eerlijk toegeven dat ze van een doek kunnen schrikken en minder tam worden. Telkens ik met dat doek afkwam, blaasde Rocky. Toen Ricky bij in de kooi zat, ging die soms in paniek heen en weer vliegen. Ik vond dat heel zielig, maar het was het enige dat hielp om ze 's avonds laat stil te krijgen. Nu kan ik gewoon al het licht in de kamer dimmen en worden ze ook stil.
@ Paul: jij sprak over een lampje 's nachts bij de kooi met weinig licht. Gebruik jij daar een dimmer bij? Ik heb een lampje (spaarlamp) bij de kooi die enkel overdag brandt, zodat als wij niet thuis zijn het niet donker is bij hen.

Ik wil ook nog even een kleine reaktie kwijt i.v.m. wat hier over Inger gezegd wordt. Ik heb haar reakties nooit als negatief gezien. Ook al zou ze mijn idee hebben afgebroken. Ik weet gewoon dat zij veel ervaring heeft met valkjes enzo en ben juist blij dat zij raad geeft. Je kan er juist veel uit leren. Het is normaal dat wanneer je voor de eerste keer een valkje hebt, je nog niks ervaring hebt en de kans bestaat dat je dingen fout doet omdat je het niet weet. ;)
En als na Inger haar reaktie heel veel reakties volgen met dezelfde mening, zie ik dat niet als dat ze haar gewoon willen volgen omdat zij 'betweter' zou zijn. Ik denk dan: oh, de meesten denken er zo over, dan zal er wel iets van waar zijn. ;)
Groetjes,

Valerie



Inger m

Hoi Valerie,
Bedankt voor je reactie.
Ik vond het iig best vaag van Shalina die reactie. Ik heb zowel op dit topic als per IM normaal op haar gereageerd en geen enkele reactie ontvangen, dus heb ik zoiets van 'laat maar zitten dan'. Dan begrijp ik ook niet meer waarom ze zo op mij reageert en niet op de rest, maargoed...allemaal best zo.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

betty

Hoi allemaal,

heb net Inger een IM teruggestuurd. Ik kon dit onderwerp niet meer op de site vinden en omdat ik nog nooit een IM had gehad wist ik niet dat ik er een ontvangen had:) Maar kreeg vandaag opeens de mailtjes in het postvak dat er weer berichtjes onder dit onderwerp stonden en toen kwam ik er dus ook achter dat ik die IM ontvangen had.

Sorry voor de late reactie, maar er is iig gereageerd
Gr Shalina