2 mei 2025, 21:53:32

oudste is niet dominant

Gestart door Pucky, 8 november 2004, 19:20:16

« vorige - volgende »

Pucky

Hallo,

Misschien wel een rare vraag wij hebben sinds kort een jonge vogel er bij mannetje en Pucky ook een mannetje van 3 jaar. Pucky was er dus al veel eerder maar Pucky laat zich dus de les lezen door z'n donderstraal. Is dit normaal? Pucky is heel erg aanhankelijk naar ons toe. Toen wij de tweede erbij kochten ze eerst appart gezet en later bij elkaar in opzich willen ze alles van elkaar weten en als Pucky even aandacht krijgt van ons dan is Tommy erg jarloers en begint pucky te pikken. Dan is pucky weer weg en tommy wordt dan gekroeld. Maar als we tommy alleen pakken en bij ons wil hebben vliegt ie meteen weer terug naar de kooi?

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Groetjes,
Hester, Pucky en Tommy

Tara

Hoi hoi,

nou, lijkt me toch wel dat Tommy alles wil doen met Pucky, alles wat Pucky doet wil hij ook doen MAAR Pucky moet er bij zijn. Als je Pucky bij jou zal hebben, neem dan eens Tommy, hij zal dan hoogst waarschijnlijk wel blijven zitten.
Is dus een beetje ook normaal gedrag wat Pucky vertoont tegenover Tommy, want die wil dat natuurlijk niet altijd.

Groetjes, Tara

Pucky

Hoi Tara,

Bedankt voor je antwoord er zit inderdaad wat in. Gisteren waren we met de kinderkamer aan de gang en Pucky wou heel graag mee. Hij vloog meteen op mijn schouder. Tommy niet Tommy zat op een afstand te kijken wat er gebeurde. Ik zei tegen Tommy kom maar. Hij kwam en we gingen met z'n drieen naar boven. Ze zaten mooi rustig op de deur. Als ik Tommy alleen had genomen en ik zat rustig vloog ie meteen weer weg.

Groetjes,
Hester, Pucky en Tommy

Tara

Hoi Hester,

ja dat is met meerdere valkjes die per twee zijn zo hoor, komt me heel erg bekend voor, zo zorg je ook een beetje dat de andere 'tam' wordt. Maar eigelijk is het gewoon omdat hij zoals de eerste wil zijn.

Groetjes, Tara

Pucky

Hoi Tara,

Je hebt inderdaad gelijk, overal waar Pucky naar toe gaat wil Tommy ook zijn. Maar Tommy pikt Pucky zo vaak. Gisteren ook was Pucky zijn vleugels aan het spreiden op de kooi (mooi gezicht is dat trouwens) Puck zat dus op de rand van de kooi wat doet Tommy, Tommy vliegt zo op de rug van Pucky met gevolg dat Pucky in de kooi valt. ::) :-X :-/ Wat moet je daar dan eigenlijk van denken??

Groetjes,
Hester, Pucky en Tommy

Tara

Hoi Hester,

nou, als Pucky dat doet gaat de aandacht natuurlijk van jullie naar hem. Misschien is Tommy daar jaloers op en wil hij de aandacht door op Pucky aan te vliegen. Ik zeg maar iets hoor ::)

Groetjes, Tara

Pucky

Hallo Tara,

Tommy is gewoon een jarloerse kip  :D :D. Wat ik wel grappig vindt is dat als wij Tommy aandacht geven hij wel gekroeld wil worden is hij ergens niet mee eens dan begint ie te schreeuwen en een beetje te pikken (niet hard hoor, Pucky kan harder pikken)

Tara

Hoi hoi,

haha ja sommige valkjes kunnen idd erg hard bijten terwijl anderen dan superzacht of niet eens durven bijten. Heb hier ook valkjes die tam zijn en harder bijten (maar het daarom wel niet doen) dan niet-tamme valkjes.

Groetjes, Tara