2 mei 2025, 23:39:38

Kampioen geworden

Gestart door molenaar, 21 november 2004, 22:55:33

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi allemaal,
We hebben even niets van ons laten horen, we hadden het te druk met onze vogels.
Dit jaar zijn wij voor het eerst naar een tentoonstelling geweest met onze vogels.
Tot mijn grote verbazing hoorde ik ineens mijn naam noemen toen de prijzen werden uitgereikt.
Met 93 punten wonnen we met Adriaan, mijn laagste score was 89.  We hadden totaal 8 vogels ingezonden.
Ik ben blij dat ze nu weer thuis zijn, ze zitten nog even apart om even bij te komen van de schrik.
Het was een leuke ervaring, maar 3 zware dagen.
volgend jaar doen we weer mee, met de cinnamon gepareld en nog een paar anderen.
Groetjes banter

Marianne

Hoi Banter,

Gefeliciteerd met je kampioenschap.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Banter,

Gefeliciteerd met je behaalde overwinning :-)
93 punten is echt heel erg hoog vaak hebben kampioenen 92 punten en dat is al heel hoog.
Dus je hebt wel een supervogel nu die zeker heel erg mooi is :-)

Groetjes, Paul

molenaar

Hoi,
Bedankt voor jullie reakties, ik ben erg blij, volgend jaar gaan we zeker weer kweken, Adriaan zijn pop had 90 punten, dus ik hoop op mooie jongen.
beste Paul, het jong wat niet goed in de veren kwam, is cinnamon gepareld, ik denk dat het een pop is. ze staat nu apart in de huiskamer, ik vind de schuur te koud worden voor haar.
Misschien dat we met Adriaan naar de tentoonstelling in Apeldoorn gaan, kijken hoe hij daar wordt beoordeeld, of als er jongen zijn, dan ..... ;D schrijven we die in.
Ik ga volgend jaar meer met bont kweken, ik heb met Frans een aantal vogels geruild, en krijg er nu 4 bonte nog bij.
Nou groetjes van ons,
banter ;)

Riny

Hartelijk gefeliciteerrd vanuit Limburg!!!!
Groetjes Riny

Jet

Hoi Banter,

Van harte gefeliciteerd!!

Ik kan me zo voorstellen dat je enorm trots zult zijn! :)

Groeten Jet

Stijn dc

hoi

hartstikke gefeliciteerd met je kampioen. Heb je mss geen foto van deze prachtvogel :D

Marije

Gefeliciteerd!
Wat voor mutatie is het? Heb je er idd mayb een foto van? We zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar je kampioen! :)
Groetjes,
Marije en Purrel

molenaar

Hoi,
Gaat niet, ze hebben me al tig keer uitgelegd hoe ik dat moet doen, maar sorry het lukt me niet.
groetjes Banter

molenaar

Hoi allemaal,
beste Paul,
Vandaag kwam er iemand bij me die al heel lang in de vogels zit, ik heb een paar andere vogels laten zien, ook shadow die bonte witkop, hij heeft me aangeraden ook met haar volgend jaar naar de tentoonstelling te gaan.
Even uitleggen, ik heb op het laatste moment besloten niet mijn valken uit de huiskamer in te schrijven, omdat die tam zijn. Ik kon het gewoon niet.
Maar nu ik heb gezien hoe het er aan toe gaat, durf ik wat beter.
Groetjes banter :D :)

daan

Hoi Banter,

Gefelicteerd met je kampioen, geweldig hoor.
We hebben een hoop kampioenen op de site hihihi
Ik ben wel benieuwd hoe jou kampioen eruit ziet.

Groetjes daan

Paul

Hoi Banter,

Ik vind zelf met mijn eigen vogels dat het niet fijn voor ze zou zijn om ze daar een paar dagen in een klein hokje neer te zetten.
Ook vind ik een risico dat de vogels een ziekte op kunnen lopen en dat waag ik liever niet.
Had ik buitenvogels dan was het wat anders maar mijn tamme binnenvalkjes wil ik dat niet aan doen.
Ik denk dat ik met een aantal valkjes zeker een goeie kans zou maken want ik heb er mooie forse bij zitten die ook mooi in de veren zitten.
Maar voor mij zijn het hier allemaal winnaars en of ze nou een lintje krijgen of niet ik vind ze even lief.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Dat probleem heb ik dus ook. Ik durf het risico niet te nemen dat ze straks met een ziekte besmet worden.

En Banter, gefeliciteerd met het kampioenschap!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

molenaar

Hoi Suzanne,
mooie vogel op die foto, ik weet dat er een risico is op die tentoonstelling.
Maar ze kunnen ook ziek worden in de buitenvolliere, of omdat je er een bij koopt, ook als je die een poosje apart hebt gezet.
Het enige wat je dan kunt doen is voorzichtig zijn, met terug komende vogels.
Groetjes Banter