9 mei 2025, 05:41:30

vreemde bezigheid

Gestart door Bonno Stuivenberg, 5 november 2004, 21:52:02

« vorige - volgende »

Bonno Stuivenberg

Hallo Mensen.
ik heb een vrouwelijk valkparkietje en die doet heel raar.
ze doet namelijk haar hoofdje door de onderste ring van haar belletje. (5 ringen onder elkaar van ongeveer 3 cm doorsnee met daaronder een belletje).
ze doet dus haar hoofdje door de onderste ring en gaat dan heel snel rare geluidjes maken.
ik weet niet wat dit is maar ze heeft gister een eitje gelegt.
ik weet niet of dit er mee te maken heeft.
ik maar me een beetje zorgen, dus antwoord a.u.b. snel

alvast bedankt,
 Bonno

Paul

Hoi Bonno,

Als popjes broeds zijn veranderd hun gedrag heel erg.
Soms worden ze ook heel verdedigend naar het ei en gaan hard bijten als je in de buurt komt.
Zelfs de meest tamme valkjes kunnen echte killers worden.
Laat het ei in elk geval 3 weken liggen anders blijft ze eitjes leggen ze zal er nog een paar bijleggen en dan stopt het.
Je kan ze dan na 3 weken gewoon weghalen.
Ook het gedrag met die ring kan met broeds gedrag te maken hebben.
Pas wel op de ze haar kopje makkelijk uit de ring kan trekken want als ze er klem in komt kan ze ernstig gewond raken.
Ik denk dat je jje geen zorgen hoeft te maken hoor met een paar weken is ze weer precies als daarvoor.

Groetjes, Paul

Bonno Stuivenberg

ik heb nog een vraagje...
ik zit er over te denken om nog een mannelijke valkparkiet er bij te kopen omdat die dan misschien de eitjes kan bevruchten...maar ik eet niet of dit slim is omdat dan mij eigen valkparkiet (Coco) er dan misschien minder tam van wordt...

MzzL! Bonno

P.S. Coco kan gemakkelijk met zijn hoofdje uit de ring hoor want elke keer dan ik dan tegen haar ga praten haald ze hem er weer uit en komt dan naar me toe...

Paul

Hoi Bonno,

Als je er een tam mannetje bijzet en je geeft ze voldoende aandacht zullen ze beide tam blijven hoor :-)
Ik heb hier ook meerdere tamme valkjes bij niet tamme zitten en de tamme blijven gewoon als daarvoor en komen gewoon bij me voor een lekkere aai.
Alleen als ze broeden kunnen ze heel aggresief zijn omdat ze de eieren beschermen maar dat is normaal dat zal het popje wat je nu hebt ookw el wat doen.

Groetjes, Paul

Bonno Stuivenberg

bedankt he paul

ik ga nu me ouders over halen om er nog eentje bij te kopen:D:D:D:D:D
nou maar hopen dat het lukt

MzzL! Bonno