28 april 2024, 17:33:24

Nigel weer ziek

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 4 november 2004, 15:18:45

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

lieve mensen.

Ik denk dat nigel weer ziek is. Ze ademt de laatste dagen weer raar, maar dat is af en toe alsof haar neus verstopt zit. en ze maakt zichzelf vies in het eivoer..rond haar bekkie en op haar bekkie is het geel, dus heb ik haar gepakt voor nader onderzoek en toen zag ik dat haar "gehemelte" voer met eivoer zat.. :( dus hebben we dat eruit gehaalt er der ff schoongemaakt, maar ze ziet er weer slecht uit en ik maak me zorgen..

wie kan me helpen!!

Groetjes Jaimy

Lique

Hoi Jaimy,

Dit klinkt niet goed hoor. Een valkje hoort ook niet alleen eivoer te eten, en het hoort al helemaal niet vast te gaan zitten, in het verhemelte.
Het kan zijn, dat hij een of andere luchtweginfectie heeft, dat er slijm omhoogkomt, waardoor alles in het snaveltje blijft plakken, dat heb ik zelf wel meegemaakt met Jaco.
Hij had hoogstwaarschijnlijk een longontsteking, en het slijm kwam omhoog, en het plakte in zijn bekkie, waardoor het eten ook moeilijk werd.

Ik raad je aan, om toch eens een DA te bellen, om te kijken of je terecht kan

Succes.

Groetjes Lique

Jaimy_en_Viggo

ja dat heeft ze inderdaad eerder gehad, maar ze krijgt niet alleen eivoer hoor ook zaadjes en grint en water..enzovoorts...jezus..zal het dat weer zijn??  :'( ik ga meteen bellen..dank je wel lique..jij succes met ren..

Jaimy

Jaimy_en_Viggo

We gaan zo naar meppel, daar is een speciaal kliniek voor vogels. Kan het mischien zijn dat het te vochtig is waar ze staat? want ze staan op de kamer waar ook de was wordt opgehangen...kan het daar aan liggen en dat nigel daar gevoelig voor is (omdat ze rest nergens last van heeft)

Lique

Ojeetje, toch niet naar Hooijmeier?
Ik hoop dat hij dit keer wel naar de gezondheid van je valkje kijkt, en niet dat je met harrison birdfood naar huis gaat :-/
Daar is hij een kei in, jammergenoeg.
Hij kan gewoonweg niet met mensen omgaan, en omdat hij mij zo ontzettend beledigd heeft, kom ik daar nooit weer.
Maar het is nu belangrijk dat Nigel beter wordt, en misschien kan hij daar wel voor zorgen.
Succes.

groetjes Lique

Jaimy_en_Viggo

ai...dus maar niet een gewone dierenarts gaan? want die heeft mij de vorige keer ook met nigel kunnen helpen. :-/ of is dit toch beter..??  :-/ als mijn schatje er maar weer bovenop komt! das het belangrijkste...

Lique

4 november 2004, 15:48:59 #6 Last Edit: 4 november 2004, 15:50:19 by Angelique
Hoi Jamey,

Ik en vele anderen hebben een nare ervaring met hem.
Alleen ik ga niet zeggen, of iemand goed is of niet goed, want iedereen ervaart dat anders.
Hij zal ongetweifeld een goede dierenarts zijn, in het behandelen van veel gevallen, alleen ben ik daar met Loky geweest toen ze een gekneusde poot had, en hij heeft nog geen 2 tellen naar haar pootje gekeken.
Alleen maar doorzagen, dat ze stervende is, omdat ze bruine veertjes heeft, dat ik haar dood laat gaan, als ze niet overgezet wordt op de pellets.
Dat kan ik gewoon niet waarderen, als zo iets tegen mij gezegd wordt, want naar mijn mening ben ik heel goed voor mijn dieren.

Maar misschien moet je het gewoon proberen, maar wees gewaarschuwd :-/
Maar het allerbelangrijkste is, dat Nigel weer helemaal gezond wordt, en ik denk zelf dat hij er wel meer vanaf weet als een gewone DA.
Alleen vanaf Zwolle is Meppel een half uur rijden, en Amersfoort is wel meer kilometers, alleen kan je daar als je doorrijdt ;) ook met een half uurtje zijn.

groetjes Lique

Jaimy_en_Viggo

ja lique, jeetje, bendankt voor de waarschuwing..ik moet zo terug bellen want ze hadden pauze, ik kan eerst wel aan hoe dat gesprek verloopt... :-X

Paul

Hoi Jaimy,

Als je de mogelijkheid hebt zou ik naar dr Feld in Amersfoort gaan dat is wat mij betreft de beste van Nederland die raad ik je zeker aan.
Hij is heel aardig en gaat erg goed met vogels om ook :-)
Dat zou voor Nigel ook denk ik het beste zijn.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

ja, ik had hem de vorige keer ook gebelt toen Nigel ziek was, maar ben toen wel naar de dierenarts in Leusden toe gegaan. Bedankt voor de tips en hulp, ik hou jullie op de hoogte hoe het verder is gegaan!

Bedankt!

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Hey iedereen,

Ik ben naar de dierenarts in Hatten gagaan (waar mijn vriend ook ingeschreven staat) omdat Meppel pauze had en ik geen zin om te wachten. Daar aangekomen hebben ze een slijm-monster genomen en onderzocht, daar was niks mee aan de hand..dus geen enge bacterie, wel had ze een ontsteking, mischien is het chronisch of ze is er erg vatbaar voor. :-/ ze heeft een een 10 dagen antibotica kuurtje en ze zou er weer helemaal boven op komen.  :)

Nogmaals bedankt! (ook namens Nigel)

Groetjes Jaimy

Inger m

Hoi,
Volgens mij worden bacterien met name aangetoond dmv kweekjes of kleuringen. Als jouw vogel een ontsteking heeft en antibiotica krijgt, betekent dit overigens wel dat de vogel een bacteriele infectie heeft, waar ze iha goed van opknappen door de antibiotica behandeling.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jaimy_en_Viggo

nouja..mischien zocht hij geen bacerie of what eva..maar waar hij bang voor was..was er gelukkig niet.. :P