4 mei 2025, 04:08:37

is mijn vogel ziek?

Gestart door annemoon, 26 oktober 2004, 02:58:41

« vorige - volgende »

annemoon

ik heb vandaag 25 oktober hek 2 valkparkietjes gehaald ze zitten in een mooie ruime kooi mah 1 zit in elkaar en zit op 2 pootjes en zit in een hoekje is dat normaal de eerste dag of zou die ziek zijn ik wil hem nie kwijt want hij is zow lief en hij is nog mah 7 weekies  :'( :'(  kunt u mij alsjeblieft helpen???

Carla_en_Yoshi

Hallo Annemoon.

Toen ik mijn 2de valkje ophaalde en thuis kwam zat Breezer ook bol en op 2 pootjes.Het is voor een valkje heel wat om te verhuizen en aan zijn nieuwe omgeving te wennen.Het kan door de stres van het verhuizen komen.Maar hou hem wel in de gaten.
Let er morgen goed op of hij eet en drinkt.Heb je trostgierst in de kooi?Vaak is dit het eerste waar ze aan eten.En natuurlijk voedsel en water op de bodem zetten,hier zoeken ze als eerste.
Met Breezer is het ook goed gekomen,in het begin was hij ook erg rustig,maar dat was Yoshi ook,Yoshi ging eerst ook niet uit zichzelf op een stok zitten.Als ik hem sávonds op een stok zette zat hij s'morgens nog op dezelfde plaats,dit was te zien aan het hoopje poep onder hem :D.
Hou ze goed in de gaten,ik ben benieuwd hoe het gaat.
Groetjes van Carla.

annemoon

eys yoshi en breezer,

bedankt voor je reactie hij eet wel hij was de eerste die at ik had em alleen nog nie zien drinken maja ben er wel blij mee heel gelukkig en hoop dat et goed komt bedankt voor je reactie komt binnenkort een fotow van hun op te staan
bedankt!

groetjes
annemoon

Paul

Hoi Annemoon,

Het kan inderdaad heel normaal zijn dat ze de eerste dag zo in een hoekje zitten zoals Carla al zei.
Je kan de ontlasting even in de gaten houden als die er normaal uit ziet en niet steeds heel waterig is dan is dat al een goed teken.
Soms eten valkjes de eerste dag helemaal niks en gaan dat ook de volgende dag pas doen.
Houd het inderdaad gewoon goed in de gaten en je hebt kans dat ie morgen ineens gaat klimmen en op de stokjes gaat zitten.

Groetjes, Paul

annemoon

hai,

bedankt voor je reactie hij ging inderdaad vandaag best wel actief doen en op stokjes klimmen ensow hij heeft zelfs samuh met die andere van me hand gegeten en op me hand gestaan alleen die andere nog nie dies wilder mah hun ontlasting is beetje groen lijkt beetj eop slijm is dat normaal of niet???ik hoor ze nu alweer roepen strx komen er fotows op
dan laak wel zien wie wie is ze zijn makkelijk te onderscheiden
allen of het een mannetje en een vrouwtje is week nie zeker:S maja komt wel goed denk ik :)

Paul

Citaathun ontlasting is beetje groen lijkt beetj eop slijm is dat normaal of niet

Hoi Annemoon,

Als de ontlasting normaal is dan is het een groen hoopje niet al te waterig met een wit houdje erop.
Als het echt slijmerig is zou ik het zeker even goed in de gaten houden dat kan niet in orde zijn soms.
Als valkjes door vervoer of door de schrik wat stresserig zijn is de ontlasting vaak tijdelijk ook heel waterig of anders.
Als ze dan weer tot rust komen is het weer normaal.

Groetjes, Paul