6 mei 2025, 08:33:21

Trudy toch niet weer ziek

Gestart door Tara, 4 november 2004, 15:37:34

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Tara
Woonde jij maar dichterbij mij in de buurt dan kwam ze bij mij binnen.En jij elke dag op ziekenbezoek!!!! :D
SUCCES GROETJES RINY

Tara

CitaatHoy Tara
Woonde jij maar dichterbij mij in de buurt dan kwam ze bij mij binnen.En jij elke dag op ziekenbezoek!!!! :D
SUCCES GROETJES RINY

Hoi Riny,

dan zou ik bijna bij je komen wonen hoor want lang kan ik niet zonder mijn beesies :D

Maar ik vind het echt oneerlijk, jullie zijn allemaal zo'n liefhebbers, jullie zouden gelijk je valkje binnennemen als die buiten zou zitten en ziek is en ik mag niet :'(

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Met veel liefde zou ik voor je Trudy wiilen zorgen,maar ik woon veel te ver weg.
Zie je het al voor je"jij iedere avond op ziekenbezoek met een fruitmand :D :D :D"
Veel Succes RINY

Tara

CitaatHoy Tara
Met veel liefde zou ik voor je Trudy wiilen zorgen,maar ik woon veel te ver weg.
Zie je het al voor je"jij iedere avond op ziekenbezoek met een fruitmand :D :D :D"
Veel Succes RINY

Hoi Riny,

nou, een fruitmand, voor wie, jij of Tru? Want Trudy eet niet zo veel fruit :D. Ze eet liever trosgierst ::)
Maar zie het zo wel ;).

Is wel jammer, maar binnenkort gaan de valkjes toch in het binnenhok, ze zouden er normaal al ingezeten hebben als de man van m'n ma die lamp al had hersteld..

Groetjes, Tara

Tara

Hoi :(

Het lijkt weer slechter te gaan :(
Ze laat haar vleugels hangen tot op de stokken :(

Vind het niet goed hoor :(

Groetjes..

bobbie

Hoi Tara,

Fijn hoor dat Trudy weer wat beter oogt. :)
Hopen dat het zo blijft. Ik spreek je wel weer in de chatroom.

Groetjes, Bobbie (= Nel ;))

Tara

Hoi Nel,

je hebt een beetje te weinig gelezen hoor, mijn laatste berichtje was niet zo positief :(
Maar dat weet je nu ondertussen wel.

Ik hoop echt dat de lamp vlug hersteld wordt zodat ze in het binnenhok kunnen, Tru zat er echt zielig bij :(

Paul

Hoi Tara,

Trudy was juist weer lekker aan het opknappen en dan naar buiten de kou in is dan niet bevorderlijk zeker niet zonder nachthok :-(
Ik hoop dat het verder toch goed gaat met Trudy en dat ze verder niet meer ziek word.

Groetjes, Paul

Inger m

CitaatHoi Nel,

Ik hoop echt dat de lamp vlug hersteld wordt zodat ze in het binnenhok kunnen, Tru zat er echt zielig bij :(

Hoi Tara,
Wat voor lamp bedoel je nu eigenlijk? Voor verlichting of een warmtelamp? Ik neem aan dat je nu inmiddels wel een goede ziekenkooi (om de vogel apart te zetten) en een warmtelamp hebt in de schuur/ nachthok. Daar had Trudy dus allang onder moeten zitten...

Bij mij komen zieke vogels ook echt niet binnen, maar gaan in een aparte kooi in de schuur met verlichting en warmtelamp (indien deze laatste nodig is).

Ben je al met Trudy naar een DA geweest of heb je ontlastingonderzoek laten doen?

Strekte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Ja dag Inger,

tuurlijk heb ik een kooi en een lamp, de lamp hangt in de binnenvolière, maar ze mag niet aanliggen, ze hebben de lamp ook afgesloten (via binnen kunnen ze de elektriciteit afsluiten). Ze vinden het niet nodig dat die brandt, ze vonden het alleen nodig toen ik jongen had.

En de lamp die hersteld moet worden is een verlichtingslamp.

Groetjes.

Tara

Hoi,

ik heb zojuist alle valkjes in de binnenvolière gedaan, de lamp wordt morgen hersteld hoorde ik en mijn ma zal vragen aan haar man of hij de warmtelamp weer aan wil leggen, dan hebben ze ook licht en warmte want heb twee zieken zitten. In ieder geval, mijn ma had zelf ook geprobeerd 'm aan te leggen via de schakeling binnen maar het is helaas niet gelukt, dus even wachten tot haar man thuiskomt.

Het helpt dus om een beetje snikkend te zeggen dat Marilyn nu ook al ziek is, gelukkig maar..

Groetjes, Tara

Inger m

8 november 2004, 21:58:52 #26 Last Edit: 8 november 2004, 22:00:36 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Waarom moeten al je valkparkieten in de binnenvoliere? Die van mij zijn jaarrond buiten en hebben zelfstandig de keuze om naar binnen of naar buiten te gaan. De meeste vogels hebben de voorkeur voor buiten en das prima. Hebben ze beschikking over verse lucht en tegen kou zijn ze prima bestand!
En even ter aanvulling, ik heb geen enkele verlichting in het nachtverblijf en zie daar ook het nut niet van in. Overdag is het er overigens wel licht door invallend daglicht, maar zodra het donker wordt is dat het ook in het binnenhok. Extra verlichting vind ik idd ook zonde (tenzij het overdag ook donker is in het verblijf).

Maar zieke vogels moeten hoe dan ook apart zitten van de rest van de vogels en verwarmd en verlicht worden.

gr Inger
problem.

Riny

Hallo Tara
Mijn valkparkieten hebben ook de beschikking over een binnenhok,maar ze maken er amper gebruik van.Ze zitten veel liever buiten!!!
Groetjes Riny

Stijn dc

hoi

ik vind het ook beetje overbodig om verlichting te hebben. Als je de lichten aandoet verleng je de lengte van de dag, en dat lijkt me ook niet bevorderlijk. Mijn vogels bijna hetzelfde als in de natuur. ZE kunnen binnen of buiten, geen verlenging van de dag, nestkasten in het broedseizoen+opdrijving voedselaanbod.

Over trudie: het is natuurlijk niet bevorderlijk dat ze constant wisselt van koude naar warmte

Inger m

CitaatHoi,

ik heb zojuist alle valkjes in de binnenvolière gedaan

Dus nu zitten ze alle 26 (!!) in het binnenhok? Kunnen ze nog wel naar buiten, want het is me erg onduidelijk momenteel? Lijkt me behoorlijk overbevolkt te worden en das onprettig en ongezond voor de vogels.

gr Inger
problem.