25 april 2024, 00:00:18

Ren

Gestart door Lique, 4 november 2004, 00:03:53

« vorige - volgende »

Lique

Ren
4 november 2004, 00:03:53 Last Edit: 7 november 2004, 15:15:10 by Angelique
Ren gaat dood :'(
Hij bloedt erg hevig en ik kan helemaal niets meer voor hem doen.
Ik ging net voor de laatste keer naar de voliere, om te kijken of alles goed ging, en daar zag ik Ren (Witmasker Gepareld ( Ring: NB93 D4 98 15)) hevig bloedend op de stok zitten.
Het bloed drupt uit zijn neusje en bekje.

Ik vind het zo erg, dat ik niets kan doen :-X
Ik probeer al het bloed weg te nemen dmv wattenstokjes en wattenschijfjes. Hij is in een handdoek gewikkeld, deze geeft hem warmte.

Het bloed stroomt er met tussenpozen heel heftig uit.
Zo is het eventjes gestopt, en zo kan je het niet bijhouden met schoondeppen.

Natuurlijk hebben we gelijk Feld gebeld, en hij gaf aan, dat het door 2 dingen kan komen, doordat hij al 12 jaar oud is, en dat al best oud is. Maar het kan ook zijn, dat hij met een noodgang ergens tegenaan gevlogen is, en daardoor zijn schedel gescheurd is.

De leeftijd lijkt mij niet.
12 jaar is nog erg jong vergeleken met vele andere valkjes die al over de 20 zijn. Natuurlijk is iedere valk anders, alleen hij ziet er niet oud uit in zijn doen en laten. Het is een erg goede vader en heeft al verscheidene jongen grootgebracht.
Feld gaf aan, dat hij vrijwel geen overlevingskans meer heeft, en dat hij versuft kan raken, en in coma kan raken, waardoor hij snel overlijdt :(
Ook zei hij, dat het bloed ook nog uit zijn oren kan komen, wat ik niet hoop.

Ik hoop zo, dat het goed gaat komen met mijn één na oudste valkje. Zijn popje, Stimpy is 1 jaar ouder als hij is, 13 jaar oud dus.
Wat zal zij, en ik ook hem missen als hij het niet overleefd...

Mandy

Ooo Lique wat een afgrijselijk zicht! :o
En wat naar dat je niet meer kan doen op wachten tot het misschien stopt met bloeden, wat zal hij benauwd zijn.
Ik denk ook dat het niet de leeftijd zal zijn maar het andere, dat misschien de schedel gebroken is en een bloedvat is gescheurd dat dit nu veroorzaakt. Als je deze foto's ziet kan je weinig hoop meer hebben en is het misschien zelfs beter om 'm uit z'n lijden te helpen dan wachten tot hij misschien in het bloed zal stikken. Heel veel sterkte in ieder geval.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Lique,

Wat een verschrikkelijk gezicht om een valkje zo te zien :-(
Hopenlijk stopt het bloeden en knapt ie toch weer op.
Door de leeftijd lijkt me heel vreemd ik heb Opa hier die is 27 jaar en die heeft niet dit soort problemen dus ik denk dat ie toch ergens tegenaan gevlogen is dan.
Heel veel sterkte met Ren en ik hoop echt dat ie weer snel opknapt.

Groetjes, Paul

amw

Lique,

het allerbeste....... :( :-/
AMW&Misty&Rico

Ivy

Wat een zielig gezicht! Ik hoop toch voor je dat het goed komt, ook al ziet het er heel slecht uit. Ik kan me voorstellen hoe erg je je voelt omdat je niks kan doen.
Ik wens jou en Ren veel sterkte.
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lique

Het gaat langzaam achteruit.
Hij is kortademig, heeft weinig moed om rechtop te zitten, dus gaat er bij liggen.
Wel heb ik hem wat schoongemaakt, zodat hij niet overal bloed heeft zitten.


Irene

 :o :o :o :o :o Jeetje Lique!
Ik lees en zie het nu pas! Wat afschuwelijk!!! Zit hier bijna te janken.  Kan me voorstellen dat je je helemaal radeloos voelt als je valkje zo ziet. Als het niet door de leeftijd komt, zou het dus door ergens tegen aan gevlogen zijn gebeuren? Maar dat hij dan zowel bloed door zijn snavel als neus heen opgeeft; jeetje zeg! :o. Je geeft zelf al aan dat het langzaam achteruit gaat; ik hoop natuurlijk dat hij er boven op komt en anders dat hij niet lang meer hoeft te lijden. :o :'( Strekte meissie!
 :-* irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Marianne

Hoi Lique en Peter,

Heel veel sterkte met Ren.
Het zijn nare foto's om te zien, zo onbegrijpelijk al dat bloed.
Ik hoop dat Ren niet erg veel hoeft te lijden, want dat verdient zo'n schatje niet.
Heel veel sterkte nogmaals.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Lique,

jeetje wat ziet Ren er uit...
Zo erg joh, jeetje :-(. Heb ook al een valk gehad die hevig bloedde maar nooit zo erg :'(

Veel sterkte Lique :-(.

Groetjes, Tara

Suzanne

Ik zit hier bijna te huilen achter mijn pc. Wat een afschuwelijk gezicht. Arme Ren. Ik hoop dat hij niet te lang hoeft te lijden. Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sanna

Och jeetje Lique, ik heb er geen woorden voor.... Waarom Ren ook nog??! Heel veel sterkte deze verschrikkelijke avond, ik hoop dat je niet alleen bent. Sterkte....

Veel liefs, Sanna

Kirsten

oh Lique wat een verdrietig bericht, zit hier ook met waterige ogen, is de papa van moppy..

Heel veel sterkte en ik denk aan je(jullie)

Liefs
Kir


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

boezempje

hai lique


jeetje ik weet niet wat ik moet zeggen die foto's oohhh wat is dit erg zeg
ziellig hoor die ren ik hoop dat ren niet veel lijdt ooohhh wat is dit naar zeg,
ik heb er gewoon buikpijn van nu. :'( :'(
kun je nagaan wat jullie moeten mee maken nu.
ik duim voor ren meis,

gr sterkten

Karin

O, wat ziet dat er vreselijk uit ! Heel veel sterkte !

Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi allemaal,

Dank jullie allemaal voor de medeleven, dit is erg fijn om te lezen.
Het lijkt iets beter te gaan, vreemd genoeg :-/
Hij klimt in zijn kooitje om op de bovenste stok te zitten.
Wel zit hij op 2 pootjes en ligt hij meer op de stok, als dat hij zit. Hij ademt nog wel moeilijk.
Maar vergeleken met vanavond is hij zo ontzettend opgeknapt, hopelijk alleen nog maar meer en meer.
Eten en drinken heb ik hem nog niet zien doen.
Mocht hij wel blijven leven, zal ik hem vanaf morgen wat handvoeding moeten geven, als hij zelf nog niet eet en drinkt. Hij is nu nog wel mooi fors, ik schat hem op zo'n 110 gram.

We blijven duimen, en ik zal vannacht nog een paar keer gaan kijken hoe het met hem gaat.

Groetjes Lique