17 mei 2025, 23:53:39

Wat is dit?

Gestart door Bianca, 3 november 2004, 23:11:10

« vorige - volgende »

Bianca

hallo, ik ben al een tijdje niet meer langs geweest, erg druk met van alles en nog wat.
Ik heb een vraag is dit nu een bloedpen?
Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt,
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Wat ziet dat er vreemd uit .
Is dat een stuk veer of ziet het er anders uit het is op de foto niet echt te zien wat het nou is.
Een bloedpen is meestal een veer die beschadigt is of gebroken valkbij het lijfje en daar komt dan bloed uit maar dit lijkt wel alleen een lange schacht van een veer die er aan hangt.
Als het steeds bloed kan je het er uit proberen te trekken of door een vogelarts laten doen want het blijft dan vaak ook steeds bloeden.

Groetjes, Paul

Bianca

He paul,
Het is inderdaad alleen de schacht, weet niet eens of er wel een veer inzit, dat kan ik niet zien.
Ik zal vandaag  's de dierenarts bellen, om een afspraak te maken.
Ze heeft er zelf al aan zitten pulken.
Ze heeft ook zo'n spriet op haar koppie , maar dat is maar een kleintje.
Jullie horen nog van mij wat het was.
Bianca

Paul

Hoi Bianca,

Normaal moet er toch wat in die hulsjes zitten anders zou dat misschien met een gebrek aan iets te maken hebben dat de veer niet goed gevormd word.
Even bij een vogelarts langs kan zeker geen kwaad dan weet je in elk geval wat meer.
Ik heb het in elk geval nooit zo vreemd meegemaakt.

Groetjes, Paul

Bianca

Het is dus blijkbaar wel een vorm van bloedpen.
Hij wordt er door de arts uit gehaald.
Het is heel erg doorbloed en ze zijn bang dat als ze 'm eruit halen het stevig gaat bloeden.
Morgen mag ik haar weer ophalen

Paul

Hoi Bianca,

Goed dat je dan even naar een dierenarts bent gegaan want als je hem had laten zitten had het dus behoorlijk kunnen gaan bloeden als ik dat zo hoor.
Alleen vreemd dat het een lang hulsje was zonder dat er iets uitkwam dat lijkt me ook niet normaal zei de dierenarts daar niks over?

Groetjes, Paul

Bianca

Vandaag wordt ze weer opgehaald, dan horen we meer denk ik.
Ik vindt het zelf ook geen bloedpen, maar ja ik ben geen dierenarts, ik ga maar uit van de kennis van haar.
Ik laat het nog weten hoe het afgelopen is.
Bianca

Joyce28

jeetje joh,dat zit er apart uit
goed dat je niet zelf bent gaan trekken,ik had het de da ook mooi laten doen,brrrrrrr
Ik ben benieuwd wat hij zegt,en dat je valkje er geen last meer van krijgt