Mijn website is af en online!

Gestart door Suzanne, 3 november 2004, 17:50:02

« vorige - volgende »

Paul

CitaatHelaas is Netscape dusdanig slecht geprogrammeerd dat het zeer gevoelig is en snel problemen krijgt met bepaalde stukjes codering in je pagina.

Hoi Suzanne,

Daar ben ik het totaal niet mee eens het komt juist omdat internet explorer eigen codes bedacht heeft die niet door andere browsers word ondersteund.
Ik heb Netscape 7.2 dat is de nieuwste versie en die moet alle standaard dingen ondersteunen.
Internet explorer is eigenlijk een gammel geheel en vol met gaten voor hackers dus die gebruikt ik zo weinig mogelijk.
Netscape was een van de eerste goeie browsers en Internet explorer is daarvan gestolen en klopt wat standaard html betreft voor geen meter helaas :-(
Een site behoord ook in alle browsers te kunnen werken normaal gesproken anders zit er toch iets niet echt helemaal standaard aan html in de site helaas.
Niet om jouw zite af te kraken hoor dat ziet er gewoon leuk uit maar ik vind dat WEB zich er erg makkelijk vanaf praat op die manier en zo standaard als hun zeggen wat ze hebben is het dus toch niet.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik heb hen ook gemailed dat mijn website niet werkt onder Netscape. Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

suus

Hoi suzanne
Ik kreeg dat ik een moment geduld moest hebben, dat de site werd geladen. Echter mijn pc was al klaar en ook onderin stond done. Maar al met al toch 5 minuten laten laden maar er gebeurde verder helemaal niets.
Ik hoop dat het alsnog gaat lukken, wordt alleen maar nieuwsgieriger  :D :D :D :D
Groet Suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Suzanne

Hoi Suus,

Dan klopt er iets niet idd, want in principe zou hij binnen een paar seconde naar de homepage over moeten gaan  ::). Voorlopig ligt de server nog steeds plat. Heb al bericht krijgen van de provider dat ze er mee bezig zijn  :-/.

Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg van Web.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Peter

Hoi,

Ik heb ook gekeken, mooi gedaan. En uiterraad ook naar het technische deel gedelen ivm het netscape probleem. Maar je intro pagina is niet volgens de de w3c geschreven.

Groetjes,
Peter

Dit was de melding:

This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Line 9, column 6: required attribute "TYPE" not specified

<STYLE>

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.

&#9993;

Line 28, column 27: there is no attribute "NAME"

<DIV ID="D0" ><LAYER NAME="D0m" WIDTH="377" BORDER="10"><DIV ID="D0m">Moment ge

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

&#9993;

Line 28, column 39: there is no attribute "WIDTH"

<DIV ID="D0" ><LAYER NAME="D0m" WIDTH="377" BORDER="10"><DIV ID="D0m">Moment ge

&#9993;

Line 28, column 52: there is no attribute "BORDER"

...<LAYER NAME="D0m" WIDTH="377" BORDER="10"><DIV ID="D0m">Moment geduld svp. De

&#9993;

Line 28, column 56: element "LAYER" undefined

...ER NAME="D0m" WIDTH="377" BORDER="10"><DIV ID="D0m">Moment geduld svp. De web

You have used the element named above in your document, but the document type you are using does not define an element of that name. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Frameset" document type to get the "<frameset>" element), or by using vendor proprietary extensions such as "<spacer>" or "<marquee>" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

&#9993;

Line 29, column 56: element "LAYER" undefined

...ER NAME="D1m" WIDTH="251" BORDER="10"><DIV ID="D1m">De site is gebouwd in res

&#9993;

Line 32, column 33: there is no attribute "ID"

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" ID="WEB!" TYPE="text/javascript">

Peter

Hoi,

Ik heb ook een oplossing gevonden, een script waarmee mensen kun doorsturen. Je startpagina geeft een probleem bij netscape en firefox maar je frames gaan wel goed.

Als je het script op je intropagina plakt en deze links veranderd naar je eigen links dan gaat het goed:
var nav2 = "nav2.htm";
var nav3 = "nav3.htm";
var nav4 = "nav4.htm";
var ie3 = "ie3.htm";
var ie4 = "ie4.htm";

Groetjes,
Peter

Het script:

<Script>
<!--
// Note: IE2 does not support JavaScript
// Navigator2 and IE3 function about the same (both are JavaScript1.0 browsers)
// Navigator3 supports JavaScript1.1
// Navigator4 and IE4 support JavaScript1.2
var nav2 = "nav2.htm";
var nav3 = "nav3.htm";
var nav4 = "nav4.htm";
var ie3 = "ie3.htm";
var ie4 = "ie4.htm";
var default_page = "default.htm"; // other browsers
var transfer = true;
var pause_time = 10;
var but_val = "Let's Rock";

function loadPage() {
 if (navigator.appName=="Netscape") {                                                  
  if (vers >= 4)
   location.replace(nav4);
  else if (vers >= 3)
   location.replace(nav3);                                                
  else if (vers >= 2)
   location.href=nav2;
 } else if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
  if (vers >= 4)
   location.replace(ie4);
  else if (vers >= 3)
   location.href=ie3;                                                
 } else { // all other JavaScript browsers
  location.href=default_page;
 }
}
-->
</Script>

Suzanne

Hoi Peter,

Kun je wel op mijn site komen dan? Ik kom er zelf nog steeds niet op >:(.

Maar dit is allemaal erg ingewikkeld voor mij  ;D. Ik heb de website gemaakt met Web! Pro, dus dan wordt alles voor je gedaan (werkt ongeveer als een tekstverwerker). Dus ben bang dat dit me niks zegt  :D.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi Peter,

Bedankt voor je script. Ik kan via Web HTML codes toevoegen. Dat moet ik dan doen voor de index (intro) pagina. Alleen dat stukje over mijn links invullen weet ik niet pcies wat ik in moet vullen  ::).

Groetjes

Suzanne

Peter

Hoi Suzanne,

Ik kan de startpagina anders wel eens een keer voor je aanpassen zodat de mensen goed door verwezen worden. Als je op http://www.valkparkiet.com/index.htm komt met Internet Explorer dan gebeurd er niets maar kom je er op met Netscape of Firefox enzo dan kom je op: http://www.valkparkiet.com/index_second.htm

Ik had even gekeken op http://www.bhosted.nl ik kon terug vinden dat je domein daar stond maar er stond nergens vermeld dat er een storing... Het lijkt erop dat hun DNS server eruit ligt van het domein is ook niet te bereiken. Ik kon er zo net een paar keer erg moeilijk op komen. Maar nu helemaal niet meer. Het zal straks wel weer werken.

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatHoi Peter,

Bedankt voor je script. Ik kan via Web HTML codes toevoegen. Dat moet ik dan doen voor de index (intro) pagina. Alleen dat stukje over mijn links invullen weet ik niet pcies wat ik in moet vullen  ::).

Groetjes

Suzanne
Hoi Suzanne,

Als je intropagina klaar dan wordt deze pagina geopend: framesetbegin.html nou ja dat is hoe ik het begrijp :) Dus als je alles zo invult

var nav2 = "framesetbegin.html";
var nav3 = "framesetbegin.html";
var nav4 = "framesetbegin.html";

Hmm nu komt ik er achter dat je voor ie ook iets moet invullen... En als je daar dan de goed pagina van maakt dan gaat het mis... Je blijft in een loop hangen... Ik zal wel een pagina voor je maken dat alles goed werkt :) Als je domein weer werkt dan ga ik het voor je doen :)

Groetjes,
Peter

Suzanne

Hoi Peter,

Ik zou het heel fijn vinden als je mijn index pagina voor me wilt aanpassen. Ik denk er zelf over om misschien een opleiding webdesign te gaan volgen, aangezien ik het wel erg leuk vind om te doen, maar zo ver ben ik dus nog niet  ;D.

Dit is wat bhosted aan mij heeft gemailed:

Geachte klant,

Zoals velen waarschijnlijk gemerkt hebben zijn de bHosted.nl servers deze ochtend (donderdag 4 nov.) onbereikbaar geweest tussen 9:45 en 11:15.

De oorzaak hiervan was een zogenaamde DDoS (Distributed Denial of Service) aanval. Dit houdt zoveel in dat er vanaf internet zeer veel dataverkeer op het netwerk van bHosted.nl afgestuurd wordt, waardoor alle bHosted.nl servers onbereikbaar zijn geworden.

Inmiddels zijn server 1 tot en met server 4 weer bereikbaar. De aanval blijkt gericht te zijn op server 5 en is nog niet over. Vandaar dat deze server op dit moment nog steeds niet bereikbaar is. Het verkeer voor deze server wordt nog geblokkeerd. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Marc van de Geijn
bHosted.nl

Groetjes

Suzanne

Peter

4 november 2004, 18:57:06 #26 Last Edit: 4 november 2004, 18:57:32 by admin
Hoi Suzanne,

Ze zullen dan wat instellingen in de routers moeten aanpassen. Als het van veel hosten tegelijk af komt dan werkt een snelle oplossing zoals ff ip bannen ook niet en daarna een script schrijven ook niet en helemaal niet als ze gespoofde hosten hebben.

DDoS attack komt steeds vaker voor en zeker met de snelle internet vebindingen die gebruikers tegenwoordig thuis hebben wordt dit ook een steeds groter probleem.

Je website staat dus helaas op server 5, die is namelijk nog steeds down...

Groetjes,
Peter

Suzanne

Hoi,

Ja, dat wist ik dat mijn website op server 5 staat  :-/. Heb ik weer, website eindelijk af, server down  ???. Nou ja, hopelijk is het gauw verholpen.

Groetjes

Suzanne

ps: laat me ff weten hoe ik je mijn indexpagina kan laten aanpassen zodra je tijd en zin hebt  ;) :)

Peter

Hoi,

Ik denk dat het tussen vanavond en het weekend wordt :) Ik heb je ondertussen ook bij links en kwekers toegevoegd!

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Suzanne,

Fijn dat er een oplossing is voor het probleem dat kan een hoop kijkers schelen als het werkt :-)
Ik vind het toch jammer dat Internet explorer andere codes gebruikt vaak werken sommige siten niet in andere browsers dan :-(
Maar de oplossing van Peter is perfect dan werkt het altijd :-)

Groetjes, Paul