2 mei 2025, 12:15:00

Oeps! Verkeerd eivoer

Gestart door Irene, 11 februari 2004, 22:14:03

« vorige - volgende »

Irene

Ik heb met mijn suffe kop het verkeerde eivoer gekocht en 1 keer gegeven. Ik kon even niet naar mijn "vaste eivoerwinkel" en heb bij een andere dierenzaak eivoer van Cede gekocht.
Niets mis mee, omdat ik altijd hier verschillende mensen daar zo vol lof over hoor praten.
Maar na een keer geevn ging ik toch eens beter het pak bekijken; lekker snel he? ::) ;D Echt wat voor mij.
En toen zag ik dat het voor kanaries was!!!!!
Wat nu? Pak in de prullenbak gooien of kan ik dit even goed gebruiken. Heb nu wel inmiddels mijn eigen eivoer maar gekocht voor de zekerheid.
maar mogen valkjes dit hebben, f hebben ze er niets aan? En zo nee, wil iemand een nieuw pak eivoer voor kanaries?

Groetjes van een toch echt wel blonde Irene ;D

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Inger m

11 februari 2004, 22:33:21 #1 Last Edit: 11 februari 2004, 22:35:50 by Cinnamon_valk
Hoi Irene,
Eivoer voor kanaries is absoluut geen probleem voor valkparkieten, ik heb dit jaren zelf ook gebruikt. De samenstelling is nagenoeg hetzelfde, echter eivoer voor kanaries is wat fijner. (en er staat een ander plaatje op het pak ;))

Echt niet weggooien, maar gewoon gebruiken tot het op is en dan kun je weer je 'gewone eivoer' gaan gebruiken (laat deze dicht, dan blijft het 'vers'). Je hoeft het ook niet weg te geven, er zit niks in wat valken niet mogen hebben of wat slecht voor ze is. En ze komen er ook niks te kort aan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Irene,

Zoals Inger al zegt gewoon opmaken hoor het kan helemaal geen kwaad.
Sommige merken hebben zelfs maar 1 soort eivoer voor kanaries of parkieten.
Je hebt ook merken die 5 verschillende soorten eivoer hebben voor verschillende vogelsoorten.
Het eivoer zelf is exact hetzelfde alleen zitten er per vogelsoort nog wat apparte zaden door gemengd.
Voor parkieten zie je er altijd van die zwarte zaadjes in zitten door het eivoer heen.
Maar slecht is het zeker niet hoor dus gewoon gebruiken.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Irene,

Ik heb deze fout ook een keer gemaakt, door te snel het gele pak te kopen, en plots door ook een gesprek over eivoer hier op het forum, kwam ik erachter dat ik de pak met kanarie had gekocht inplaats van de grasparkiet.
Ik heb het ook gewoon opgemaakt en eerlijk gezegd niet echt een verschil gezien, ja in die van parkieten zit een zwart zaadje, dat was het enige verschil, verder zag en rook het exact hetzelfde.
Dus gewoon lekker opmaken en bij de volgende zal je zien dat er amper verschil in zit.

Groetjes,
    Trudie

Stijn dc

hello

gewoon gebruiken hoor, ik heb er dit jaar zelf zes jongen mee grootgekregen, en dat is geen enkel probleem. ik zal zelfds meer zeggen, het eivoer van cede met het valkje erop, lusten ze niet eens  ::)

Irene

Bedankt voor jullie reacties. gelukkig, was al bang dat ze ervan zouden krimpen ofzo. hahah. Nee hoor, fijn! Dan maak ik dit pak gewoon op. Het is trouwens wel een mega pak zeg! Zou zonde zijn om het weg te moeten gooien; dus dat doen we dan ook maar niet! ;D Nou Gijs en Rudie; voorlopig kunnen jullie vooruit!!
Groetjes, Irene

BB

het kan geen kwaad maar ik heb dat
al eens bij de grasparkieten gedaan en
de grasparkiet zijn veren word geel  ???
maar de kans dat dat gebeuren is maar zeer klein!

groetjes BB

Irene

Hoi BB,
mijn vraag over het eivoer is van februari 2004. HEt is dus al een hele tijd geleden beantwoord en niet meer actueel. Lief dat je er nog op reageerd, maar niet echt meer aan de orde voor mij. Ik raakte al een beetje in de war; ik zag mijn naam bij het bericht staan en ik kon me niet herinneren van de laatste dagen dat ik dat gepost had; klopte dus :D
groetjes, irene